کد خبر: 1253

تاریخ انتشار: 1392-04-06 - 19:34

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 989

لاریجانی: آیت‌الله زنجانی از برکات آیات اعظام بروجردی،خمینی (ره) و طباطبایی است

  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی از برکات حلقه سه‌گانه بزرگ علمی آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله خمینی (ره) و آیت الله طباطبایی است که ابعاد شخصیتی این سه بزرگوار نیز […]

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی از برکات حلقه سه‌گانه بزرگ علمی آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله خمینی (ره) و آیت الله طباطبایی است که ابعاد شخصیتی این سه بزرگوار نیز در وی متبلور شده است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله زنجانی از برکات آیات اعظام بروجردی،خمینی (ره) و طباطبایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی لاریجانی در همایش نکوداشت مرحوم آیت‌الله سید عزالدین حسینی زنجانی در سالن صبای صدا و سیمای خراسان‌رضوی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله حاج سید عزالدین حسینی زنجانی از مراجع بزرگ تقلید بودند و مردم باید در تاریخ زندگی خود به داشتن چنین شخصیت بزرگی ببالند.

وی افزود: به‌ ویژه اینکه حوزه علمیه مشهد به داشتن چنین شخصیت عالم فیلسوف و با این همه وارستگی اخلاقی مفتخر بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات ایشان ویژگی همه جانبه در معارف اسلامی بود، تحصیلات ایشان نشان‌دهنده تبحر خاص در ابعاد مختلف دینی بود؛ آیت‌الله سید عزالدین زنجانی شخصیتی چند بعدی بودند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این عالم وارسته گفت: ایشان محافل بسیار صمیمانه‌ای داشت و این صمیمت در محافل به دلیل تواضع و ارتباط صمیمانه با جوانان و دانشجویان بود که این نیز تاثیر شگرفی در حوزه روشنفکری جامعه برجای گذاشت.

لاریجانی یادآور شد: مرحوم آیت‌الله سید عزالدین حسینی زنجانی از مراجع بسیار بزرگ تقلید بودند بنابراین مردم باید در تاریخ زندگی خود به داشتن چنین شخصیتی ببالند.

وی افزود: حوزه علمیه نیز باید به خود به دلیل داشتن اینچنین شخصیت فیلسوف و عالمی ببالد؛ آیت الله زنجانی از وارستگی اخلاقی خاصی برخوردار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات آیت‌‌الله زنجانی ویژگی همه جانبه در معارف اسلامی بود؛ تحصیلات ایشان نشان می‌دهد که وی از تبحر خاصی در تمام ابعاد دینی برخوردار بوده و شخصیتی چند بعدی داشتند.

وی تصریح کرد: جلسات ایشان بر علم افراد می‌افزود به ویژه با شیوه کار ایشان که همواره از تأملات قرآنی و افکاری و زیبایی‌های شعری استفاده می‌کردند و این نیز تأثیرات شگرفی را در یادگیری افراد داشت.

لاریجانی افزود: گفتار آیت الله زنجانی به واقع بر علم و افکار افراد می‌افزود و دیدار وی انسان را یاد خدا می‌انداخت و این را شما می‌توانید در آثاری که از ایشان منتشر شده نیز ببینید.

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات این مرد الهی درک خوب از برجستگان عالم فکر و اندیشه بود، اظهار کرد: آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی از برکات حلقه سه‌گانه بزرگ علمی آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله خمینی (ره) و آیت الله طباطبایی است که ابعاد شخصیتی این سه بزرگوار نیز در وی متبلور شده است و لذا شاهدیم که شخصیت بزرگ اینچنینی تربیت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه آیت الله زنجانی روشن‌بینی خاصی در سیاست داشتند اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های جدی آیت الله زنجانی همواره دغدغه حکومت اسلامی بود.

وی افزود: یکی از علاقمندی‌های آیت الله زنجانی علاقه به دو متفکر یعنی مرحوم ملاصدرا و غزالی است.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم تمدن اسلامی برجستگی دینی است، خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه علمیه تربیت می‌شوند افراد بسیار برجسته‌ای هستند و این نیز یکی از ویژگی‌های برجسته تمدن اسلامی محسوب می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: مؤلفه مهم جامعه اسلامی باید پیشرفت علم و دانش باشد؛ به واقع یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان در بحث‌های فلسفی و کلامی استفاده از ادبیات عرفانی و شعری بود.

منبع:فارس

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود