کد خبر: 761

تاریخ انتشار: 1392-08-07 - 20:29

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 925

پخش نذری فرهنگی در محرم امسال /کارهای فرهنگی روی زمین مانده

درتماس تلفنی جام جم در مورد طرح نذر کتاب که ظاهرا جمعی امسال این نوع نذر را برای ایام محرم در نظر گرفته اند که این مصاحبه در روز 6 ابان در  جام جم و چند سایت دیگر نقل شده است: ضمنا همچنان علیرغم گذشت […]

درتماس تلفنی جام جم در مورد طرح نذر کتاب که ظاهرا جمعی امسال این نوع نذر را برای ایام محرم در نظر گرفته اند که این مصاحبه در روز 6 ابان در  جام جم و چند سایت دیگر نقل شده است:

ضمنا همچنان علیرغم گذشت حدود 3 سال که دیگر مسئول موسسه بستان کتاب نیستم وبارها در ابتدای مصاحبه تذکر داده ام ولی ظاهرا به دلیل مدت طولانی مسئولیت، به این عنوان عادت کرده اند!

  حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدکاظم شمس، کارشناس ديني و فعال فرهنگي نيز با حسنه خواندن سنت نذر کتاب در ايام محرم به جام جم گفت: در اسلام براي انجام کارهاي خير و صدقه دادن تاکيد بسيار شده است و يکي از ضروري ترين کارهايي که با توجه به نياز روز جامعه روي زمين مانده و بايد به آن پرداخته شود کارهاي فرهنگي است که نيازمند مشارکت همه مردم و تمام نهادها و سازمان هايي است که توان مالي دارند.
    وي افزود: در انتقال فرهنگ عاشورا هيات هاي عزاداري نقش بسياري داشته اند که باعث انتقال شفاهي اين فرهنگ شده، اما کتاب يک پديده ماندگار است و پرداختن عمقي به موضوعات عاشورايي در قالب کتاب مي تواند باعث آگاهي بخشي در اين زمينه باشد چراکه در هيات هاي عزاداري نمي توان به تمام اطلاعات دست يافت. مدير موسسه انتشاراتي بوستان کتاب در اين باره افزود: فرهنگ نذر کتاب بايد رواج داده شود و امروز نياز معرفتي اقشار مختلف از کودک و نوجوان و کم سواد و کساني که به اطلاعات عميق نياز دارند کمتر در حوزه دين و آيين هاي عزاداري جدي گرفته مي شود.
    شمس ابراز اميدواري کرد: بتوانيم در آينده طرح هاي اينچنيني را گسترش دهيم و بدانيم سفره امام حسين(ع) بيشتر معرفتي است تا اين که بخواهيم آن را با برخي هيجانات نادرست که مرسوم شده، اشتباه بگيريم.
    علاقه مندان براي حمايت از اين طرح مي توانند از امروز با مراجعه به غرفه نذر کتاب در نمايشگاه عطر سيب که تا چهاردهم آبان در بوستان ولايت داير است در اين نذر فرهنگي شرکت کنند.
   

جام جم

بازتاب در

تابناک

جهان نیوز

صبح قزوین

920225 53

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود