کد خبر: 1548

تاریخ انتشار: 1392-02-10 - 20:18

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 142

رتبه چهارمی تورم جهان به ایران رسید

روزنامه بهار نوشت: رتبه چهارمی تورم جهان به ایران رسید، این را ما نمی‌گوییم چراکه احتمالا اقتصاد ایران بتواند حتی روی رتبه نخست این رده‌بندی هم بایستد. صندوق بین‌المللی پول اما همان‌طور که ایران را […]

روزنامه بهار نوشت:

رتبه چهارمی تورم جهان به ایران رسید، این را ما نمی‌گوییم چراکه احتمالا اقتصاد ایران بتواند حتی روی رتبه نخست این رده‌بندی هم بایستد. صندوق بین‌المللی پول اما همان‌طور که ایران را هفدهمین اقتصاد جهان اعلام کرد تا دولتی‌ها گلو صاف کرده و از دستاوردهای اقتصادی خود سخن بگویند، امروز نیز ایران را با تورم بیش از 30‌درصدی در رتبه چهارم جهان قرار داده است اما به نظر می‌رسد با این رتبه دولتی‌ها خیلی تمایلی برای عرض اندام شاخص‌های اقتصادی نداشته باشند.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین برآورد خود از نرخ تورم ۱۸۸ کشور جهان اعلام کرد ایران با تورم 30/6 ‌درصدی رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داد و بلاروس با تورم ۵۹‌درصدی اول شد. هر چند از نظر شما و مایی که زیر سایه هفدهمین اقتصاد جهان به فکر درمان تنگی نفس معیشت هستیم، تورم 30/6‌درصدی ایران طنزی بیش نیست، اما گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول بر پایه آمارهای دولت ایران منتشر شده است. به هر حال این گزارش رتبه ایران را هرچه که اعلام کرده باشد می‌توان گفت این روزها مردم بدون توجه به این گزارش به خوبی گره‌های اقتصادی را لمس می‌کنند.

مدیران دولتی، گزارش صندوق را هم اگر قبول ندارند به آن‌ها می‌گوییم بفرمایید بازار، برای کمی خرید و صد البته مشاهده واقعیت‌هایی که زیر پوست تورم 30/6درصدی بانک مرکزی در جریان است. البته صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است با وجود کاهش نرخ تورم ایران به 27/2‌درصد در سال 2013 رتبه سوم جهان در فهرست کشورهای دارای تورم بالا به ایران خواهد رسید.‌ای کاش صندوق بین‌المللی علاوه بر انتشار گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته اقدام به انتشار منابع خود می‌کرد تا ما نیز پس از چند سال چشممان به گزارش‌های اقتصادی ایران روشن شود.

گزارش صندوق هرچه که هست، براساس اطلاعات نوشته شده در ایران تهیه شده است و مردم ایران باید به داشتن مدیران اقتصادی قابل و با قدرت تخیل بالا افتخار کنند.

منبع:انتخاب

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود