تازه های کتاب
تازه های انتشارات کتاب ناب
بایسته های فرهنگ
سازمان های فرهنگی
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- شفاف سازی گزینشی وزارت ارشاد متولی قانون شفاف سازی
- فهرست ۱۰۰ عنوان پرفروشهای نمایشگاه مجازی کتاب هفتم
- ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی کشور قانونی یاغیرقانونی؟
- تئوریزه کردن تفکر لیبرالی صدور مجوز کتاب بدون بررسی در سایت معاونت فرهنگی ارشاد
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- گزارشی مغشوش، رکوردشکنی اداره کتاب در صدورمجوز بدون بررسی
مسائل نظری
حوزه علمیه
دانشگاه
- انتشار کتابهای فقهی درباره مسائل روز
- گزارشی از حضور استاد احمد مبلغی در مجمع جهانی فقه اسلامی
- ادله فقهی الزام حاکمیت به حجاب
- ظرفیتها و چالشهای استفاده از فقه در تقنین
- حجاب امری اجتماعی، با امکان قانونگذاری
- مسئله اجازه همسر، نیازمند بحث فقاهتی است
- کسانی که در اصول تابع دیگران باشند، نباید خود را مجتهد بدانند
- ارتحال عالمی عمیق
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- تشکر و سپاس از ملّت مقاوم ایران و رزمندگان و دولتمردان
- درهای توفیقات الهی چگونه برای رهبر شهید انقلاب گشوده شد؟
- قدردانی رهبر انقلاب از پیامهای تسلیت علما و شخصیتهای دینی داخلی و خارجی
- خمینی خراسان
- تفکرات الحادی تا مغز استخوان علوم رسمی نفوذ کردهاند
- سیونهمین جشنواره بینالمللی خوارزمی و بیست و هفتمین جشنواره جوان خوارزمی
- فراخوان بیستودومین جشنواره پایاننامه و سیوسومین جشنواره کتاب سال دانشجویی
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- تمدید مهلت ارسال اثر به پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی
- بازسازی منابع تاریخی مفقود شیعه
- رتبهبندی علمی دانشگاهها، پژوهشگاهها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به حوزه علمیه قم
علمی آموزشی
علمی پژوهشی
هنر
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- آیتالله میلانی واقعاً احیاگر حوزه علمیه مشهد بود
- کارگزاران باید قدر مردم را بدانند
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- نیازمندیهای پژوهشی وزارت فرهنگ اعلام شد
- حوزه پیشرو و سرآمد
- بیانیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور؛ درحمایت از رهبرانقلاب اسلامی
- انتصاب معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- راهحل مسائل ایران در توجه به تغییرات اجتماعی و فناورانه است
- امکان پیگیری مجوزها درسامانه شفافیت
- ضرورت ارایه راهکارهای نوین برای همراه شدن با تغییرات اجتماعی
- فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- دکتر میرشمسالدین ادیب سلطانی درگذشت
اخبار و مسائل کتاب
نقد و معرفی کتاب
-
دعوت به کتابخوانی سنتی، دعوت به عقبماندگی است
-
مجری و عدم اعتقاد به تکالیف!!
-
دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
-
اداره کتاب دولت سیزدهم یا دولت چهاردهم؟!
-
برنامه اصلاحات معاونت فرهنگی
-
حکمرانی در شکل کلان نیاز دارد، بداند در کجا سفت و کجا منعطف باشد
-
فعالیتهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی است
-
حوالی احمد
-
برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال چهلوسوم
-
جریانی که داستان زرد دینی تولید میکند نقد نمیشود
-
انتشار آثار منتخب جشنوارههای کتاب ایران ۱۴۰۰
-
انتشار کتاب بررسی فقهی حفظ نظام و مسائل آن
-
انتشار زنان در فرهنگ اسلامی از منظر خانواده، سیاست و حقوق
-
جایزه کتاب سال و جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
اقتصاد
اجتماعی
-
باید امید آفرینی کنیم
-
طرح اصلاح قیمت بنزین می توانست بهتر از این اجرا شود
-
خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستیم
-
در عرصه جنگ اقتصادی، به طور قاطع دشمن را عقب می زنیم
-
دولت خسته نیست
-
فعالیت 11 هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور
-
افرادی که نفوذ پیدا می کنند داغترین شعارهای حاکمیتی را میدهند
کد خبر: 825
1392/07/21 00:11
جمهوری اسلامی: سخنان جواد لاریجانی سخیف بود
محمدجواد لاریجانی الگوی خوبی برای همه ما در سیاست است . اظهارنظرهای این برادر در مقاطع مختلف درباره احمدینژاد را بخوانید و در آن تا جایی که میتوانید تامل کنید... تا شاید یاد بگیرید که حرکت در […]
محمدجواد لاریجانی الگوی خوبی برای همه ما در سیاست است . اظهارنظرهای این برادر در مقاطع مختلف درباره احمدینژاد را بخوانید و در آن تا جایی که میتوانید تامل کنید... تا شاید یاد بگیرید که حرکت در جاده سیاست و متناسب با پیچ و خمها و باد و بورانها چگونه باید باشد
دو روزنامه کشور امروز در سرمقاله های خود از سخنان محمد جواد لاریجانی درباره تماس تلفنی اوباما و روحانی انتقاد کردند.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:
آقای محمد جواد لاریجانی، پنجشنبه شب در همایش "رابطه با آمریکا" در تالار ابن سینای مشهد مقدس گفته است: "تماس تلفنی اوباما و روحانی کار درستی نبود... مذاکره و برقراری رابطه (تلفنی) اوباما و روحانی نقشهای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد و اسرائیل با این اقدام میخواست نشان دهد که رئیسجمهور ما در داخل کشور مورد حمایت نیست و سخنان او در سازمان ملل کاملاً شخصی بوده است."
اینکه گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی کار درستی بود یا نه، موضوعی است که میتواند مورد بحث و حتی نفی و رد و ایراد قرار گیرد، اما اینکه گفته شود "نقشهای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد" از دایره اظهارنظر و نقد خارج است و یک تهمت و حتی اهانت به رئیسجمهور محسوب میشود. از جایگاه و مسئولیت ریاست جمهوری آقای روحانی هم که بگذریم، اصولاً یک مسلمان در حال کار و خدمت به جامعه اسلامی را متهم به فریب خوردن توسط رژیم صهیونیستی ساختن، نه توجیه قانونی دارد، نه توجیه شرعی و نه توجیه سیاسی. گوینده این سخن بسیار سخیف و توهینآمیز باید برای این ادعا دلیل اقامه کند و درصورت عدم توانائی بر اقامه دلیل، باید در برابر قانون، ملت ایران و بالاتر از همه در پیشگاه الهی به خاطر این ادعای بیدلیل خود پاسخگو باشد.
برای چنین ادعای پوچی نه تنها نمیتوان توجیه سیاسی پیدا کرد، حتی عکس آن را به راحتی میتوان درک نمود. خشم شدید سران رژیم صهیونیستی از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری، فریادهای دیوانه وار بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل علیه سخنان آقای روحانی، تبلیغات پیوسته و پرحجم رسانههای صهیونیستی علیه رئیس جمهوری اسلامی ایران و سخنانی که نتانیاهو در دیدار خود با اوباما به وی گفت، همه نشان میدهند سران رژیم صهیونیستی و اصولاً صهیونیسم بین الملل از تدابیر دولت روحانی عصبانی هستند و با توسل به ابزارهای مختلف درصدد ناکام ساختن این دولت و به شکست کشاندن تدابیر آن برآمدهاند.
به شخص آقای محمد جواد لاریجانی دو توصیه مهم داریم که امید است به آنها توجهی جدی نمایند.
اول آنکه به تحرکات مشکوک این روزها، که نشان از آغاز یک تلاش همه جانبه از ناحیه شکست خوردگان انتخابات 24 خرداد برای گرفتن انتقام از دکتر روحانی و حامیان وی دارد، توجه نمائید و به این دام خطرناک و بیعاقبت نیافتید.
و دوم آنکه به حافظه تاریخی مردم ایران اعتماد کنید که ماجرای مذاکراه شما با نیک براون انگلیسی، ماجرای کنار گذاشته شدنتان از وزارت خارجه و ماجرای 8 سال حمایت پرسوز و گدازتان از احمدی نژاد و دلایل آن را به یاد دارند و ممکن است درصورت لزوم آنها را با جزئیات در معرض بازخوانی قرار دهند.
این واقعیتها کاملاً نشان میدهند افرادی از قبیل شما بازنشسته فکری هستید و تلاش هایتان برای ابراز نظرهای بیپشتوانه هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. توصیه ما به شما اینست که در دوران بازنشستگی فکری، حساب خود را از مجموعه بداخلاقان سیاسی که درحال آتشافروزی هستند جدا کنید.
همچنین روزنامه مردمسالاری نیز نوشت:
برادر محمدجواد لاریجانی الگوی خوبی برای همه ما در سیاست است . اظهارنظرهای این برادر در مقاطع مختلف درباره احمدینژاد را بخوانید و در آن تا جایی که میتوانید تامل کنید... تا شاید یاد بگیرید که حرکت در جاده سیاست و متناسب با پیچ و خمها و باد و بورانها چگونه باید باشد:
(17 اردیبهشت 1389): حیف است که رئیسجمهوری فقط دو دوره است چون عملکرد احمدینژاد در این دوره بهتر از دوره قبل بوده است.
(1 آبان 1390): من هنوز به ایشان بسیار علاقه دارم و معتقدم احمدینژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیرا کسی؛ کپی اصلی همان است که هست و همان است که باید باشد.
(13 آذر 1391): ما نباید انتقادی از دولت احمدینژاد و عملکرد آن داشته باشیم زیرا این چیزی است که اصلاحطلبان به دنبال آن هستند.
(2 شهریور 1392): عملکرد احمدینژاد به خصوص در یک سال و نیم و دو سال آخر که اقتصاد را به طور کامل رها کرده و از صبح تا غروب دنبال این بود که زیر بغل آقای مشایی را بگیرد و وی را معرفی کند و کار مملکت تنها معرفیکردن آقای مشایی شده بود، ضربه بزرگی به مملکت و بهخصوص به رضایت مردم زد.
(19 مهر 1392): احمدینژاد در سالهای آخر خدمتش کفران نعمت کرد
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:
آقای محمد جواد لاریجانی، پنجشنبه شب در همایش "رابطه با آمریکا" در تالار ابن سینای مشهد مقدس گفته است: "تماس تلفنی اوباما و روحانی کار درستی نبود... مذاکره و برقراری رابطه (تلفنی) اوباما و روحانی نقشهای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد و اسرائیل با این اقدام میخواست نشان دهد که رئیسجمهور ما در داخل کشور مورد حمایت نیست و سخنان او در سازمان ملل کاملاً شخصی بوده است."
اینکه گفتگوی تلفنی اوباما و روحانی کار درستی بود یا نه، موضوعی است که میتواند مورد بحث و حتی نفی و رد و ایراد قرار گیرد، اما اینکه گفته شود "نقشهای بود که توسط رژیم صهیونیستی به راه انداخته شد" از دایره اظهارنظر و نقد خارج است و یک تهمت و حتی اهانت به رئیسجمهور محسوب میشود. از جایگاه و مسئولیت ریاست جمهوری آقای روحانی هم که بگذریم، اصولاً یک مسلمان در حال کار و خدمت به جامعه اسلامی را متهم به فریب خوردن توسط رژیم صهیونیستی ساختن، نه توجیه قانونی دارد، نه توجیه شرعی و نه توجیه سیاسی. گوینده این سخن بسیار سخیف و توهینآمیز باید برای این ادعا دلیل اقامه کند و درصورت عدم توانائی بر اقامه دلیل، باید در برابر قانون، ملت ایران و بالاتر از همه در پیشگاه الهی به خاطر این ادعای بیدلیل خود پاسخگو باشد.
برای چنین ادعای پوچی نه تنها نمیتوان توجیه سیاسی پیدا کرد، حتی عکس آن را به راحتی میتوان درک نمود. خشم شدید سران رژیم صهیونیستی از انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری، فریادهای دیوانه وار بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل علیه سخنان آقای روحانی، تبلیغات پیوسته و پرحجم رسانههای صهیونیستی علیه رئیس جمهوری اسلامی ایران و سخنانی که نتانیاهو در دیدار خود با اوباما به وی گفت، همه نشان میدهند سران رژیم صهیونیستی و اصولاً صهیونیسم بین الملل از تدابیر دولت روحانی عصبانی هستند و با توسل به ابزارهای مختلف درصدد ناکام ساختن این دولت و به شکست کشاندن تدابیر آن برآمدهاند.
به شخص آقای محمد جواد لاریجانی دو توصیه مهم داریم که امید است به آنها توجهی جدی نمایند.
اول آنکه به تحرکات مشکوک این روزها، که نشان از آغاز یک تلاش همه جانبه از ناحیه شکست خوردگان انتخابات 24 خرداد برای گرفتن انتقام از دکتر روحانی و حامیان وی دارد، توجه نمائید و به این دام خطرناک و بیعاقبت نیافتید.
و دوم آنکه به حافظه تاریخی مردم ایران اعتماد کنید که ماجرای مذاکراه شما با نیک براون انگلیسی، ماجرای کنار گذاشته شدنتان از وزارت خارجه و ماجرای 8 سال حمایت پرسوز و گدازتان از احمدی نژاد و دلایل آن را به یاد دارند و ممکن است درصورت لزوم آنها را با جزئیات در معرض بازخوانی قرار دهند.
این واقعیتها کاملاً نشان میدهند افرادی از قبیل شما بازنشسته فکری هستید و تلاش هایتان برای ابراز نظرهای بیپشتوانه هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. توصیه ما به شما اینست که در دوران بازنشستگی فکری، حساب خود را از مجموعه بداخلاقان سیاسی که درحال آتشافروزی هستند جدا کنید.
همچنین روزنامه مردمسالاری نیز نوشت:
برادر محمدجواد لاریجانی الگوی خوبی برای همه ما در سیاست است . اظهارنظرهای این برادر در مقاطع مختلف درباره احمدینژاد را بخوانید و در آن تا جایی که میتوانید تامل کنید... تا شاید یاد بگیرید که حرکت در جاده سیاست و متناسب با پیچ و خمها و باد و بورانها چگونه باید باشد:
(17 اردیبهشت 1389): حیف است که رئیسجمهوری فقط دو دوره است چون عملکرد احمدینژاد در این دوره بهتر از دوره قبل بوده است.
(1 آبان 1390): من هنوز به ایشان بسیار علاقه دارم و معتقدم احمدینژاد یک کپی اصلی دارد و یک کپی زیرا کسی؛ کپی اصلی همان است که هست و همان است که باید باشد.
(13 آذر 1391): ما نباید انتقادی از دولت احمدینژاد و عملکرد آن داشته باشیم زیرا این چیزی است که اصلاحطلبان به دنبال آن هستند.
(2 شهریور 1392): عملکرد احمدینژاد به خصوص در یک سال و نیم و دو سال آخر که اقتصاد را به طور کامل رها کرده و از صبح تا غروب دنبال این بود که زیر بغل آقای مشایی را بگیرد و وی را معرفی کند و کار مملکت تنها معرفیکردن آقای مشایی شده بود، ضربه بزرگی به مملکت و بهخصوص به رضایت مردم زد.
(19 مهر 1392): احمدینژاد در سالهای آخر خدمتش کفران نعمت کرد
+
مطالب مشابه
- روزنامه جمهوری اسلامی: اوباما، با تهدید ایران نشان داد که برای دوباره رئیسجمهور شدن اهمیت بسیاری قائل است
- اردوغان: پیامی از اوباما برای ایران نداشتم
- ابرازتاسف آیتالله مظاهری ازحادثه روز ۲۲ بهمن قم: قبلا گفته بودم اگر این مشکل در قم علاج نشود، مسائل بدتری اتفاق میافتد
- اظهار تاسف آیاتاردبیلی و سیستانی از وقایع قم
- لاریجانی به کمیسیون امنیت ملی تذکر داد












