کد خبر: 1059

تاریخ انتشار: 1392-05-13 - 00:25

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 800

قرائتی: نیمی از جوانان ما نماز نمی‌خوانند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از وضعیت نمازخوانی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه وضع نماز در کشور خوب نیست و نیمی از جوانان ما نماز نمی خوانند. به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی صبح […]

رئیس ستاد اقامه نماز کشور از وضعیت نمازخوانی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه وضع نماز در کشور خوب نیست و نیمی از جوانان ما نماز نمی خوانند.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت علمی و ستاد اجرایی همایش علمی پژوهشی تجلی نماز در فرهنگ رضوی اظهار کرد: بنده از قرآن کریم 200 آیه در زمینه کار فرهنگی درآوردم که یکی از آیات قرآن کریم به شراکت در کار فرهنگی اشاره دارد. اگر می خواهید کار فرهنگی انجام دهید نگاهی به این آیات بیندازید زیرا انجام کار فرهنگی به صورت تنهایی نمی شود.

وی درباره نحوه اجرای کارهای فرهنگ افزود: کار فرهنگی باید روان باشد، همچنین هنر باید به گونه ای باشد که فرد زود متوجه آن شود. هر ابتکاری هنر نیست و نباید در هنر با الفاظ بازی کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هنر فقط شعر و سرود و تنبک نیست و هنر واقعی باید از اینها خارج شود. همچنین هنر باید ارزان و ماندگار باشد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: متاسفانه کنگره هایی در کشور برگزار می شود که تعدادی آدم می آیند و در آخر نتیجه آن هم مشخص نیست. بنابراین کارهایی که شما انجام می دهید پول خور است و مواظب باشید که عمرتان را آتش نزنید و تلاش کنید که کاری ماندگار و ارزان برای نسل نو و جدید ارائه کنید.

وی خطاب به مسئولان برگزاری همایش تجلی نماز در فرهنگ رضوی تاکید کرد: اگر این همایش ها و کارها واجب یا مستحب است انجام دهید و اگر نیاز فرد یا جامعه را حل می کند بازهم آنها را انجام دهید در غیر این صورت برگزاری چنین همایش هایی فایده ای ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ضرورت کار فرهنگی اول عقاید است اظهار کرد: در حال حاضر مسائل و مشکلات جوانان ما 2 چیز است اول غفلت و دوم شهوت است. دوای غفلت نماز و دوای شهوت ازدواج جوانان است بنابراین باید در این زمینه ها کارهای فرهنگی صورت بگیرد.

حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: جشنواره ها آدم ساز نیستند و مانند زعفران فقط خوشمزه می کند بنابراین مهندسی کردن جشنواره ها اهمیت دارد.

وی از وضعیت نماز خوانی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه وضع نماز در کشور خوب نیست و نیمی از جوانان ما نماز نمی خوانند. همچنین رمز بی مسجدی ما، وجود مساجد گران قیمت است. مساجد ما الان مانند کاروان شاه عباسی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: از وقتی اسلام با تجملات قاطی شده اسلام ما قفل شده است.

همچنین در ادامه این جلسه سید جواد جعفری مدیر بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر صد دستگاه فرهنگی در کشور در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) نقش دارند.

سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: جشنواره امام رضا(ع) بیش از یک دهه است که طراحی و برگزار می شود و از سال گذشته که دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) واگذار شده استان خراسان رضوی نیز خودش از برگزار کنندگان یکی از عناوین جشنواره است.

وی گفت: بر این اساس در استان خراسان رضوی جشنواره همایش علمی پژوهشی تجلی نماز در فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد و تاکنون 200 اثر و مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

منبع:انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود