کد خبر: 910

تاریخ انتشار: 1392-06-29 - 17:31

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 708

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: محل مصرف درآمدهاي حاصل از واگذاري‌ها مشخص شود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي هيأت رئيسه اتاق بازرگاني، توجه به بخش خصوصي را ضرورت اقتصادي دانست و با اشاره به صدر و ذيل اصل 44 در زمان تدوين قانون اساسي گفت: تضمين سياست‌هاي كلي اصل 44 […]

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي هيأت رئيسه اتاق بازرگاني، توجه به بخش خصوصي را ضرورت اقتصادي دانست و با اشاره به صدر و ذيل اصل 44 در زمان تدوين قانون اساسي گفت: تضمين سياست‌هاي كلي اصل 44 مي‌توانست آغاز يك انقلاب اقتصادي باشد، اما اعلام صريح دولت مبني بر عدم اعتقاد به سياست‌گذاري‌ها، باعث تضعيف بخش خصوصي و افزايش تصدي‌گري دولت شده است.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به چاره‌انديشي قانون براي مشخص شدن محل مصرف درآمدهاي حاصل از واگذاري‌ها گفت: متأسفانه آن درآمدها نه تنها باعث تقويت اقتصاد نشد، بلكه در خيلي از موارد مانع بزرگي در مسير توليد شده است.
وي با ارائه تحليلي از تاريخ ده ساله پيامبر(ص) در مدينه و حكومت پنج سال و اندي امام علي(ع) گفت: تمام ابعاد حكومتي مخصوصاً بُعد اقتصادي در دست مردم بود و بزرگان ديني ما نظارت مي‌كردند تا جامعه از محورهاي حق منحرف نشود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،ركود اقتصادي، مخصوصاً ركود تورمي را معضل توليد و باعث افزايش بيكاري در جامعه دانست و گفت: گرفتاري‌هاي افراط و تفريط اقتصادي و سياسي، مردم ايران را هوشيار كرد تا در اين مقطع حساس از ميان همه تفكرات موجود در انتخابات، به اعتدال توجه نمايند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مزاحمت‌هاي هميشگي افراطي‌ها در مسير حركت انقلاب و بيان خاطراتي از كارشكني‌هاي افراطيون در زمان مجلس شوراي اسلامي، دولت سازندگي و دولت اصلاحات گفت: حتي در شوراي انقلاب هم تفكراتي بود كه مي‌خواستند بسياري از شركت‌هاي بزرگ را دولتي كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان تفاوت‌هاي نگاه اسلام به مردم با انديشه‌هاي كمونيستي و در پاسخ به نگراني اعضاي اتاق بازرگاني از ارائه آمارهاي پوپوليستي گفت: ايران اسلامي با دو سرمايه عظيم مادي و معنوي، يعني منابع خدادادي و مردمي با شعور و صبور، هميشه ظرفيت و قدرت حركت به سوي تعالي را دارد و در اين مسير شرايطي لازم است كه اصلاح سياست‌هاي خارجي يكي از آنهاست.
وي صلابت ديني و انعطاف اسلامي را لازمه زندگي شرافتمندانه دانست و با يادآوري مذاكرات رؤساي قوا با امام در ماه‌هاي پاياني 8 سال دفاع مقدس گفت: هوشياري امام در آن مقطع باعث شد كه پيروزي سياسي مكمّل پيروزي‌هاي نظامي ايران در جنگ باشد.
در آغاز اين ديدار هر يك از اعضاي اتاق بازرگاني با ارائه گزارشي آماري از مسئوليت‌هاي مربوطه، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسائل مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پرداختند.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود