کد خبر: 1206

تاریخ انتشار: 1392-04-14 - 19:32

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 990

آیت‌الله صافی گلپایگانی: دولت آینده عقلانی مدیریت کند

وی مسایل اقتصادی را مهمترین نیازها و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی جامعه دانست و گفت: دولت با مدیریت و تدبیر می‌تواند این امور را ساماندهی کند./باید مدیریت کسانی که در دولت آینده […]

وی مسایل اقتصادی را مهمترین نیازها و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی جامعه دانست و گفت: دولت با مدیریت و تدبیر می‌تواند این امور را ساماندهی کند./باید مدیریت کسانی که در دولت آینده مسئولیت می‌گیرند، عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

یت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی صبح پنج‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام‌ روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب، توجه به مقاصد اساسی اسلام را از ضرورت‌های کاری دولت آینده دانست و تصریح کرد: نباید در رفتار و گفتار تنزل داشته باشیم، بلکه باید عزت و اقتدار اسلام و مسلمین در جهان تقویت شود.

وی با توصیه به استفاده از افراد بصیر و آگاه در دولت آینده، افزود: امروز مسایل پیچیده‌ای در جهان وجود دارد که تعامل با دیگران می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: توجه به عقلانیت در مسایل سیاسی موضوع مهمی است که می‌تواند تنگناهایی که امروز در دنیا وجود دارد را اصلاح کند.

وی مسایل اقتصادی را مهمترین نیازها و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی جامعه دانست و گفت: دولت با مدیریت و تدبیر می‌تواند این امور را ساماندهی کند.

در مسیر تقویت عظمت اسلام و مسلمین گام بردارید

آیت الله صافی همچنین با اشاره به قتل‌عام مسلمانان در برخی از کشورها به ویژه در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: دولت می‌تواند با تعامل و گفتگو، از بسیاری از این حوادث تلخ جلوگیری کند.

وی خطاب به حجت‌الاسلام‌ روحانی، با تاکید بر اینکه شما مسئولیت بزرگی بر عهده گرفته اید و باید در مسیر تقویت عظمت اسلام و مسلمین گام بردارید، یادآور شد: باید مدیریت کسانی که در دولت آینده مسئولیت می‌گیرند، عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

این مرجع تقلید گفت: ماموریت خود را طوری انجام دهید که خیر مردم در آن باشد و گرفتاری‌ها و کمبودهای ایجاد شده مرتفع شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور منتخب بتواند در پرتو الطاف امام زمان‌(عج) در رسیدن به مقاصد و اهداف بلند نظام اسلامی موفق باشد.

نیازمند حمایت حوزه و مراجع هستیم

رئیس جمهور منتخب نیز در این دیدار با اشاره به شرایط امروز جامعه، گفت: دولت یازدهم برای عبور از مشکلات، ارتباط مستقیم و منظمی با حوزه و مراجع عظام تقلید خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن روحانی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید باید به دولت آینده کمک کنند تا کارهای عقب مانده و معضلات جامعه حل شود و امید در دل‌های مردم گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اکثر جمعیت کشور جوان هستند، افزود: باید برای جلوگیری از انحراف جوانان، تصمیم گیری های مدبرانه‌ای داشته باشیم تا نسل جوان بیش از پیش به قرآن و معارف دینی علاقمند شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رئیس جمهور منتخب همچنین با اشاره به شرایط جهان اسلام، اظهار داشت: فرقه‌گرایی مصیبت بزرگی است که گریبان دنیای اسلام را گرفته؛ به طوری که برخی از گروهی‌های تکفیری و تروریستی در عراق، پاکستان، افغانستان و دیگر کشورها به شدت برای ایجاد تفرقه فعالیت می‌کنند که باید در مقابل آنها ایستاد و در حفظ وحدت مسلمانان تلاش کرد.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود