کد خبر: 671

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / آسیب ها / اجتماعی / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 298

احمد توکلی:گروکشی برخی نمایندگان درسوال از وزارا

تعداد قلیلی از نمایندگان با فشار آوردن بر وزرا و عدم اطلاع از دلایل ذکر شده باعث لطمه زدن به حیثیت قوه مقننه می شوند. احمد توکلی با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور مبنی بر کثرت سوالات از وزرا تصریح […]

تعداد قلیلی از نمایندگان با فشار آوردن بر وزرا و عدم اطلاع از دلایل ذکر شده باعث لطمه زدن به حیثیت قوه مقننه می شوند.

احمد توکلی با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور مبنی بر کثرت سوالات از وزرا تصریح کرد: متاسفانه در مجلس این پدیده نامبارک وجود دارد که از اختیار سوال سواستفاده می شود و به عنوان ابزار فشار بر دستگاه اجرایی جهت تاثیر گذاری در عزل و نصب های حوزه انتخابیه به کار می برند البته معنی این سخن این نیست که تنها دلیل کثرت سوالات از دستگاه اجرایی این است.
 
وی افزود : به نظر بنده کثرت سوالات سه دلیل دارد که یکی از آنها این است که نابهنجاری در دستگاه اجرایی زیاد شده است و در نتیجه سوالات هم زیاد می شود چرا که نمایندگاه برای پاسخ گویی به موکلان خود در باره نابسامانی ها  به سوال پناه می آورند تا هم توجه دستگاه اجرایی را به نا به هنجاری ها جلب کنند و هم به نوعی فشار منطقی برای حل مشکلات فراهم آورند
 
توکلی درادامه گفت:  علت دیگر کثرت سوال ها این است که نمایندنگان از روش های دیگر برای طرح سوال خود استفاده نمی کنند مثلا می توانند سوال خود را به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع دهند و آن ها هم این سوالات را پیگیری کنند تا وقت وزرا گرفته نشود در نتیجه استفاده از این امکان برخی از سوالات منتفی خواهد شد چون نتیجه پژوهش ممکن است نشان دهد که موضوع تحلیل دیگری دارد.
 
نماینده مردم تهران سومین علت کثرت سوالات نمایندگان از وزرا را اینطور عنوان کرد: سومین دلیل این است که متاسفانه برخی نمایندگان گروکشی می کنند البته این یک عیب دو طرفه است چرا که اگر وزرا اهل باج دادن نباشند باج خواهی هم صورت نمی گیرد.
 
توکلی اظهار داشت: تعداد قلیلی از نمایندگان با فشار آوردن بر وزرا و عدم اطلاع از دلایل ذکر شده باعث لطمه زدن به حیثیت قوه مقننه می شوند. البته وظیفه هیات رئیسه مجلس و دولت است که مشترکا چنین مواردی را معلوم ساخته و نماینده باج خواه را به کمیته نظارت نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی کنند.

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود