کد خبر: 790

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 911

لاریجانی به کمیسیون امنیت ملی تذکر داد

علی لاریجانی، رییس مجلس دیروز به اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره نشر یک خبر از قول وزیر خارجه تذکر داد. سرزنش رییس مجلس به انتشار خبری از جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی مجلس و محمدجواد ظریف برمی‌گردد؛ […]

علی لاریجانی، رییس مجلس دیروز به اعضای کمیسیون امنیت ملی درباره نشر یک خبر از قول وزیر خارجه تذکر داد. سرزنش رییس مجلس به انتشار خبری از جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی مجلس و محمدجواد ظریف برمی‌گردد؛ جلسه‌ای که در زمان سفر رییس مجلس به ژنو برگزار شده بود.

در غیبت رییس مجلس، وزیر خارجه طبق روال مرسوم، پس از سفر هیات ایرانی به اجلاس سالانه سازمان ملل به کمیسیون امنیت ملی مجلس رفت تا اعضای این کمیسیون را در جریان مسائل مطرح شده طی سفر به نیویورک بگذارد. صبح روز بعد، تیتر روزنامه کیهان باعث شوکه شدن وزیر خارجه ایران شد تا جایی که کار محمدجواد ظریف به بیمارستان کشیده شد.

این روزنامه از قول وزیر خارجه تیتر زده بود «ظریف: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود» این تیتر به سرعت ازسوی وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه تکذیب شد و محمدجواد ظریف از اعضای کمیسیون امنیت خواست فیلم جلسه محرمانه را منتشر کنند تا مردم درباره سخنان او در آن جلسه قضاوت کنند. اما بعضی اعضای کمیسیون امنیت ملی دست از تایید تیتر کیهان برنداشتند تا جایی که وزیر خارجه دولت یازدهم اعلام کرد: «زین پس نمایندگان تنها باید منتظر شنیدن مواضع رسمی و دیپلماتیک از جانب من باشند.»

وزیر خارجه بر تصمیم خود برای عدم شرکت در جلسات کمیسیون امنیت آنچنان ثابت‌قدم است که حاضر نشد پس از بازگشت از مذاکرات ژنو، در جلسه روزگذشته با کمیسیون امنیت ملی شرکت کند.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود