کد خبر: 772

تاریخ انتشار: 1392-08-14 - 10:19

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 832

انتقاد سردار صنیع خانی از تخریب یاران انقلاب:ما باید همان کاری را با امریکا بکنیم که با آل سعود و انگلیس کردیم

یکی از سرداران دوران دفاع مقدس از فضای تخریب  و هتاکی در کشور به بهانه موضوع مذاکره با آمریکا گلایه کرد و گفت: اینها می‌خواهند شاخ و برگ‌های رهبری را بزنند. اگر از یک سو بیت امام را بزنیم و از سوی […]

یکی از سرداران دوران دفاع مقدس از فضای تخریب  و هتاکی در کشور به بهانه موضوع مذاکره با آمریکا گلایه کرد و گفت: اینها می‌خواهند شاخ و برگ‌های رهبری را بزنند. اگر از یک سو بیت امام را بزنیم و از سوی دیگر هاشمی را، پس چه کسی برای رهبری باقی می‌ماند؟

سردار سید علی صنیع‌خانی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برادر دو شهید دفاع مقدس است. به بهانه روز 13 آبان، سالگرد تبعید امام خمینی به دیدار وی که یکی از فعالان صحنه انقلاب در جنوب تهران بود رفتیم تا خاطرات و روایت وی از آن دوران را بشنویم. وی در بخش هایی از این مصاحبه، خاطراتی شنیدنی از مبارزان مردم جنوب تهران -خصوصا محله نازی آباد- نقل کرد که در آینده نزدیک مشروح آن در «جماران» منتشر خواهد شد.


سردار صنیع خانی در بخش هایی از این مصاحبه به مباحث روز پرداخت و با اشاره به بحث‌های اخیر در خصوص موضوع مذاکره و رابطه با آمریکا و هجمه ها به آیت الله هاشمی رفسنجانی در همین زمینه اظهار داشت: ظلم بد است و برای همه بد است؛ چه ظالم آمریکا باشد، چه انگلیس‌، چه شوروی و روسیه. ملت ما همان‌طور که ستم آمریکا را پوست و گوشت احساس می‌کند، ظلم تاریخی انگلیس  را بیشتر از آمریکا می‌دانند. اصلا اسرائیل را انگلیس به وجود آورد. جد همسر من آیت‌الله سید عبدالحسین لاری که در قیام ضد استعماری مردم جنوب کشور حکم جهاد داد، در مکاتبات‌شان کلمه «ابالیس انجیلیس» را به کار می‌برد. کارنامه انگلیس در عراق، پاکستان، هندوستان و... مشخص است.  امام هم فرمود «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروى از هر دو بدتر، همه از هم بدتر». آمریکا را هم خود انگلیس به منطقه آورد و در داد و ستدها ایران را به آمریکا داد. اما ما بعد از انقلاب رابطه با انگلیس  را ادامه دادیم و به سمت قطع رابطه نرفتیم.


وی با یادآوری اینکه امام از اول  رابطه با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی را به عنوان خط قرمز تعیین کردند، افزود: راه مبارزه با آمریکا و... فقط این نیست که شعار «مرگ بر...» سر دهیم، بلکه با عمل خودمان و با قوی کردن کشور می‌توانیم مرگ بر... سر دهیم. البته ما با ملت‌ها مشکلی نداریم؛ کار خوبی که انجام شد این بود که نقاشی کردن پرچم آمریکا روی زمین و رژه رفتن روی آن ممنوع  شد.


صنیع‌خانی با طرح این سوال از منتقدان هاشمی که «چرا همان سه سال پیش شکایت نکردید؟» ادامه داد: الان به این خاطر هاشمی را بابت آن خاطره مورد حمله قرار می‌دهند، زیرا می‌دانند عامل شکست آنها در انتخابات امسال هاشمی بود؛ نه آقای حسن روحانی! وقتی هاشمی این قدر قدرت دارد(از نظر آن‌ها) باید حذف شود! و گرنه همه می‌دانند که در قانون اساسی ما اختیار جنگ و صلح در دست رهبری است و خود هاشمی بیشتر از همه این را می‌داند؛ کسی هم نگفته که جنگ کنید یا صلح کنید!


وی یادآور شد: سال‌ها قبل از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، شخصیت‌های انقلابی و از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هیأتی به نام انصارالحسین که در محدوده خیابان هفده شهریور فعلی واقع می شد، در کنار هم فعالیت می‌کردند؛ در این هیأت هیچ حرف سیاسی به صراحت گفته نمی شد و فقط قرآن کریم تفسیر می‌شد که همان تفسیرها کافی بود تا هاشمی بازداشت و زندانی شود. لذا قالب اوقات هاشمی در زندان به سر می‌برد و اساسا ایشان یکی از مشهورترین روحانیون مبارز در تهران بود.


این فرمانده دوران دفاع مقدس  با اشاره به سه اصل عزت، حکمت، مصلحت  در سیاست خارجی، گفت: مگر امام بعد از حج سال 66، نفرمود اگر ما از صدام بگذریم، از آل سعود نمی گذریم؟ اما در سال 72 بر اساس مصلحت‌، با عربستان رابطه برقرار کردیم. البته حرف من این نیست که با آمریکا رابطه برقرار کنیم یا نکنیم؛ اما می‌گویم چرا به خاطر یک مسئله هاشمی را بکوبیم. مگر ما چند نفر مثل هاشمی داریم؟ این‌ها می‌خواهند شاخ و برگ های رهبری را بزنند. اگر از یک سو بیت امام را بزنیم و از سوی دیگر هاشمی را، پس چه کسی برای رهبری باقی می ماند؟ با چهار تا مداح که کشور اداره نمی‌شود! اینها مدعی شدند که فلان شخص کاندیدای مورد نظر رهبری است؛ چند رأی آورد؟ آیا واقعا حامیان رهبری این میزان هستند؟ چرا شما این کارها را می‌کنید و چنین نسبت هایی را به رهبری می‌دهید؟


وی تأکید کرد: همه دعواهایی که امروز بر سر شعار مرگ بر آمریکا  در گرفته، یک تسویه حساب سیاسی است. عاملان این سر و صداها هم نمی فهمند چه کار می کنند! اینها نمی فهمند که هاشمی را زدن یعنی چه؟! یا مثلا آقای حمید انصاری و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) را بعد از مصاحبه‌ای که در این خصوص انجام شد، مورد حمله قرار دادند. مگر چه گفته شده بود؟ مگر چه اتفاقی افتاده بود؟ ضمن آن‌که اصل مصاحبه و خاطره آقای هاشمی هم مربوط به سه سال پیش بود، نه الان! آن خاطره این بود که پیشنهاد شده بود شعارهای مرگ بر آمریکا از تلویزیون پخش نشود؛ نه اینکه سر داده نشود. مردم خودشان کار خودشان را انجام می‌دهند و موضع ملت ما در قبال آمریکا مشخص است و کسی در آن شکی ندارد.


صنیع خانی اظهار داشت: الان بعضی از این مرگ بر آمریکاهایی که گفته می‌شود، تسویه حساب سیاسی با هاشمی است، نه مرگ بر آمریکا. البته آمریکا، آمریکاست  و هیچ وقت فکر نکنیم می خواهد ما را نجات دهد. ما همان کاری که با آل سعود و انگلیس کردیم را باید با امریکا را انجام دهیم؛ همان‌طور که فکر نکردیم آنها می‌توانند ما را نجات دهند، در مورد آمریکا هم نباید این‌گونه فکر کنیم. خود شوروی هم ضربات زیادی به ما زد؛ بمب و موشک در اختیار عراق قرار داد و یکی از همان موشک‌ها به کنار منزل  ما اصابت کرد و چند عضو خانواده ما مجروح شدند. تا اواخر جنگ فرانسه و آمریکا تسلیحات به عراق نمی‌دادند و تا قبل از آن عمدتا شوروی بود که میگ 25 و.. در اختیار صدام قرار داد. الان برادر ما شده است؟! امضای همین روسیه هم پای قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران هست.


این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در آستانه 13 آبان امسال گفت: آقا فرمودند که داخل را باید قوی کنیم. اینها که به هاشمی حمله می کنند داخل را ضعیف می کنند و عملا ضد رهبری عمل می کنند. مردم به درست یا غلط فکر می‌کنند اگر رابطه با آمریکا برقرار شود، زندگی شان هم تکانی می خورد، پس باید اجازه داد مذاکرات به خوبی پیش رود تا بعدا این تصور ایجاد نشود که جلوی مذاکره کارشکنی شده است.


صنیع خانی افزود: امام حسین(ع) فرمود: الناس «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون »؛ اینهایی که امروز این حرفها را علیه هاشمی می زنند و فکر می کنند از رهبری پیشتیبانی می کنند، بنده دنیا هستند. بعضی از این مداحان  در همین محل ما بزرگ شده اند؛ من شماری از روحانیونی که ادعای سینه چاکی ولایت می کنند را می شناسم و می دانم که در عرض ده سال از لحاظ ثروت و زندگی به کجاها رسیده اند و فهمیدن این مسائل کاری ندارد.


وی تصریح کرد: اینها چه قرابتی با رهبری دارند؟ من شخصا پیرو رهبری هستم، در عمل هم چیزهایی را از ایشان بهره گرفته ام و عمل کرده ام. ایشان همواره بر ساده زیستی مسئولان و کارگزاران نظام تأکید فرموده‌اند، اما  وقتی دقت و بررسی می‌کنیم مشاهده خواهیم کرد که حتی برخی از همین  سینه چاکان به آلاف و علوفی رسیده و برخی صاحب شرکت و کارخانه‌هایی شده‌اند.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود