کد خبر: 922

تاریخ انتشار: 1392-06-22 - 21:04

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 770

مدیری‌که همه از آمدنش خوشحالند

یک مدیر و این همه تبریک متفاوت. شاید حکم صبح سه شنبه وزیر ارشاد برای «حسین انتظامی» همه پسندترین حکم وزرای کابینه یازدهم باشد. علی جنتی دیروز حسین انتظامی را به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد […]

یک مدیر و این همه تبریک متفاوت. شاید حکم صبح سه شنبه وزیر ارشاد برای «حسین انتظامی» همه پسندترین حکم وزرای کابینه یازدهم باشد. علی جنتی دیروز حسین انتظامی را به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزید.

به گزارش مهر، مدیری که تقریبا همه چهره ای فرهنگی، مطبوعاتی و حتی سیاسی کشور از طیف های مختلف، از نشستن او بر صندلی معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد، ابراز خوشحالی کرده اند. از «ماشاالله شمس الواعظین» و «سعید لیلاز» گرفته تا«کاظم انبارلویی» و «صادق زیبا کلام»:

مدیری‌که همه از آمدنش خوشحالند+عکس



اصلاح طلبان خوشحال، اصولگرایان امیدوار

انتصاب انتظامی، بیشتر از همه حامیان اصلاح طلب دولت روحانی را خوشحال کرده است. از این جمع، واکنش «صادق زیباکلام» جالب تر از بقیه است:« راستش من برای معاون شدن آقای دکتر انتظامی نذر کرده‌ بودم. به واسطه این‌که به معنای دقیق کلمه ایشان یک متخصص و مدیر کامل مطبوعاتی هستند. هم روزنامه‌ای مثل جام جم را تاسیس کرده‌اند. هم موسسه مطبوعاتی بزرگی مثل همشهری را مدیریت کرده‌اند، هم سردبیر بوده‌اند. هم مدیرمطبوعاتی ارشاد بوده‌اند، هم نماینده مطبوعاتی‌ها بوده‌اند، هم در این حوزه کتاب دارند.چنین شخصیتی واقعا می‌تواند برای مطبوعات ما موثر باشد. حسین انتظامی کسی است که هم سیاست‌ها را می‌شناسد، هم محدودیت‌ها را و هم امکانات را.»

«ماشاالله شمس الواعظین» هم از جمله حامیان حضور انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است. او گفته:« من روزنامه نگار حزبی نیستم اگرچه مشی من اصلاح طلبانه است اما نگاهم حرفه ای است و با گزینه توانمند و متخصص مطبوعات که بتوان گام های موثری برداشت، موافقم. به هیچ وجه این که می گویند من با گزینه آقای حسین انتظامی مخالفت داشته ام، تلقی درستی نیست. مدیر توانا و توانمند از هر جریان و گروهی که می خواهد باشد، مهم توانمندی اوست که حوزه مطبوعات به آن نیاز دارد.»

مدیرمسئول مجله «بخارا» هم از انتصاب انتظامی اتظامی خوشحال است. «علی دهباشی» گفته :« آقای حسین انتظامی را فردی دلسوز برای مطبوعات شناختم و فکرمی‌کنم انتخاب ایشان برای معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهترین گزینه ممکن بوده است.اینکه معاون امور مطبوعاتی خودش از اصحاب مطبوعات و همچنین دلسوز مطبوعات باشد به میزان زیادی می‌تواند برای بهبود شرایط مطبوعات کشور موثر باشد و به نظر من این مولفه‌ها در آقای انتظامی وجود دارد.»

«سعید لیلاز» هم به عنوان یکی از شناخته شده ترین روزنامه ناران اصلاح طلب، انتظامی را گزینه مناسبی برای معاونت مطبوعاتی می داند:« بنده شخصا سابقه منفی یا بدی از آقای حسین انتظامی در ذهن ندارم و تاکنون خبر بدی هم از ایشان در عرصه مطبوعات نشنیده‌ام.اگر چه آقای انتظامی در تمام حوادثی که بر مطبوعات اصلاح‌طلب گذشت، نقش موثری نداشته، اما خودش همیشه یک چهره مطبوعاتی با سابقه خوب بوده است. از نظر شخصیت هم آدم منطقی‌ای بوده است. به نظرم اگر بخواهیم با شعار اعتدال‌گرایی دولت یازدهم یکی را در شرائط حاضر برای معاونت مطبوعاتی نام برده و انتخاب کنیم، نام آقای انتظامی گزینه منطقی و معتدلی است. البته ابتدا می‌خواستم بگویم «گزینه نامناسبی نیست» که البته وقتی همه چیز را کنار هم می‌بینم با توجه به شعار اعتدال‌گرایی دولت کنونی باید بگویم واقعا گزینه مناسبی است.»

از سوی دیگر، روزنامه نگاران اصولگرا نیز از انتصاب حسن انتظامی استقبال کرده اند و آن را مایه امیدواری می دانند. سردبیر روزنامه «رسالت» یکی از انهاست. «محمدکاظم انبارلویی» می گوید:« حسین انتظامی فردی اعتدال گرا بوده و هست و اعتبار صنفی و حرفه‌ای بالایی برای پست معاونت مطبوعاتی دارد.من آقای حسین انتظامی را بیش از 27 سال است که می‌شناسم و با ایشان آشنایی دارم، گفت: «انتظامی فردی متعهد و صاحب نظر در عرصه مطبوعات و رسانه است. در شرایط حاضر با توجه به شعار اعتدالگرایی دولت فکر می‌کنم ایشان بهترین گزینه برای پست معاونت مطبوعاتی است.»

بیژن مقدم (مدیر مسئول روزنامه «جام‌جم») نیز با بیان این مطلب که انتصاب حسین انتظامی به عنوان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انتخاب خوب و درستی بوده است گفته:« ایشان علاوه بر فعالیت چندین ساله در عرصه مطبوعات و نیز نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات، ارتباط بسیار خوبی با مطبوعات و رسانه‌ها دارند که می‌توانند در این راه موفق باشند.انتصاب انتظامی براساس دارا بودن ویژگی‌های مثبتی از جمله شناخت ساختار و تطبیق با مطبوعات انتخاب خوبی بوده است.انتظامی از فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور دور نبوده و می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف جامعه نقش موثری داشته باشد.»

مدیرعامل خبرگزاری «مهر» هم از انتصاب انتظامی استقبال و آن را امیدوارانه توصیف کرده است. «رضا مقدسی» گفته:« با توجه به شناختی که از وی دارم و با توجه به سابقه طولانی مدت فعالیت انتظامی در مدیریت رسانه در وزارت ارشاد و موسسات رسانه‌ای دیگر باید انتظار دوره‌ای خوب را بکشیم.امیدوارم ارتباط خوبی با رسانه‌ها برقرار کند. به دلیل تعاملات او با جریان‌های مختلف می‌تواند یک وفاق نسبی در رسانه ایجاد کند. با روحیه‌ای که از وی سراغ دارم جلسات مشترک با طیف‌های مختلف برقرار کرده و نظرات آنها را جویا می‌شود. با گرفتن نظر از فعالین حرفه‌ای حوزه رسانه، فعالین نشریات، جریان‌های سیاسی و فعالین رسانه ای در تمام مناطق جغرافیایی می‌توان از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور استفاده کرد.»


استقبال اساتید ارتباطات

انتصاب معاون جدید وزارت ارشاد، حتی تحسین اساتید فرهنگی و چهره های شناخته شده ارتباطات را هم برانگیخته است.«علی‌اکبر فرهنگی» چهره ماندگار رشته مدیریت می گوید: «دکتر حسین انتظامی، مردی آشنا به مسائل مطبوعات، حرفه‌ای و صاحب سبک است که می‌تواند مشکلات مطبوعاتی کشور را حل کند. او مدیری لایق و توانمند است که مدیریت رسانه را به خوبی می‌شناسد و حضورش در معاونت امور مطبوعاتی فرصتی مغتنم برای اهل رسانه به شمار می‌رود.»

از سوی دیگر، یک استاد ارتباطات و عضو هیات علمی دانشگاه نیز انتصاب انتامی را «امید آفرین» می داند. دکتر«مهدی محسنیان‌راد» گفته: «من انتخاب ایشان را انتخابی امید آفرین برای معاونت مطبوعاتی می‌دانم چون تجربه و تخصص که ضرورت مدیریت این حوزه است درایشان وجود دارد.آقای انتظامی 2 ویژگی مهم دارد نخست اینکه تجربه مطبوعاتی بالایی دارد و از نظر مدیریت و تنوع کارهای مطبوعاتی، در همه حوزه‌ها تجربه دارد و کار کرده است و زبان حوزه مطبوعات را می‌شناسد و دوم اینکه تحصیلات مرتبط با مطبوعات را دارد که متاسفانه این مساله در سال‌های اخیر خیلی مد نظر نبوده است.»

دکتر «احمد توکلی» هم در بخش هایی از یادداشتی که برای خبرگزاری ایسنا نوشته، با این جمله ها از انتصاب انتظامی استقبال کرده است:« با انتصاب دکتر انتظامی به‌عنوان معاون مطبوعاتی، یکی از شایسته‌ترین چهره‌ها انتخاب شده است. ایشان به‌لحاظ منش و رفتار، با شعار دولت آقای روحانی منطبق است. آدم تندرویی نبوده و نیست و مشی اعتدالی دارد. پس انتخابش با «تدبیر و امید» همراه است.ایشان یک آدم رسانه‌یی است. در میان اکثریت ارباب جراید و مطبوعات از مقبولیت بالایی برخوردار است. دیدیم که در چند سال گذشته، بیشترین آرا را در مهم‌ترین انتخابات صنفی مطبوعات به‌دست آورده است. سواد بالای رسانه‌یی او هم در حوزه‌ی رسانه‌های مکتوب و هم رسانه‌های سایبر، نکته‌ی بسیار مثبتی است که در کار مدیریت بسیار اهمیت دارد. بنابراین براساس همه‌ی این دلایل، من این انتخاب را انتخابی بجا، دقیق و درست می‌دانم.»

«سیدجلال فیاضی» مدرس رشته‌ی ارتباطات هم انتخاب حسین انتظامی به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نقطه‌ی عطفی در فضای رسانه‌یی می داند: «گمان می‌کنم دکتر حسین انتظامی، بهترین گزینه برای معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و از انتصاب او بسیار خوشحال شدم. جناب وزیر ارشاد تصمیم امیدآفرینی گرفته است.»

اتفاقی که دبیرشورای نویسندگان مجله «فیلم» هم از آن به نیکی یاد می کند. «هوشنگ گلمکانی» می‌گوید:« حسین انتظامی مدیر حرفه‌ای در عرصه مطبوعات و رسانه کشور است.پس از شروع به کار دولت دکتر روحانی، فضای مثبت فرهنگی بر جامعه حاکم شده است که این انتصاب هم از جمله خبرهای خوبی است که در این ارتباط می‌شنویم.من با توجه به آشنایی طولانی مدت، خاطرات بسیار خوبی از آقای انتظامی دارم و در تمام این سال‌ها او را آدمی حرفه‌ای دیده‌ام که فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور را به خوبی می‌شناسد.»



حسین انتظامی که متولد 1346 مشهد است، دکترای مدیریت استراتژیک دارد و آثاری چون روایت رویت، روزنامه‌نگاری و روزنامه‎داری، مدیریت مطبوعاتی، دغدغه‌های امروز مطبوعات، نقطه، ناوبری وب در کارنامه او به ثبت رسیده است.

نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، مدیرعامل مؤسسه همشهری، مدیرمسئول روزنامه جامجم، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت منصفه مطبوعات، عضو هیئت مدیره انتشارات سروش و ... بخشی از سوابق حرفه‌ای و تخصصی حسین انتظامی است.

او سه‌شنبه 19 شهریور با حکم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد منصوب شد.

+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود