کد خبر: 1269

تاریخ انتشار: 1392-04-04 - 17:04

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 621

آیت‎الله صافی‎گلپایگانی خطاب به علمای الازهر: فقط محکوم کردن کشتن وحشیانه شیخ شحاته کافی نیست/ مسئولیت امروز الازهر بیشتر از سابق است

    آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی تاکید کردند: از شما علمای ازهر شریف به واسطه محکوم ‌نمودن این جنایت ضد بشریت تشکر می‌کنیم ولی این کافی نیست. مسئولیت امروز شما بیشتر از سابق است.  […]

 

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی تاکید کردند: از شما علمای ازهر شریف به واسطه محکوم ‌نمودن این جنایت ضد بشریت تشکر می‌کنیم ولی این کافی نیست. مسئولیت امروز شما بیشتر از سابق است. 


 فقط محکوم کردن کشتن وحشیانه شیخ شحاته کافی نیست/ مسئولیت امروز الازهر بیشتر از سابق است

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی به خاک و خون کشیدن 4 شیعه مصری از جمله شیخ «محمد حسن شحاته» دانشمند برجسته این کشور، حضرت آیت الله العظمی «لطف الله صافی گلپایگانی» در پیامی خطاب به علمای ازهر اظهار داشتند: از شما به واسطه محکوم ‌نمودن این جنایت ضد بشریت تشکر می‌کنیم ولی این کافی نیست. مسئولیت امروز شما بیشتر از سابق است.

مرجع عالی‎قدر جهان تشیع در ادامه تاکید کردند: بار دیگر بیایید همه علمای اسلام، مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت نموده و به دنیا نشان دهیم که اسلام عزیز، دین رحمت و رأفت و مهربانی است؛ دینی است که عزت و سرفرازی را برای بشریت می‌خواهد.

متن کامل پیام به شرح ذیل می‎باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن يُؤْمِنُوا بِاللهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ

علماء محترم ازهر شريف
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

با کمال تأسف و تأثر اطلاع پیدا کردیم که آقای دکتر شیخ محمد حسن شحاته به دست گروهی گمراه و جاهل به فجیع‌ترین و وحشی‌ترین وضع ممکن به شهادت رسیده و خون پاکش را بر زمین ریخته و متأسفانه به بدن مطهر او هم جسارت‌ها نمودند و چهره رحمتی دین حنیف را در دنیا به خشن‌ترین چهره ـ که خلاف شئونات انسانی و اسلامی بود ـ نشان دادند.

شاید بتوان گفت از این گروه جاهل و سفاک این کار خلاف اسلامی و انسانی بعید نباشد، چون این گروه نه تنها در مصر دست به این اعمال ننگین می‌زنند بلکه در سایر کشورهای اسلامی هم امنیّت و آرامش را از مسلمانان گرفته و روزگار را بر آنها سیاه نموده و به تباهی کشانده‌اند، ولی تعجب از این است که در کشوری که دانشگاه بزرگ «الأزهر» وجود دارد و قرن‌ها افتخارش این بوده که معارف بلند اسلامی و اخلاق حمیده پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله را به جهانیان ارائه دهد امروز شاهد آن هستیم که این جنایات در اين کشور اتفاق افتاده است!

ازهر شريف باید به وظیفه اصلی خود بیشتر عمل کند البته از شما به واسطه محکوم ‌نمودن این جنایت ضد بشریت تشکر می‌کنیم ولی این کافی نیست. شما علماء بزرگ ازهر در مقابل اسلام عزیز مسئول هستید و مسئولیت امروز شما بیشتر از سابق است.

آیا نمی‌بینید هر روز علماء وهابی چه فتاوای خلاف شرعي می‌دهند و مسلمانان را به ریختن خون مسلمانان تحریک می‌کنند؟!

آیا احتمال نمی‌دهید که اینها توطئه دشمنان اسلام است که در کشورهای خود، همه در آسایش و امنیت باشند ولی مسلمانان را در کشورهای اسلامی به جان هم انداخته‌اند؟!

آیا شما تصویر قتل کودکان بی گناه و زنان بی پناه و مردان مظلوم را نمی‌بینید که با فجیع‌ترین وضع ممکن کشته می‌شوند و تصویر آن را هم به جهانیان نشان می‌دهند؟!

بیایید و برای خداوند قیام کنید و از توان و قدرت معنوی و مذهبی خود کمال استفاده را برده و اقدام فوری نمايید که فردا دیگر دیر است.

بار دیگر بیایید همه علماء اسلام، مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت نموده و این آیه شریفه را نصب العین خود قرار دهید که: «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ...»

بیایید به دنیا نشان دهیم که اسلام عزیز، دین رحمت و رأفت و مهربانی است؛ دینی است که عزّت و سرفرازی را برای بشریّت می‌خواهد.

بیایید به دنیا اعلام کنیم که قانون اساسی ما قرآن کریم است و ما به این کتاب آسمانی معتقدیم و دوست داریم پیام‌های بزرگ سعادت‌آفرین آن را به جهانیان اعلام کنیم. شما امروز از سران کشورهای اسلامی بخواهید که دست از اختلاف و نفاق بردارند و همه و همه در برابر قرآن کریم سر تسلیم فرود آورند.

اینجانب با دلی پُر از آه و ناله از وضعیت اسفبار امروز مسلمانان به پیشگاه قادر متعال شکوه دارم و از خداوند متعال می‌خواهم که عزّت ديرينه مسلمانان را به آنها برگرداند و دشمنان اسلام را خوار و مخذول نماید.

16 شعبان المعظم 1434
لطف الله صافي

منبع:ابنا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود