کد خبر: 1346

تاریخ انتشار: 1392-03-22 - 08:51

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 908

حجت الاسلام غرويان: امام حسین(ع) برای برگرداندن حکومت به سوی اخلاق اسلامی قیام کرد

    دین اسلام توسط خون شهیدان کربلا آبیاری شد و سیدالشهدا، سالار شهیدان کربلا برای برگرداندن حکومت به سوی اخلاق اسلامی و انحرافاتی که در جامعه آن روز وجود داشت، قیام کرد. عضو هیئت علمی جامعه […]

 

 
دین اسلام توسط خون شهیدان کربلا آبیاری شد و سیدالشهدا، سالار شهیدان کربلا برای برگرداندن حکومت به سوی اخلاق اسلامی و انحرافاتی که در جامعه آن روز وجود داشت، قیام کرد.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام و برگرداندن حکومت به سوی اخلاق اسلامی قیام کرد.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) اظهار داشت: مردم بنده دنیا هستند و دین را فقط با زبانشان لمس و مطرح می‌کنند؛ وقتی بدانند سخن حق ضرری به دنیا شان ندارد بر محور دین عمل می‌کنند و هنگامی که با آزمایش و امتحان سنجیده شوند، دیده می‌شود دینداران واقعی بسیار محدود هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز پاسدار افزود: دین اسلام توسط خون شهیدان کربلا آبیاری شد و سیدالشهدا، سالار شهیدان کربلا برای برگرداندن حکومت به سوی اخلاق اسلامی و انحرافاتی که در جامعه آن روز وجود داشت، قیام کرد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: سالها بعد از قیام امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) برای محافظت از خون شهدا و ایجاد یک کشور دینی انقلاب کرد و حکومت اسلامی تشکیل دادند.

حجت الاسلام غرویان تصریح کرد: پاسداران اسلام برای کسب قدرت نجنگیدند بلکه قدرت را ابزاری برای اصلاح امور جامعه دانسته و برای برگرداندن حق مظلوم قیام کردند.

کاندیداها قدرت را هدف قرار ندهند

وی ابراز کرد: کاندیداها نباید قدرت را هدف برنامه خود قرار دهند بلکه باید آن را ابزاری برای برطرف کردن مشکلات و امور مردم دانسته و در این زمینه بسیار تلاش کنند.

وی با اشاره به حدیث‌های بیان شده از اعمال ماه شعبان توسط پیشوایان دین بیان کرد: در این ماه اعمال بسیار زیادی ذکر شده که ثواب بسیاری نیز دارد و در بین همه آن‌ها رسیدگی به فقرا و نیازمندان و محبت کردن از اجر و پاداش ویژه‌ای برخوردار است.

ذکرها از زبان به عمل منتقل شوند

حجت الاسلام غرویان ایجاد رابطه الفت با کسانی که به آنها توجهی نمی‌شود و یار و یاوری ندارند را بسیار باارزش عنوان و تاکید کرد: همانطور که گفته شده باید از آه مظلوم، کسی که در دنیا تنها است و جز خداوند یار و یاوری ندارد، به شدت ترسید و به مظلومان ظلم نکرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: ظلم تنها یک وجه ندارد و اگر از حدود شرعی و الهی تجاوز شود ظلم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ذکرها و مناجات با خدا نباید فقط لغلغه زبان باشد؛ ابراز داشت: در ماه شعبان انسان‌ها می‌توانند به خلیفه الله که مصداق واقعی آن حضرت امام حسین(ع) است، برسند و در این باره باید ذکرها از زبان به بنان منتقل شده و به آنها تحقق عینی داد.

کاندیداها وعده‌های دروغین ندهند

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انتخابات، یک آزمایش و آزمون الهی برای مردم و کاندیداها است و باید در این زمینه با معیارهای دینی و به دور از منافع شخصی، قوم مداری و طرفداری از حزب و گروهی و با در نظر گرفتن خیر و صلاح امت اسلامی فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همواره در صحنه‌های انتخابات حضور پر شور داشته‌اند؛ عنوان کرد: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و باید برای پاسبانی و محافظت از خون این عزیزان در انتخابات به صورت گسترده شرکت کرد.

وی با اشاره به بداخلاقی‌هایی که اخیرا از سوی رجال سیاسی در کشور ایجاد شد؛ افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری به سخنان و وعده‌هایشان وفادار بوده و وعده‌های دروغین به مردم ندهند و بدانند که در یک آمایش الهی قرار دارند.
 
منبع:19دی
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود