کد خبر: 1635

تاریخ انتشار: 1392-01-15 - 22:46

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 046

محسن رضایی: ۷۰۰ میلیارد دلار در دست دولت بود که به صورت نادرست صرف شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد کشور در تهران حل نخواهد شد. به گزارش فارس، محسن رضایی در همایش حماسه سیاسی و اقتصادی در جمع مردم دیلم اظهار داشت: تنها 30 درصد چالش‌های کنونی اقتصادی کشور مربوط […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد کشور در تهران حل نخواهد شد.
به گزارش فارس، محسن رضایی در همایش حماسه سیاسی و اقتصادی در جمع مردم دیلم اظهار داشت: تنها 30 درصد چالش‌های کنونی اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها است و 70 درصد دیگر مربوط به نحوه مدیریت و ساختار نادرست اقتصادی کشور است که در سه دولت گذشته به آن توجه نشده است .
وی افزود: قاعده اقتصادی این است وقتی ارزش پول کشوری پایین می‌آید واردات کم شده و صادرات آن کشور زیاد می‌شود مانند کشور چین که نتیجه آن کالاهای چینی تمام بازار دنیا را فرا گرفته است ولی کشور ما به دلیل عدم درست بودن اقتصاد و وابسته بودن آن به نفت قاعده مذکور انجام نشده است.
رضایی بیان داشت: بنابراین ما باید اقتصاد کشور را از نفت جدا کرده و آن را مردمی کنیم و برای مردمی کردن باید از شهرهای کوچک و از خانواده‌ها شروع کنیم به همین دلیل اقتصاد کشور در تهران حل نخواهد شد. 700میلیارد دلار در طول هفت سال گذشته در دست دولت بوده که متاسفانه به صورت نادرست صرف شده است.
وی گفت: مردم باید اقتصاد را اداره کنند و دولت باید حامی مردم باشد و دولت مشکلات مردم را رصد و در صدد حل آنها براید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود گفت: غربی‌ها می‌گویند ما نسبت به ایران سوء‌ظن داریم که در واقع ما نیز به آنها خوشبین نیستیم.
رضایی با بيان اينکه ما بار دیگر با غرب وارد جنگ شده‌ایم و ابتدا این جنگ را غربی‌ها شروع کرده‌اند، ادامه داد: بهانه آنها مسئله هسته‌ای است آنها ابتدا شش سئوال کردند که ایران به همه آنها پاسخ داد و آنها قانع شدند سپس بیان کردند که بر روی دستگاه‌های شما باید دوربین نصب شود با این وجود باز هم می‌گویند ما نسبت به شما سوء ظن داریم که در واقع ما به آنها خوشبین نیستیم و به آنها سوء‌ظن داریم و آنچه مهم است ایران همیشه آماده همکاری بوده است.
وي اضافه کرد: غربی‌ها با راه انداختن تحریم‌ها علیه کشور با ما وارد جنگ اقتصادی شده‌اند و با این تدبیر که اقتصاد ایران وابسته به نفت است و اگر جلوی آن را بگیریم ایران تسلیم خواهد شد از فروش نفت ما جلوگیری کردند که این تعبیر که اقتصاد ایران وابسته به نفت است درست است ولی نتیجه‌گیری آنها که بدین وسیله ایران را تسلیم می‌کنیم اشتباه است و این را ثابت خواهیم کرد

 

منبع:خبرانلاین

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود