کد خبر: 1328

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 877

پنجه به صورت حماسه نکشیم

برخلاف تحرکات غیرقانونی و فتنه‌انگیز سال ۸۸، در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کمترین اقدامات غیرقانونی را چه در ایام تبلیغات و چه در زمان برگزاری انتخابات ملاحظه کردیم که این امر، بیانگر بلوغ سیاسی و […]

برخلاف تحرکات غیرقانونی و فتنه‌انگیز سال ۸۸، در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کمترین اقدامات غیرقانونی را چه در ایام تبلیغات و چه در زمان برگزاری انتخابات ملاحظه کردیم که این امر، بیانگر بلوغ سیاسی و حرکت به سمت رقابت در چارچوب نظام است.

خبرگزاری فارس: پنجه به صورت حماسه نکشیم

حماسه باشکوه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، جلوه های نویدبخشی به همراه داشت. یکی از از این جلوه های زیبا  که مورد اشاره و تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت، پیش روی مسیر انتخاب در چارچوب قانون بود. برخلاف تحرکات غیرقانونی و خارج از چارچوبی که در برخی انتخابات گذشته بویژه سال 88 منجر به ظهور و بروز رفتارهای فتنه انگیز و دشمن شاد کن شد، در انتخابات یازدهم کمترین میزان اقدامات غیرقانونی را چه در ایام تبلیغات انتخاباتی و چه در زمان برگزاری انتخابات ملاحظه کردیم  که این امر، بیانگر بلوغ سیاسی و حرکت به سمت رقابت در چارچوب نظام است.

پس از پایان رای گیری نیز، رویکرد آرامش بخش مجریان و ناظران انتخابات و اطلاع رسانی به موقع و شفاف آنها همراه با رفتار و مواضع متین کاندیداها و ستادهایشان، موجب گردید تا بدخواهان و دشمنان نظام و کشور از حاشیه تراشی برای انتخابات و ایجاد خدشه در آن ناامید شوند و جریانات معاند، نتوانند فرصت بی نظیر انتخابات را به نقطه تهدید یا آسیب تبدیل کنند.

با پایان یافتن رای گیری و مشخص شدن نتیجه آرا، به طور طبیعی حاضران در عرصه انتخابات و رسانه ها و چهره های حامی آنها – اعم از پیروز و غیرپیروز – به ارزیابی و آسیب شناسی خود و دیگران و تحلیل عرصه انتخابات می پردازند که امری طبیعی است. اما شلیک های بی هدف و پنجه خونین کشیدن بر صورت خود و دیگران و نیز انتقام جویی ها و نفرت پراکنی، اقداماتی است که حاصل آن، مخدوش و ملکوک شدن چهره حماسه سیاسی ملت و نیز ایجاد فضا برای ضربه زدن دشمنان زخم خورده از بیعت تاریخی مردم با نظام است.

برخی اخبار حکایت از آن دارد که جریان های مغرضی که هیچ نسبتی با کاندیداهای حاضر در عرصه انتخابات نداشته و بیرون از چارچوب نظام و انقلاب به شمار می آیند، درصددند تا با ایجاد حاشیه های غیرقانونی، حلاوت حماسه بزرگ سیاسی را تبدیل به تلخکامی و فتنه انگیزی کنند. در این زمینه، هشیاری و دقت نظر کاندیداهای محترم و ستادهای آنان بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است. قطعاً نهادهای حاکمیتی که بستر قانونمند و آرامی برای برگزاری این انتخابات باشکوه فراهم کرده اند، به خوبی از قدرت مدیریت تحولات برخوردارند اما زیبایی کار این است که درایت، هوشمندی، اخلاق گرایی و قانونمداری یکپارچه کاندیداها و جامعه سیاسی، راه را بر هرگونه نفوذ و حاشیه تراشی و آسیب رسانی بربندد. انشاء الله.

منبع:فارس

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود