کد خبر: 1442

تاریخ انتشار: 1392-02-31 - 20:04

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 820

هاشمي 8 سال كوچكتر از رئيس جمهور ايتاليا

به وجود آمدن حساسيت نسبت به سن كانديداها در انتخابات اين دوره در حالي است كه هم اكنون آيت الله احمد جنتي با 87 سال سن پست بسيار حساس دبيري شوراي نگهبان قانون اساسي را بر عهده دارد كه مسئول تاييد […]

به وجود آمدن حساسيت نسبت به سن كانديداها در انتخابات اين دوره در حالي است كه هم اكنون آيت الله احمد جنتي با 87 سال سن پست بسيار حساس دبيري شوراي نگهبان قانون اساسي را بر عهده دارد كه مسئول تاييد صلاحيت همين نامزدهاي انتخابات رياست جهوري است همچنين آيت الله محمدرضا مهدوي كني با 82 سال سن رئيس مجلس خبرگان رهبري است.
همزمان با ثبت نام آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري در سن 79 سالگي، شاهد اظهار نظرها و مباحث زيادي در خصوص سن بالاي وي در محافل سياسي و رسانه اي هستيم.

به طوريكه در همين ارتباط محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس احتمال رد صلاحیت هاشمی به خاطر کهولت سن را مطرح كرد.

وي در گفتگو با خبرگزاري مهرگفت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحیت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند با توجه به کهولت سن آقای هاشمی صلاحیت وی تایید نخواهد شد.

همچنين آیت الله علم الهدی از شورای نگهبان خواست است که شرط سنی را در بررسی صلاحیت نامزدها لحاظ کند اگرچه که در قانون انتخابات ریاست جمهوری محدودیت سنی برای نامزدها در نظر گرفته نشده است.

خبرگزاري مهر در همين زمينه گزارشي با عنوان "مسن ترین نامزد ادوار انتخابات چه کسی بود" منتشر كرد كه در آن به مقايسه سن نامزدهاي يازده دوره انتخابات رياست جمهوري پرداخت كه در اين گزارش جوان ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یازده دوره ای که از سال 58 تاکنون برگزار شده است صادق طباطبایی با 36 سال سن و پيرترين نامزد انتخابات رياست جمهوري آيت الله هاشمي رفسنجاني با 79 سال سن معرفي شد.

به وجود آمدن حساسيت نسبت به سن كانديداها در انتخابات اين دوره در حالي است كه هم اكنون آيت الله احمد جنتي با 87 سال سن پست بسيار حساس دبيري شوراي نگهبان قانون اساسي را بر عهده دارد كه مسئول تاييد صلاحيت همين نامزدهاي انتخابات رياست جهوري است همچنين آيت الله محمدرضا مهدوي كني با 82 سال سن رئيس مجلس خبرگان رهبري است.

البته در ميان سياستمداران مشهور دنيا نيز كم سياستمداراني با اين سن و سال و حتي بيشتر سراغ نداريم كه به عنوان نمونه به ذكر چند مورد از اين مردان سياست بسنده مي‌كنيم.

اگر بخواهيم به نمونه هاي قديمي تر اشاره كنيم مي توان به وينستون چرچيل نخست وزير معروف انگليس همزمان با جنگ جهاني دوم اشاره كرد كه تا 81 سالگي نخست وزير انگليس بود و بعد از آن تا زمان مرگش در سن 90 سالگي هم عضويت پارلمان با عنوان پدر بريتانيا بود.

در ميان سياستمداران دهه هاي اخير نلسون ماندلا رئيس جمهور سابق آفريقاي جمهوري يكي از شاخص ترين آنهاست كه تا سن 81 سالگي رياست جمهوري اين كشور را عهده دار بود.

فيدل كسترو رئيس جمهور كوبا نيز در سن 82 سالگي در سال 2008 از قدرت كناره گيري كرد.

جلال طالباني رئيس جمهور كنوني عراق هم اكنون 80 ساله است.

اما در آخرين نمونه جورجو ناپوليتانو رئيس جمهور ايتاليا در ماه گذشته ميلادي در سن 87 سالگي براي يك دوره 7 ساله ديگر به عنوان رئيس جمهور اين كشور سوگند ياد كرد.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود