کد خبر: 1034

تاریخ انتشار: 1392-05-15 - 02:14

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 747

افراطیون کرکره ها را پائین بکشند

بدون شک از دلایل موفقیت جناب روحانی در این انتخابات، تاکید بر شعارهای اعتدال گرایانه و طرد انحصار و رادیکالیسم در حوزه های مختلف بود. سایت الف نوشت: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی از دیروز رئیس جمهور […]

بدون شک از دلایل موفقیت جناب روحانی در این انتخابات، تاکید بر شعارهای اعتدال گرایانه و طرد انحصار و رادیکالیسم در حوزه های مختلف بود.

سایت الف نوشت:

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی از دیروز رئیس جمهور ایران اسلامی شد. رئیس جمهوری که قرار است چهار سال بر این مسند باشد و ان شاالله دوران ایشان چنان با موفقیت همراه باشد که دوباره مورد اعتماد مردم قرار بگیرد.

بدون شک از دلایل موفقیت جناب روحانی در این انتخابات، تاکید بر شعارهای اعتدال گرایانه و طرد انحصار و رادیکالیسم در حوزه های مختلف بود.

 نیروهای تندرو همیشه بازی سیاست را به سمت تقابل های آشتی ناپذیر سوق می دهند و باعث می شوند که بازی با حاصل جمع جبری صفر بر فضای سیاسی حاکم گردد. پاگرفتن و میدان دادن به چنین نیروهایی سبب ساز ایجاد مشکلات اساسی خواهد شد. امری که در طول چهار سال اخیر به وفور شاهد آن بودیم و هزار و یک مشکل جدید را به مشکلات قبلی مردم افزود. نکته مهم این است که افراطی ها نیز در این چند وقت بیکار ننشسته اند و بازی خود را که قبل از انتخابات آغاز نموده بودند در حال پیش بردن هستند. آنها مترصد فضا هستند تا دوباره صدای خود را بلند نمایند تا آهنگ اعتدال گرایی کمتر شنیده شود.

افراطیون راستی که از روز اول پیروزی روحانی به جای واکاوی و آسیب شناسی دلایل شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری، شمشیر را برای دولت منتخب از رو بستند و پیام های هشدار آمیز در مورد تشکیل کابینه و وزرای انتخابی فرستادند. همان هایی که در چند سال اخیر در مورد مصیبت ها و مشقت هایی که مردم متحمل می شدند، دم بر نیاوردند و اگر هم سخنی گفتند تنها تائید و باز هم تائید احمدی نژاد بود.

آنها که «ناله های» مردم و قشر مستضف که به دلیل تورم، بیکاری و ... به آسمان رفت در گوش های خود پنبه فرو کردند و دم از تکلیف و تکلیف زدند ولی حالا هنوز دولت، کابینه ای تشکیل نداده، برای تحت تاثیر قرار دادن فضای سیاسی و در تنگنا قرار دادن رئیس جمهور به انواع حربه ها و ترفندها متوسل می شوند و فریاد وااسلاما سر می دهند.

همچنین افراطیون چپی که جناب دکتر روحانی بهتر از همه می دانند که گزینه مطلوب آنها نبوده است. انحصارگرایانی که محمدرضا عارف، را «اصلاح طلب بدلی» می دانستند و هنگام اعلام کاندیداتوری وی، اولین ضربات را خودشان به او زدند، بدون شک در نهان، خود را پیروز واقعی انتخابات نمی دانند. همان هایی که فضای سیاسی کشور را از سال 1376 تا 1384 بازی «صفر و صد»ی کردند و دولت را زمین گیر نمودند. آن هایی که  صدای سیدمحمدخاتمی را نیز درآوردند و تلاش داشتند «بازی بر علیه نظام» خود را «بازی در نظام» جا بزنند.

آنهایی که نه به گفتمان اصلاح طلبی بلکه به گفتمان استحاله و انقلاب باور دارند و به دروغ خود را مدافع آرمان ها و ارزش های مردم جا می زنند.

این ها دو لبه قیچی افراط گرایی هستند که شرایط موجود، وضعیتی آرمانی برایشان نمی باشد. این دو گروه مترصد هستند و تخصص هم دارند تا اختلاف سلیقه و نظر را به مشکلات حاد حل نشدنی تبدیل کنند.
 
اما پیروزی واقعی جناب روحانی زمانی حاصل می شود که بر خط و مسیر اعتدال باشد و عقلا و شایسته ها را به کار گیرد تا با اجماع نیروهای اثرگذار داخلی، گام های محکم و استواری برای پیشرفت و آبادانی مملکت بردارد.
 
نکته مهم دیگر این است که امروز مردم با مشکلات عدیده ای، رو به رو هستند، بنابراین همراهی مردم برای جلوگیری از تحریک آنها توسط افراطیون بسیار مهم است. تلاش برای ارائه تصویر شفاف و واضح از وضعیت کنونی و بیان مشکلات و مسائل به مردم، برای اقناع آنها به صبوری، تا حدود زیادی می تواند در همراهی، کمک و یاری مردم اثرگذار باشد. مردم نیز بهتر از همه این درک را دارند که کژی ها و مسائلی که در طول این چند سال ایجاد شده اند، یک شبه حل نمی شوند و دولت نیز در پی رفو کردن مشکلات نیست، بلکه در پی حل جدی آنها است.

منبع:الف

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود