کد خبر: 1492

تاریخ انتشار: 1392-02-19 - 23:17

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 842

رضا امیرخانی: منتقد دولت احمدی‌نژادم، اما متعهد به انقلابم

  رضا امیرخانی در دیدار مخاطبانش: منتقد دولت احمدی‌نژادم، اما متعهد به انقلابم/ کتاب‌های من دومی ندارند رضا امیرخانی در جریان دیدار با مخاطبانش در نمایشگاه کتاب تهران گفت: من عادت ندارم جلد دوم […]

 

رضا امیرخانی در دیدار مخاطبانش:
منتقد دولت احمدی‌نژادم، اما متعهد به انقلابم/ کتاب‌های من دومی ندارند
رضا امیرخانی در جریان دیدار با مخاطبانش در نمایشگاه کتاب تهران گفت: من عادت ندارم جلد دوم هیچ اثری را بنویسم. بنابراین، همانطور که «من او» و «ارمیا» جلد دوم نداشتند، قیدار هم جلد دومی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امیرخانی عصر چهارشنبه 18 اردیبهشت با حضور در غرفه نشر افق از نزدیک با مخاطبان خود دیدار و آثاری از خودش را که توسط آنها خریداری شده بود برای علاقه‌مندانش امضاء کرد.

استقبال از حضور امیرخانی تا اندازه‌ای بود که راهروی محل استقرار نشر افق در شبستان مصلای امام خمینی (ره) با وجود قرار گرفتن در انتهای شبستان در مدت حضور این نویسنده، بسته شده و در تصرف هواداران امیرخانی در آمد.

بنا بر اعلام مسئولان نشر افق دو رمان «قیدار» و «من او» از پرفروش‌ترین آثار این ناشر و این نویسنده در نمایشگاه کتاب امسال بوده است که در مدت زمان حضور امیرخانی در نمایشگاه کتاب استقبال از آنها بیشتر از سایر روزها نیز بوده است.

از نکات قابل توجه در زمان دیدار با امیرخانی، حضور نوجوانان و جوانانی بود که آثار وی که توسط ناشر دیگری غیر از افق منتشر شده بود را نیز خریداری و برای امضاء توسط نویسنده به محل غرفه نشر افق آورده بودند. همچنین بسیاری از حاضران سئوالاتی را درباره مباحث ارائه شده در کتاب «نفحات نفت» رضا امیرخانی از وی می‌پرسیدند که وی نیز در بازه زمانی کوتاه به آنها پاسخ می‌داد.

در این دیدار امیرخانی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران درباره خلوتی نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاهی که من دیدم نمایشگاه خلوتی است و شاید شلوغی که دوستان ادعا می‌کنند وجود دارد، دیدنش چشم بصیرت می‌خواهد که من ندارم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال نوجوانی که از او درباره چگونگی برون‌رفت کشور از وضعیت فعلی و بحث‌هایی کنایی که امیرخانی در این زمینه در کتاب نفحات نفت مطرح کرده است، می‌پرسید، گفت: راه برون‌رفت از وضعیت فعلی این است که اجازه داده شود منتقدان با صدای بلند حرف خود را بزنند و به کسی هم این حرف‌ها بر نخورد.

امیرخانی همچنین در پاسخ به سئوال یکی دیگر از مخاطبانش درباره موضع‌گیری وی در برخی مصاحبه‌هایش گفت: من چهار سال قبل هم گفتم و الان هم تکرار می‌کنم که منتقد دولت آقای احمدی‌نژاد هستم، اما متعهد به انقلابم. این دلیل نمی‌شود که چون منتقد دولتم، انقلابی نباشم.

امیرخانی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره نوشتن جلد دوم قیدار نیز گفت: من عادت ندارم جلد دوم هیچ اثری را بنویسم. نه جلد دوم «ارمیا» را می‌نویسم، نه جلد دوم «من او»  و نه جلد دوم «قیدار» را. به نظر من اثر ادبی یک بار خلق می‌شود.

این نویسنده همچنین درباره کار تازه‌ای که در دست تالیف دارد، گفت: مشغول نوشتن هستم، اما عادت دارم تا نوشتن اثری را به پایان نبرده‌ام، درباره‌اش حرفی نزنم.

منبع:مهر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود