کد خبر: 1616

تاریخ انتشار: 1392-01-18 - 20:56

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 773

آیت​الله مصباح یزدی: ایمان به ولایت‌فقیه همان ایمان به ولایت ائمه است و مخالفت با ولایت‌فقیه در حد شرک به خدا است

- عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از علل اصلی عدم ایمان واقعی به ولایت فقیه، کم‌کاری و سستی ما در این 35 سال بوده است به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي […]

- عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از علل اصلی عدم ایمان واقعی به ولایت فقیه، کم‌کاری و سستی ما در این 35 سال بوده است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از طلاب حوزه علميه با اشاره به اينكه در فرهنگ شيعه، واژه ولايت جايگاه ويژه‌اي دارد، اظهار داشت: به وفور در آيات و روايات با مسأله ولايت رو به رو مي‌شويم و اگر زماني مسأله ولايت كمرنگ شده بود، به بركت امام خميني(ره)، فرهنگ ولايتمداري در جامعه احيا شد و توجه مردم به آن جلب شد.
وي با اشاره به اينكه ابهام‌هايي در مورد اين واژه در ذهن بسياري از افراد وجود دارد، اظهار داشت: اما گاه تقدسي كه مردم براي آن قائلند، سبب شده كمتر در مورد آن ابهامات سخني بر زبان برانند. به عنوان نمونه اينكه در بسياري از روايات قبولي همه اعمال و عبادات وابسته به پذيرش ولايت اميرالمؤمنين(ع) شده است، و يا سالها عبادت در بين ركن و مقام و صفا و مروه بدون پذيرش ولايت اميرالمؤمنين(ع) بي‌اثر تلقي شده است، چگونه قابل توجيه خواهد بود، در حاليكه به فرمايش خداوند متعال هركس ذره‌اي كار خير انجام دهد، آن را در آخرت خواهد ديد؟
اين عضو مجلس خبرگان پيش از اين در ديدار با جمعی از پاسداران گفته بود « ولایت فقیه در زمان معصوم هم وجود داشته و مخالفت با آن، درحد شرک بالله است» (اينجا). اين بار نيز اوبا اشاره به اينكه عدم ايمان واقعي نسبت به ولايت‌فقيه در بسياري از مردم از روي قصور است، افزود: البته يكي از علل اصلي اين امر بعد از گذشت 35 سال از تشكيل نظام اسلامي، كم كاري و سستي ما بوده است كه آنگونه كه بايد مسأله ولايت‌فقيه را تبيين نكرده ايم كه طبق فرمايش معصومين(ع)، مخالفت با ولايت‌فقيه در حد شرك بالله است، و خدا نكند كه اين كم كاري ما به خاطر منافع شخصي مان بوده باشد!
آيت​ الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه آشنا كردن مردم با مسأله ولايت‌فقيه يكي از مقدس‌ترين كارهاست، اظهار داشت: بسياري از ما در اين 35 سال غفلت كرديم، به گونه‌اي كه بايد فتنه‌اي مانند فتنه 88 پيدا شود و شوكي به جامعه وارد شود تا عده‌اي به خود بيايند و بفهمند جايگاه ولايت‌فقيه كجاست.
«نباید از خط ولایت فقیه فاصله بگیریم» از تاکيدات پياپي آيت​الله مصباح يزدي است که به سئوالات و شبهات درباره اينکه چرا ‌ولایت فقیه تنها شکل حکومت دینى است؟ نيز پاسخ داده است. (اينجا)
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)  با بيان اينکه ايمان به ولايت‌فقيه در واقع همان ايمان به ولايت ائمه اطهار(ع) است، ادامه داد: اگر ولايت‌فقيه نباشد، همه دين در كشور و حتي جهان مورد تهاجم قرار مي‌گيرد همان‌طور که در فتنه 88 ديديم كساني به ميدان آمدند و فتنه گرداني كردند كه حتي به امام حسين(ع) كه غير مسلمانان نيز به ايشان جسارت نمي‌كنند، توهين كردند. لذا اگر ما در اين زمينه كوتاهي كرديم، بايد استغفار كرده و در صدد جبران برآييم
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود