کد خبر: 659

تاریخ انتشار: 1392-10-22 - 20:13

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سازمان های فرهنگی / اخبار و مسائل کتاب / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 336

روایت بازدید صالحی از مجمع ناشران به روایت حمزه‌زاده

مواضع ارشاد در ممیزی خدشه‌ناپذیر است چکیده: منانشر/معاون فرهنگی وزارت ارشاد از مجمع ناشران انقلاب اسلامی بازدید کرد. رئیس هیات مدیره مجمع ناشران از حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از […]

مواضع ارشاد در ممیزی خدشه‌ناپذیر است

چکیده: منانشر/معاون فرهنگی وزارت ارشاد از مجمع ناشران انقلاب اسلامی بازدید کرد.

رئیس هیات مدیره مجمع ناشران از حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجمع ناشران به عنوان اولین بازدید از یک تشکل نشر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر» ، محمد حمزه‌زاده، رییس هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در خصوص بازدید معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجمع ناشران انقلاب اسلامی اظهار داشت: صبح چهارشنبه، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با دعوت قبلی، میزبان معاون محترم فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای صالحی بود. در این دیدار که با حضور اعضای هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد، مدیرکل دفتر چاپ و نشر، جناب آقای برازش هم حاضر بودند. این جلسه، در پی دیداری بود که در روزهای اول آغاز فعالیت آقای صالحی در کسوت معاون فرهنگی در دفتر ایشان برگزار شد.
حمزه زاده تصریح کرد: این اولین حضور و بازدید معاون فرهنگی وزارت ارشاد از یک تشکل نشر بود که ظاهرا قرار است استمرار داشته باشد. در این جلسه، تلاش شد تصویری روشن از مجمع ناشران انقلاب اسلامی و اهداف و عملکرد آن در چارچوب نرم افزارها و گزارشات مختلف ارائه شود.
وی در توضیح بیشتر بیان کرد: آقای نیلی، مدیرعامل، عملکرد مجمع را در بخش‌های توزیع، ترویج، آموزش، سامانه کارشناسی و مراکز و موسسات وابسته ارائه کرد و اطلاعاتی جامع در خصوص تاسیس و توسعه فروشگاه‌های ترنج، تعامل با صدا و سیما در ترویج کتاب و پخش تیزرهای تبلیغی، همکاری در تاسیس رادیو کتاب، برگزاری نشست‌های آموزشی و همفکری با ناشران، برگزاری دوره‌های آموزش حرفه نشر و کتاب‌فروشی و نیز طراحی و تولید نرم افزارهای نوآورانه ارائه کرد. در بخش‌های مختلف، آقایان محمدکاظم شمس، سید غلام رضا حسینی، محمد علی فقیه و زمانی، اعضای محترم هیات مدیره، توضیحاتی تکمیلی را اضافه کردند.
رئیس هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب خاطرنشان کرد: آقای صالحی مجمع ناشران را ظرفیتی خوب و موثر برای نشر کشور دانست که تلاش می‌کند به مسائل نشر و کتابخوانی، نگاهی مبنایی و عالمانه داشته باشد. ایشان نگاه حاکم بر مجمع را مهندسی شده و هوشمندانه توصیف کرد و خواست تعامل بین مجمع و وزارت ارشاد در سطوح کارشناسی و در قالب کمیته‌های مشترکی که تعریف خواهد شد بیش از گذشته ادامه یابد.
مدیر عامل سوره مهر افزود: در بخش دیگر جلسه، دغدغه‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی و اعضای آن در خصوص مهمترین مسائل فعلی نشر کشور، از جمله شبکه توزیع، کاغذ، ترویج و تبلیغ کتاب، سرمایه در گردش مورد نیاز ناشران، شبکه فروشگاهی کتاب، زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری و توقعات مورد انتظار ناشران از معاونت فرهنگی مطرح شد و در مواردی که راهکاری به نظر می‌رسید، مورد اشاره قرار گرفت. ضمنا این دغدغه که عده‌ای تلاش می‌کنند موضوع ممیزی کتاب که امری لازم و وظیفه ای حاکمیتی است، کمرنگ شود مطرح شد و از مواضع صریح و محکم وزیر محترم ارشاد و جناب آقای صالحی در امر ممیزی و خدشه ناپذیر بودن آن که پیش از این اعلام شده است، تقدیر شد.
حمزه زاده افزود: دغدغه‌های حوزه کپی رایت و نگرانی‌های موجود در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین المللی نیز مورد تاکید قرار گرفت و مطرح شد که مجمع ناشران در این خصوص مطالعات کارشناسی جامعی انجام داده و آماده است این مطالعات را در اختیار مراکز ذیربط قرار دهدکه مورد استقبال ایشان قرار گرفت. در ادامه، آقای برازش ضمن اظهار خرسندی از دستاوردهای مجمع، پیشنهاد کرد در حوزه اطلاع رسانی و تبیین جایگاه و نقش مجمع فعالیت‌های وسیع تری صورت گیرد.
وی عنوان کرد: به نظر من آنچه در این دو ملاقات قابل توجه بود، شخصیت فکری روشن و متعهد جناب آقای صالحی و اشراف خوب ایشان به حوزه مسوولیت شان و تعلق خاطرشان به گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌ها بود؛ البته طبیعی است که این دیدگاه‌ها در اجرا، از روش و منش مورد قبول ایشان تبعیت کند.
به گزارش «فارس» حمزه زاده اضافه کرد: در پایان، هیات مدیره از ایشان دعوت کرد تا در رونمایی چند دستاورد نرم افزاری و زیرساختی مجمع که در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، شرکت کند.

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود