کد خبر: 1305

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 887

حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي طباطبايي در نامه‌اي به دكتر روحاني: با بهره گيري از تمام سرمايه‌هاي كشور، كارآمدي اسلام را به منصه ظهور بگذاريم

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي طباطبايي نماينده سابق مجلس و استاد اخلاق در نامه‌اي به رئيس‌جمهور منتخب با اشاره به اينكه "احترام بزرگان در همه قشر‌ها آسيب‌ ديده است"، افزود: نهاد خانواده دچار بحران […]

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي طباطبايي نماينده سابق مجلس و استاد اخلاق در نامه‌اي به رئيس‌جمهور منتخب با اشاره به اينكه "احترام بزرگان در همه قشر‌ها آسيب‌ ديده است"، افزود: نهاد خانواده دچار بحران شده است، حرمت افراد لطمه ديده تندروي‌ها، مناسبات سياسي و اجتماعي را دچار تزلزل كرده، مردم همه حرف‌ها را شنيدند، عملكرد‌ها را ديدند و با آگاهي كامل از مواضع و برنامه ديگر كانديدا‌ها به نطق‌ها، مطالب، افكار، آثار و منطق حاكم بر برنامه‌هاي شما راي دادند لذا يك همت و هميت بسيار ويژه‌اي را در اين بخش مي‌طلبد كه به فضل خداوند متعال و برنامه‌ريزي دقيق حل خواهد شد. متن كامل نامه حجت الاسلام طباطبايي به اين شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحيم
قال اميرالمؤمنين(ع): من علامات الاقبال سداده الاقوال والرفق في‌ الافعال، لاتقل ما يثقل وزرك.
جناب حجت‌الاسلام والمسلمين حاج شيخ حسن روحاني
خدا را شاكريم كه بار ديگر در حساس‌ترين دوران تاريخي ايران اسلامي و در برهه‌‌اي كه رفتارها و گفتارها نشان از نااميدي و يأس داشت بار ديگر خورشيد و نور اميد درخشيد و ايمان راسخ و قلب روشن مردم ظهوري تازه يافت و بافته‌هاي نابجا از هم گسست و تار و پود جديدي به هم آويخته شد.
امروز حماسه سياسي مد نظر رهبري معظم انقلاب به ثمر نشست.
تدبير بزرگاني چون آيت‌الله هاشمي و درايت فرهيخته‌اي چون دكتر عارف و همچنين منطق و گويش و توانايي حضرت‌عالي تبيين مواضع خوب و دقيق و مورد احتياج جامعه را يكي از چندين دليل بروز حماسه سياسي مي‌دانم.
در اين نوشته چند مطلب را متذكر مي‌شوم تا از باب نصيحت و خيرخواهي برادر مؤمن مطالبي را ذكر كرده باشم:
همان‌طور كه خوب واقفيد اين انقلاب ثمره مجاهدت‌ها و تلاش انسان‌هاي مؤمن، فداكار و نيز خون‌هاي پاك فرزندان اين مرز و بوم و نتيجه سختي‌هاي زندان، تبعيد، شكنجه افراد كامل و مؤمني است كه فارغ از نتيجه براي رضاي خدا وارد ميدان مبارزه عليه رژيم پهلوي بودند،‌ مي‌باشد و نيز در دوران دفاع مقدس مردم پاك‌نيت هرچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند و در برابر اربابان قدرت و زور و تزوير ايستادگي كردند.
دوران به دوران بحران‌ها را تا به امروز پشت سر گذاشتند و سختي‌هاي اين مسير را به جان خريدند. امروز بزرگ‌ترين سرمايه كشور يعني تجربه‌هايي كه دستاوردهاي علمي، حوزوي و دانشگاهي است در حال از بين رفتن است. نگذاريد به‌دليل تكدر خاطر يا تنگ‌نظري‌هاي سال‌هاي اخير اين سرمايه‌ها از چرخه اجرايي و علمي كشور حذف شوند كه خسارتي جبران ناپذير است.
مناسب است از تمام سرمايه‌هاي سياسي، اجتماعي،‌ اقتصادي و مذهبي كشور به‌نحو احسن بهره‌ برده شود و كارآمدي اسلام را به منصه ظهور بگذاريم.
تجربه مديران لايق را در كنار مديريت قوي خود حفظ نماييد تا زندگي مردم كه آسيبي جدي از مديريت آزمون و خطا خورده است به شرايط مناسبي برسد.
اخلاق اجتماعي هم در كشور دچار مشكل جدي شده است. احترام بزرگان در همه قشرها آسيب ديده، نهاد خانواده دچار بحران شده است. حرمت افراد لطمه ديده، تندروي‌ها، مناسبات سياسي و اجتماعي را دچار تزلزل كرده، مردم همه حرفها را شنيدند، عملكردها را ديدند و با آگاهي كامل از مواضع و برنامه ديگر كانديداها به نطقها، مطالب، افكار، آثار و منطق حاكم بر برنامه‌هاي شما رأي دادند لذا يك همت و حميت بسيار ويژه‌اي را در اين بخش مي‌طلبد كه به‌فضل خداوند متعال و برنامه‌ريزي‌ دقيق حل خواهد شد.
اينجانب شما را فردي دانا،‌ فهميده، فرهيخته و باذكاوت شناخته‌ام و انتخاب حضرت‌عالي را تبريك گفته از خداوند طلب عزت و دوام توفيقات را مسئلت مي‌نمايم.
والسلام علي عباد‌الله الصالحين
سيد مهدي طباطبايي
26/3/92

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود