کد خبر: 957

تاریخ انتشار: 1392-06-15 - 20:18

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 988

دولت مصر دستور انحلال اخوان المسلمین را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، دولت موقت مصر که ریاست آن را عدلی منصور بر عهده دارد دستور داد تا جمعیت اخوان المسلمین منحل شود.     اخوان المسلمین مصر در سال 1928 […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، دولت موقت مصر که ریاست آن را عدلی منصور بر عهده دارد دستور داد تا جمعیت اخوان المسلمین منحل شود.

 

 

اخوان المسلمین مصر در سال 1928 میلادی در شهر اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بنیان نهاده شد و سپس فعالیت خود را به دیگر کشورهای عربی و اسلامی گسترش داد.
در سال 2011 میلادی در پی سرنگونی حسنی مبارک در مصر، این جماعت به‌گونه‌ای رسمیت یافته، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود را آغاز کرد. تا پیش از این، اخوان‌المسلمین به‌عنوان جماعتی ممنوعه تلقی می‌شد و حتی اعضای آن با نام مستقل به پارلمان راه می‌یافتند و فعالیت‌هایش در حد مسائل دینی و اجتماعی بود.
در نخستین انتخابات ریاست جمهوری دموکراتیک در مصر که در سال 2012 میلادی برگزار شد، محمد مرسی رییس حزب آزادی و عدالت که یک حزب تاسیس شده توسط اخوان المسلمین بود، بر اساس آمار رسمی در رقابت با احمد شفیق پیروز انتخابات گردید.
در پی عزل مرسی از سوی ارتش مصر همزمان با تظاهرات گسترده 30 ژوئن سال جاری، درگیری جمعیت اخوان المسلمین و حامیان آن با مخالفان مرسی و ارتش و دولت موقت مصر ادامه دارد و بسیاری از رهبران اخوان الملسمین نیز دستگیر شدند.
انتهای پیام/

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود