کد خبر: 1003

تاریخ انتشار: 1392-05-22 - 14:25

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 833

منابع اسرائیلی منتشر کردند:جزئیات طرح حمله احتمالی آمریکا به سوریه

طی بیش از دو سال اخیر و به موازات تداوم درگیری ها در سوریه، همواره بحث احتمال مداخله نظامی غرب و به ویژه آمریکا در این کشور به نفع گروه های مخالف و شورشی مطرح بوده است. این بار، در شرایطی که رئیس […]

طی بیش از دو سال اخیر و به موازات تداوم درگیری ها در سوریه، همواره بحث احتمال مداخله نظامی غرب و به ویژه آمریکا در این کشور به نفع گروه های مخالف و شورشی مطرح بوده است. این بار، در شرایطی که رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفری به خاورمیانه به سر می برد، منابع اسرائیلی طرح حمله احتمالی به سوریه را منتشر کرده اند.

طی بیش از دو سال اخیر و به موازات تداوم درگیری ها در سوریه، همواره بحث احتمال مداخله نظامی غرب و به ویژه آمریکا در این کشور به نفع گروه های مخالف و شورشی مطرح بوده است. این بار، در شرایطی که رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفری به خاورمیانه به سر می برد، منابع اسرائیلی طرح حمله احتمالی به سوریه را منتشر کرده اند.

 
به گزارش «تابناک»، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز دوشنبه به سرزمین های اشغالی سفر کرد تا با نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل دیدار و گفت و کند. وی پیشتر دیدارهای مشابهی را نیز در کشور اردن با مقامات این کشور انجام داده بود.
 
پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم اسرائیل می نویسد سفر خاورمیانه دمپسی، به منظر انجام رایزنی ها و سنجش شرایط پیش از اتخاذ تصمیم نهایی باراک اوباما درباره مداخله یا عدم مداخله نظامی آمریکا در سوریه انجام شده است. 
 
 به نوشته دبکا، در صورتی که تصمیم نهایی اوباما مبنی بر مداخله باشد، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل، اردن و احتمالاً ترکیه در آن مشارکت خواهند داشت. این سایت به نقل از منابع خود در واشنگتن می نویسد طرح مداخله نظامی آمریکا در سوریه، شامل 11 بند است:
 
1- آمریکا، فرانسه، عربستان سعودی و امارات، بر فراز مناطق مرکزی و جنوبی سوریه، منطقه پرواز ممنوع برقرار می کنند؛ منطقه ای که از مرز اردن و سرزمین های اشغالی آغاز شده و دمشق را نیز در بر می گیرد.
 
2- نیروی هوایی رژیم اسرائیل از داخل حریم هوایی سوریه برای این نیروها پوشش هوایی برقرار می کند. 
 
3- یک منطقه حائل نظامی به عمق 40 کیلومتر، از مرز اردن و سرزمین های اشغالی تا حومه های جنوبی و غربی دمشق ایجاد می شود. واحدهای نظامی کنترل کننده این منطقه، کل حوزه پایتخت (دمشق) را در برد آتش خود خواهند داشت.
 
4- شهر جنوبی «درعا» که محل آغاز درگیری ها در این کشور بود، پایتخت «سوریه آزاد» اعلام خواهد شد.
 
5- اوباما مصمم است که هیچ نیروی نظامی آمریکایی به منطقه حائل و هیچ منطقه دیگری در سوریه وارد نشود و تنها تنها نیروهای ویژه شورشی سوری در این کشور باشند. 
 
6- این نیروهای شورشی ویژه، از 3000 نفر نیروی نظامی تشکیل شده که توسط مستشاران نظامی آمریکایی در اردن آموزش دیده اند. فرماندهی این گروه با نیروهای ویژه اردنی خواهد بود و تحت نظارت افسران آمریکایی مستقر در اردن فعالیت می کنند.
 
7- برای آموزش این نیروها، ارتش آمریکا یک کمپ آموزشی و پایگاه لجستیک را در اردن ایجاد کرده و همه اسلحه و تجهیزات لازم برای آموزش و تسلیح شورشیان، هم اکنون در این مرکز آماده است. 
 
8- مرکز فرماندهی عملیاتی آمریکا برای سوریه، هم اکنون در امان ایجاد شده و مسئولیت آن با ژنرال «جان رایت» است که پیش از این در جنگ های افغانستان، عراق و لیبی نیز حضور داشته است.
 
9- واحدهای نیروی هوایی آمریکا که مسئولیت برقراری منطقه پرواز ممنوع را بر عهده دارند، در مواضع خود در نقاط مختلف خاورمیانه مستقر هستند و آماده اند تا در صورت صدور فرمان، وارد عمل شوند.
 
10- یک واحد از «دروزی»های آموزش دیده توسط مستشاران نظامی آمریکایی، عنصری کلیدی در نیروهای ویژه شورشی خواهد بود. دروزی ها ساکنین 120 روستا و شهرک را در منطقه «جبل الدروز» در جنوب سوریه تشکیل می دهند. موقعیت استراتژیک این منطقه، امکان کنترل محدوده مرزی سوریه با اردن و نیز عراق را به آن می دهد. 
 
11- نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه، به ویژه در اردن و سرزمین های اشغالی، برای مقابله با انتقام گیری احتمالی دولت سوریه علیه اهداف آمریکایی، اسرائیلی، اردنی و یا ترک در منطقه در حال آماده باش خواهند بود.
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود