کد خبر: 1599

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 708

در کنفرانس سیاست گذاري‌هاي رژیم صهیونیستی تصويب شد: اسرائیل، اختلاف شیعه و سنی را شعله ور کند

کنفرانس هرتزلیا، که به منظور ترسیم سیاست‌های آینده رژیم صهیونیستی، هرساله با حضور متخصصين امور خاورمیانه، سیاستمداران، شخصیت‌های امنیتی و کارشناسان صهيونيست از سراسر جهان، در شمال تل‌آویو برگزار […]




کنفرانس هرتزلیا، که به منظور ترسیم سیاست‌های آینده رژیم صهیونیستی، هرساله با حضور متخصصين امور خاورمیانه، سیاستمداران، شخصیت‌های امنیتی و کارشناسان صهيونيست از سراسر جهان، در شمال تل‌آویو برگزار می‌شود، یکی از مهمترین کنفرانس‌ها به شمار می‌آید.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه وطن، چاپ آمریکا، شرکت کنندگان در این کنفرانس بر لزوم دامن زدن به اختلافات اهل تشیع و تسنن تأکید و اعلام کردند که برای محقق کردن این مهم، باید یک محوری از مذهب تسنن در کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، ترکیه و اردن تشکیل شود تا بدین ترتیب این محور هم‌پیمان رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد.
در این کنفرانس ادعا شده است: بعد از آن که مصر بیشتر منابع درآمدی خود را از دست داد، در لبه پرتگاه ورشکستگی اقتصادی قرار دارد و زمان پایان بحران اقتصادی این کشور نامشخص است.
در این گزارش با تأکید بر اینکه در خصوص اعطای وام‌های بین‌المللی به مصر باید تأخیر ورزیده شود، پیش‌بینی شد که اگر شرایط مصر به همین منوال ادامه داشته باشد، این کشور بر لبه پرتگاه گرسنگی قرار می‌گیرد.
کنفرانس هرتزلیا در گزارش خود به امور سوریه نیز اشاره و اعلام کرد: سوریه محور استراتژیک مهم در این روزها به شمار می‌آید و جنگ داخلی و روز افزون این کشور چالش امنیتی، سیاسی و انسانی برای تمام مردم این کشور و همسایه‌های آن از جمله اسرائیل ایجاد می‌کند.
در این گزارش تأکید شد: تجزیه و تقسیم سوریه و دو دستگی طایفه‌ای و جغرافیایی در آن بر امنیت کشورهای منطقه از جمله لبنان و عراق تأثیر خواهد گذاشت.
در این گزارش بیان شد: در حالی که احتمال تقسیم سوریه افزایش می‌یابد و این احتمال‌ها در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند، کشورهای ابرقدرت غرب و شریکان آنها در منطقه بویژه ترکیه و اردن و اسرائیل برای جلوگیری از فقدان کنترل بر سلاح‌های نظامی سوریه با هم در حال هماهنگی هستند.
کنفرانس هرتزلیا در این گزارش از سیاست «پنهان شدن رژیم صهیونیستی در مقابل طوفان» انتقاد و تأکید کرد: ادامه این سیاست منفی اسرائیل باعث می‌شود که آینده تل‌آویو در خاورمیانه در معرض خطر قرار گیرد و اسرائیل می‌تواند تغییراتی را رقم بزند و باید این مساله، اولین مأموریت دولت جدید اسرائیل باشد

منبع:اعتماد

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود