کد خبر: 1422

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 935

تحلیل «المانیتور» از انتخابات ایران: جایی که پراید قدیمی از بنز جلو می زند!

در این مطلب همچنین با اشاره به فهرست نامزدهایی که برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تأیید صلاحیت شده اند، چنین استدلال شده که سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل، از بخت بیشتری برای کسب […]

در این مطلب همچنین با اشاره به فهرست نامزدهایی که برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تأیید صلاحیت شده اند، چنین استدلال شده که سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل، از بخت بیشتری برای کسب حمایت بیشتر اصولگرایان و در نتیجه پیروزی در انتخابات برخوردارند.
در شرایطی که با اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران از سوی شورای نگهبان، بخش عمده توجه جامعه بین المللی به این موضوع معطوف شده، در میان مطالب مطبوعات جهان می توان به مطالب جالب توجهی برخورد. در این میان، سایت تحلیلی «المانیتور» از غلبه یک پراید قدیمی بر یک مرسدس بنز سخن گفته است.

به گزارش «عصر خبر»، سایت تحلیلی المانتیور در مطلبی که امروز درباره انتخابات ایران منتشر کرده، به بررسی عوامل مختلفی پرداخته که احتمالاً در تعیین فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران و به ویژه رد صلاحیت هاشمی و مشایی تأثیرگذار بوده است.

المانیتور در این مطلب، به طور مختصر به معرفی دیدگاه های هاشمی و مشایی پرداخته و به ویژه برخی مواضع این دو تن که بحث برانگیز بوده را مورد اشاره قرار می دهد.

در این مطلب، رد صلاحیت مشایی به منزله پایان دوره فعالیت سیاسی وی و همچنین محمود احمدی نژاد در نظر گرفته شده است. همچنین بیان شده که این اتفاق برای هاشمی، به معنای پایان تمایلاتش برای بازگشت به این پست سیاسی ارشد (ریاست جمهوری) در ایران است.

در این مطلب همچنین با اشاره به فهرست نامزدهایی که برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تأیید صلاحیت شده اند، چنین استدلال شده که سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل، از بخت بیشتری برای کسب حمایت بیشتر اصولگرایان و در نتیجه پیروزی در انتخابات برخوردارند.

اما بخش نهایی مطلب المانیتور از همه جالب تر است. جایی که می نویسد: «در حال حاضر، سیاست ایران همچون مسابقه سرعتی است که در آن، پراید کم سرعت سعید جلیلی، توانسته مرسدس بنز هاشمی رفسنجانی را پشت سر بگذارد. ایرباس قالیباف هم که شهردار تهران چندین سال با آن پرواز می کرده، باید مراقب باشد»!

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود