کد خبر: 1513

تاریخ انتشار: 1392-02-16 - 21:45

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 989

واکنش نمایندگان مجلس به سخنان وزیر اطلاعات

کسی که خودش را پیش‌گوی فتنه 88 بیان می‌کند، ما اطلاع دقیق داریم که خودش ایجاد فتنه کرده است، مگر ما فراموش کردیم که وقتی مقام معظم رهبری در نماز جمعه آن مسایل را مطرح کردند، آن فرد با نامه بدون سلام […]

کسی که خودش را پیش‌گوی فتنه 88 بیان می‌کند، ما اطلاع دقیق داریم که خودش ایجاد فتنه کرده است، مگر ما فراموش کردیم که وقتی مقام معظم رهبری در نماز جمعه آن مسایل را مطرح کردند، آن فرد با نامه بدون سلام به مقام معظم رهبری، آن جملات را بیان کرد‌. وزیر اطلاعات افزوده بود: مراقب باشیم که یک عده دنبال تطهیر‌سازی فتنه هستند و یک فردی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب به‌دلیل یکسری مسایل او را همانند دونفر دیگر محصور نکرده است، برای او امر مشتبه شود که انقلاب فراموش کرده که چه‌کارهایی در فتنه کرده است.
روزنامه شرق نوشت:

سخنان وزیر اطلاعات که حاوی موضع‌گیری‌های انتخاباتی علیه خاتمی و هاشمی بود، بازتاب‌هایی در مجلس داشت.

پس از علی مطهری و احمد توکلی، شمار دیگری از نمایندگان، در گفت‌وگو با «شرق» ارزیابی خود را از سخنان حیدر مصلحی بیان کردند.

حیدر مصلحی گفته بود: کسی که خودش را پیش‌گوی فتنه 88 بیان می‌کند، ما اطلاع دقیق داریم که خودش ایجاد فتنه کرده است، مگر ما فراموش کردیم که وقتی مقام معظم رهبری در نماز جمعه آن مسایل را مطرح کردند، آن فرد با نامه بدون سلام به مقام معظم رهبری، آن جملات را بیان کرد‌. وزیر اطلاعات افزوده بود: مراقب باشیم که یک عده دنبال تطهیر‌سازی فتنه هستند و یک فردی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب به‌دلیل یکسری مسایل او را همانند دونفر دیگر محصور نکرده است، برای او امر مشتبه شود که انقلاب فراموش کرده که چه‌کارهایی در فتنه کرده است.

«فتنه ‏گر» چطور حکم «رهبری» گرفته است؟
مسعود پزشکیان: اگر هاشمی‌رفسنجانی به قول برخی فتنه‏گر بوده، چرا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان ارگانی حساس و تاثیرگذار در کشور به او واگذار شده، از این گفته برخی دوستان درباره آیت‏الله هاشمی بوی همدلی نمی‏آید. متاسفانه ادبیات مبتنی بر اتهام‌زنی رویه شده و بدانید که حماسه با دعوا و اختلاف خلق نمی‏شود. اینطور سخن گفتن درباره شخصیتی که چندی پیش با اذن و انتخاب رهبری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شده برخلاف امنیت ملی است.

غبطه به هاشمی
جعفرزاده ایمن‏آبادی:ای کاش در رقابت پیشین میان احمدی‏نژاد و هاشمی‏رفسنجانی، هاشمی پیروز میدان می‏شد چرا که او بدون تردید مدیریت کارآمدتری برای سیاست و اقتصاد کشور ارایه می‏کرد. هر کسی که امروز آقای هاشمی را نقد می‏کند، آرزو کند در سن 80سالگی همه او را ناجی بدانند. راستش را بخواهید به موقعیت آقای هاشمی غبطه می‏خورم، حرف کمی نیست، به سن 80سالگی برسی و مردمی به تو امید داشته باشند که می‏توانی کشور را نجات بدهی.

«پالس» وزیر اطلاعات
منصور حقیقت‌پور: شاید تذکر اخیر وزیر اطلاعات به این خاطر بوده که ایشان می‏خواهند، هزینه‏ها کمتر شود. ایشان عالی‏ترین مقام امنیتی کشور است و شاید احساس می‏کنند که حضور آقای هاشمی دارای هزینه است و پالسی به ایشان داده‌اند. اگر به جای هاشمی‌رفسنجانی بودم جایگاه حفظ جایگاه پدری و مشورتی برای انقلاب را به ورود به حوزه‏های اجرایی ترجیح می‏دادم.آقای مصلحی نظر شخصی خودش را داده و هنوز کاری اتفاق نیفتاده و هنوز ردصلاحیتی صورت نگرفته است.

وزیر اطلاعات حتما سند دارد
قاسم جعفری: وزیر اطلاعات حتما اسنادی دارد و به‌موقع درباره این اسناد سخن می‌گوید و گفته‌های ایشان را از جنبه‏ای بجا می‌دانم. تردیدی نیست که هاشمی برای انقلاب زحمت کشیده‏ و کسی منکر تلاش ایشان نیست، اما متاسفانه در یک دهه اخیر ایشان مرد اشتباهات بزرگی بوده‏ و خطبه و نامه ایشان بعد از انتخابات اشتباه بود. این استاد بزرگوار احاطه‏ای به خانواده خود ندارد، دست‌کم وقتی آنها حرفی می‏زنند، بگوید که حرف من چیز دیگری است.

حماسه سیاسی در گرو بردباری
هادی شوشتری: هدف راهبردی انتخابات پیش‌رو مشارکت حداکثری و حضور همه سلایق سیاسی در چارچوب قانون اساسی است. لازمه و پیش‌شرط حماسه سیاسی این است که آستانه صبر و بردباری‌مان را بالا برده و از اینکه افرادی قرار است در انتخابات شرکت کنند، نهراسیم. مکانیسم انتخابات مشخص است. شورای نگهبان صلاحیت افراد را احراز می‏کند و نباید نگران حضور برخی شخصیت‏های سیاسی منتقد بود. اگر به دنبال خلق حماسه سیاسی هستیم باید برای حضور جریان‌های سیاسی مختلف تلاش کنیم.

الزامات مسوولیت‌های حساس
ابراهیم آقامحمدی: وزیر اطلاعات هر مستنداتی درباره هاشمی‌رفسنجانی دارد، باید به‌موقع به مراجع ذی‌صلاح ارایه کند و این شایسته نیست که از جایگاه حقوقی حساس وزارت اطلاعات چنین مسایلی برای مردم بازگو شود. آقای مصلحی در یک لحظه احساس کرده که در جایگاه سیاسی صرف قرار دارد و به جایگاه اجرایی‏اش کم‌توجهی کردند. البته بیان نظر آزاد است و افراد می‏توانند درباره یکدیگر اظهارنظر کنند اما مسوولانی که سمت‏های حساس دارند؛ باید بیشتر متوجه سخنانشان باشند.
 
منبع:19دی
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود