کد خبر: 672

تاریخ انتشار: 1392-10-12 - 15:53

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 291

روحانی در دیدارِ مجمع نمایندگان استان گیلان: برخی نمایندگان برای انجام درخواست های غیرقانونی وزیران را تهدید می کنند

رییس‌جمهور با اشاره به طرح دهها سوال از وزرا در مدت سه ماه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضاً برخی از […]

رییس‌جمهور با اشاره به طرح دهها سوال از وزرا در مدت سه ماه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضاً برخی از تقاضاها و درخواست‌ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال عدم برآورده کردن آن، نباید تهدید شود. باید نمایندگان محترم وزرا را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در سخت‌ترین شرایط ممکن و با حجمی قابل توجه از تحریم‌ها و مشکلات کار را تحویل گرفت، اما اینها به معنای آن نیست که نمی‌توان مشکلات را حل کرد و به اهداف بلند دست یافت.
دکتر روحانی گفت: در این شرایط اگر چه نمی خواهم بگویم نقد سازنده و در راستای منافع ملی فراموش و یا به حاشیه رانده شود، اما اولویت باید مشورت دادن و کمک به دولت در راستای هم‌افزایی تلاش‌ها برای حل مشکلات انباشته باشد.
رییس‌جمهور با اشاره به تدوین و ارائه لایحه بودجه در موعد قانونی گفت: دولت در زمانی که حتی اصلاحیه بودجه سال جاری از مجلس بازنگشته بود، لایحه بودجه سال ۹۳ را در زمان قانونی تهیه و تسلیم مجلس کرد تا تعهد خود را بر حرکت در مرز قانون اثبات نماید.
دکتر روحانی با بیان اینکه اجرایی شدن توافق ژنو می‌تواند به حل مشکلات کمک کند، اضافه کرد: البته ریشه اصلی بسیاری از مشکلات، داخلی است و حل بسیاری از این مشکلات راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد.
رییس‌جمهور اظهار داشت: قصد بحث درباره مسائل گذشته را ندارم و تأکید دارم که باید نگاه ما رو به آینده باشد و بر حل و فصل مشکلات تمرکز شود؛ حل و فصل مشکلات بزرگ نیازمند قدرت ملی است که آن هم در سایه وحدت و انسجام حاصل می‌شود.
دکتر روحانی در تشریح آثار و تبعات انتخابات ۲۴ خرداد در عرصه داخلی و بین‌المللی تصریح کرد: در عرصه داخلی این انتخابات باعث ایجاد نشاط و امید شد و در عرصه بین‌المللی نیز شاهد بودیم زمانی که بنده به نیویورک سفر کردم، همه مقامات کشورها و از جمله اروپایی ها، درخواست ملاقات داشتند؛ این نشان عظمت اراده و همبستگی ملت ایران است که در انتخابات ۲۴ خرداد متجلی شد.
رییس‌جمهور ادامه داد: وقتی پیشنهاد جهان عاری از خشونت و افراطی گری را در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کردم، اگر چه خواهان قرار گرفتن آن در دستور کار مجمع عمومی بودم، اما همه ما فکر نمی‌کردیم به این سرعت بانیان آن از یک کشور به ۴۳ کشور افزایش یافته و پس از طرح در مجمع عمومی علی‌رغم برخی مخالفت‌ها از جمله رژیم صهیونیستی، حتی این رژیم نیز جرأت طرح درخواست رأی‌گیری برای آن را نداشت و قطعنامه با اجماع، به تصویب برسد؛ این افتخاری بزرگ و متعلق به ملت ایران و یکی دیگر از آثار انتخابات ۲۴ خرداد است.
دکتر روحانی در ادامه تأکید کرد: طرح موضوع عقلانیت و اعتدال از سوی دولت یک شعار نیست، بلکه معتقدیم مشکلات بدون تکیه بر عقلانیت و اعتدال حل نخواهد شد. یکی از مشکلات اساسی جامعه ما افراط بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره افراطیون، برای کشور مشکل درست کردند و اگر چه ممکن است گاهی در اقدامات خود حسن نیت هم داشتند، اما نتیجه اقداماتشان ایجاد مشکل کرده است.
رییس‌جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به ایرانی امن، آزاد و پیشرفته باید گذشت کرد، گفت: با انشقاق و اختلاف کاری پیش نمی‌رود؛ اروپایی‌ها در حالی که یک تاریخ مملو از جنگ و درگیری و اختلاف با یکدیگر داشتند، به این نتیجه رسیدند که با یکدیگر متحد شوند و شدند، ما که از بهترین دین و فرهنگ و آموزه‌ها برخورداریم چرا نباید در کنار یکدیگر و بر مبنای اعتدال با هم تعامل داشته باشیم.
دکتر روحانی با تأکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان افزود: تردیدی وجود ندارد که باید برپایه عزت، حکمت و مصلحت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی را توسعه داد تا بتوان هر چه سریع‌تر با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها مشکلات را برطرف کرد.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه باید عقلانیت و تدبیر اساس و بستر همه تلاش‌ها برای تحقق اهداف باشد، اظهار داشت: دولت کاملاً واقع‌بینانه و بر مبنای ظرفیت‌ها، بودجه سال ۹۳ را به مجلس ارائه داده و امیدواریم که این لایحه در مجلس خیلی تغییر نکند و مخصوصا ارقام بودجه افزایش پیدا نکند.
دکتر روحانی با بیان اینکه امید به بهبود وضع بسیار زیاد است، تصریح کرد: طبق گزارشی که دیروز منتشر شده، نرخ تورم باز هم کاهش یافت و تورم نقطه به نقطه به ۲۸.۸ رسید. امیدواری مردم به عنوان بزرگترین سرمایه، هر روز بیشتر از پیش می‌شود. برای تداوم این حرکت باید بیش از پیش با یکدیگر متحد شویم و در برابر چشم‌هایی که ما را می‌نگرند، اتحاد واقعی را به نمایش بگذاریم.
رییس‌جمهور با اشاره به طرح دهها سوال از وزرا در مدت سه ماه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضاً برخی از تقاضاها و درخواست‌ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال عدم برآورده کردن آن، نباید تهدید شود. باید نمایندگان محترم وزرا را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند.
دکتر روحانی گفت: اما بنده از وزرا خواسته‌ام ضمن احترام کامل به نمایندگان و مجلس بر اجرای دقیق قانون ایستادگی کنند. تردیدی ندارم که نمایندگان مجلس هم دلسوز و خواهان شرایط بهتر برای کشورند.
رییس‌جمهور خواهان تجمیع توان نمایندگان برای کمک به دولت در راستای حل مشکلات مردم شد و اظهار داشت: منظور این درخواست کمک به رییس‌جمهور یا وزرا نیست، بلکه کمک به تلاش های دولت برای رفع مشکلات مردم است. باید همه قوا با هم متحد و تحت نظارت رهبری معظم کار را به پیش ببرند.

 

+

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود