کد خبر: 1415

تاریخ انتشار: 1392-03-04 - 19:50

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 989

نامه آيت‌الله موسوي اردبيلي و مرتضی جوادی املی به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

در پي خارج شدن آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از صحنه رقابت انتخاباتي، آيت‌الله موسوي اردبيلي با ارسال نامه‌اي به ايشان ضمن تشكر ازآقاي هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد نامهرباني‌ها و تنگ نظري‌ها چيزي از قدر و […]

در پي خارج شدن آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از صحنه رقابت انتخاباتي، آيت‌الله موسوي اردبيلي با ارسال نامه‌اي به ايشان ضمن تشكر ازآقاي هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد نامهرباني‌ها و تنگ نظري‌ها چيزي از قدر و منزلت شما نمي‌كاهد. متن نامه چنين است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
محضر برادر گرامي جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني زيدعزه
سلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته
برخود لازم مي‌دانم از فداكاري و اقدامات خيرخواهانه شما تشكر نمايم. نامهرباني‌ها و تنگ نظري‌ها چيزي از قدر و منزلت شما نمي‌كاهد. خدمات شما در خاطر و نگاه ملت شريف ايران خواهد ماند و اجر شما نزد خداوند عليم و خبير محفوظ است ان‌شاءالله.
عبدالكريم موسوي اردبيلي
31/2/92
حجت الاسلام والمسليمن مرتضي جوادي آملي خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:
بر شما كه پهلوان ايرانيد درود مي‌فرستم
بخش خبري - حجت الاسلام والمسلمين مرتضي جوادي آملي فرزند آيت‌الله جوادي آملي نيز با ارسال نامه‌اي از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تقدير كرد. متن نامه چنين است:
بسمه تعالي
حضور مبارك آيت‌الله هاشمي رفسنجاني (دامت‌بركاته)
باتقديم سلام و ارادت خالصانه
مردان الهي همواره در خروش و جاري‌اند و آسايش آنها در نهاد ناآرامشان بي‌قرار است،‌ كم نيستند آناني كه در خلوت شبانگاهي خود با ناله و آه سر مي‌كنند و پيشاني عبوديت در پيشگاه داور يكتا و يگانه مي‌سايند، كم نيستند رادمرداني كه در جلوت نبرد و چكاكك شمشيرها پا در ركابند و از شبانگاهان تا سپيده‌دمان بر افسار گسيختگان مي‌تازند و تا صبح ظفر ندمد از اسب ستيز با ستم پياده نمي‌شوند، بسيارند هنرمنداني كه بر عرشه منبر و يا سنگر خطابه دلها را مي‌شورانند و به كوي مقصود كوچ مي‌دهند، چه بسيار قلمهايي كه رقص كنان دلها مي‌ستانند و جانها را به ديار يار به پرواز در مي‌آورند، فراوانند افرادي كه نه زردي زر و نه سپيدي سيم و نه كرسي مقام و نه صيت نام بر آنها چيره نگشته، و فريبا نيامد، نادر نيستند آناني كه سر در گرو يار نهادند و تا بي‌خود شدن ازخود و پرگشتن از ساغر يار از پا ننشستند و از مركب فرمانبري نياساييدند تا آنكه اميد فتح كاشتند و نويد ظفر درو نمودند، چه بسيار رادمرداني كه تخم مصيبت در هاون صبر كوبيدند و تلخي آنرا نيوشيدند تا ديگران بر سفره شيرين ظفر برآيند و ازشهد آن ساغر بر گيرند.
اما خدا شاهد است و پيام آوران او گواهي مي‌دهند كه بسيار نادرند اشخاصي كه اينهمه را با هم دارند و در عين حال با نهايت سادگي و خلوص با تن پوش ارادت و كلاه خود معرفت درحالي كه رگبار اهانت و دروغ و طوفان تهمت و افترا مي‌بارد بار ديگر به ميدان پا مي‌نهند و پرچم عقلانيت و اعتدال را به اهتزاز در آورده و راه مي‌نماينند، خستگان را توان و افسردگان را جان و تشنگان را آب روان و به ناباوران اميد مي‌نوشانند.
صاحب اين قلم كه تنها بر تماشاگه راز برآمده، به ايران اسلامي افتخار مي‌كند كه سرداراني همچون هاشمي رفسنجاني را در نهاد خود پرورانده كه به دماوند استواري مي‌آموزد و بر پهنه نيلگون خليج فارس دريادلي رسم مي‌نمايد، به شجره طوبي ثمردهي مي‌آموزد و حنظل مي‌خورد و عسل به بار مي‌نشاند و كنار جهالتها با سلام مي‌گذرد و از گذرگاه لئيمان با كرامت عبور مي‌نمايد.
اكنون همگان بر امام راحل(ره) درود مي‌فرستند كه يار تنهايي او كه با زنده بودنش نهضت را زنده مي‌دانست اكنون شجر به ثمر نشسته‌اي كشته و مي‌رود تا با تفكري عميق‌تر و وسيع‌تر امتداد انديشه‌اش را در روزگار نوين نمايان سازد و آينده نهضت را باخوانشي شايسته به گونه ديگر رقم زند، در دنيايي كه خزف بجاي لعل و وهم به جاي عقل مي‌نشيند ضروري مي‌نمود تا فرزانه‌اي برخيزد و باطن انديشه و جانمايه انگيزه امام راحل(ره) و نهضت بزرگش را نمايان سازد تا همگان بيابند به ميزاني كه صدف انقلاب سخت و دشوارست، گوهر آن نرم و گواراست.
بر شما كه نه تنها قهرمان بهرمانيد بلكه پهلوان ايرانيد از سر صدق و ارادت درود مي‌فرستم و از درگاه خدايي كه تنها به او پناه مي‌بريد و شكايت نمي‌بريد مي‌خواهم كه نامتان را در صحبت عزت بلند دارد و آرزوي ديرينتان كه نمايان ساختن ايران اسلامي سربلند غيور آباد و آزاد براي همه ايرانيان و ايران دوستان است در پيش چشمانتان برافراشته دارد.
ارادتمند شما
مرتضي جوادي

 

منبع:جمهوری

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود