کد خبر: 651

تاریخ انتشار: 1392-10-25 - 22:02

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 2 217

فضاسازی جناحی نسبت به واگذاری کارها به تشکل های صنفی

امید ان که این شیوه اصلاح شود و مصالح ملی و مصالح مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگرایشات خاص ترجیح یابد تصدی گری کارهایی که تشکل های صنفی توان برگزاری ان را دارند از طرف دولت، از معضلات مهم کشور است.این […]

امید ان که این شیوه اصلاح شود و مصالح ملی و مصالح مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگرایشات خاص ترجیح یابد

تصدی گری کارهایی که تشکل های صنفی توان برگزاری ان را دارند از طرف دولت، از معضلات مهم کشور است.این کار علاوه بر ان که مانع انجام وظیفه اصلی مدیران دولتی برای سیاست گذاری های کلی است، عموما توسط دولتیان به صورت غیر حرفه ای و فاقد انگیزه کافی انجام می شود.  

سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی تاکید براین دارد که این قبیل کارها باید به بخش های غیردولتی واگذار شود.برخلاف دولت قبل که بسیاری ازکارهای سابق را به سمت تصدی گری دولتی سوق داد، رییس جمهور در وعده های انتخاباتی اش  واگذاری کارها به تشکل های صنفی را داده بود.

ازجمله کارهای مهم قابل واگذاری انجام کارهای عمومی حوزه فرهنگ است که نیاز به تخصص حرفه ای دارد و صد البته کارکنان دولتی فاقد خصوصیات لازم برای انجام ان هستند.

در سخنان هفته گذشته رییس جمهور با بخشی از هنرمندان براین سیاست تاکید شد که متاسفانه  سایت رجانیوز - که گرایش خاص ان روشن است - با انتشار مطلبی با عنوان کارمند دولتی از معاون هنری حوزه‌هنری سازمان تبلیغات به این موضع رییس جمهور اعتراض کرد(اینجا)

 با غفلت از این که تشکل های صنفی امور تخصصی را عهده دارند و صدالبته باکفایت تر از مدیران و کارمندان دولتی که لزوما متخصص حوزه مسئولیت خود نیستند.

.مگر کاری بااهمیت تر از پزشکی داریم که حیات افراد به ان بستگی دارد؟

 مگر نظارت بر امور پزشکی به تشکل صنفی آن یعنی سازمان نظام پزشکی واگذار نشده است؟

 و یا در مسئله احدات بنای مسکونی مگر به نظام مهندسی واگذار نشده است؟

 چگونه است که برای کارهای مهم دیگر این کار نشدنی باشد؟

برای برگزاری بیست هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از طرف مدیران نمایشگاه، برگزاری بخش داخلی به صورت مشترک به اتحادیه ناشران تهران و اتحادیه تعاونی های ایران واگذار شده که روز دوشنبه 23 دی با توافق و صمیمیت میان مدیران آن اقایان اموزگار و حسینی نسبت به شکل برگزاری مشترک تفاهم شده است.

متاسفانه سایت مجمع ناشران انقلاب اسلامی برخلاف اهداف این مجمع و شمولی که باید داشته باشد،(و اتفاقا مدیرعامل این مجمع با مدیر سایت رجانیوز مشترک است!) از روز گذشته برخلاف واقع ، اقدام به فضاسازی نسبت به این موضوع کرده است.

 اقدامی که تا زمانی کوتاه دوام خواهد آورد و با اغاز ثبت نام از ناشران در چند روز آینده اشکار خواهد شد که این بخش به صورت مشترک از طرف اتحادیه تهران و اتحادیه تعاونی های ایران یعنی عمده ترین تشکل های نشر کشور انجام می شود.  ولی متاسفانه فقط اعتبار مجمع هزینه برخی گرایشات می شود.این گزارشات اینجا قابل دسترسی است: + و + و + و + و +

امید ان که این شیوه اصلاح شود و مصالح ملی و مصالح مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگرایشات خاص ترجیح یابد.گرچه هرچه انچه سایت رجانیوز بخواهد اهداف جناح سیاسی خاص خود را اعمال کند و از دولتی که مطلوبش نیست، انتقاد کند. اما چرا تشکل های عمومی خرج چنین اهدافی شود؟

منانشر

بازتاب در

 

خبرانلاین

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود