کد خبر: 1684

تاریخ انتشار: 1392-01-09 - 19:52

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 882

مطهری:مشارکت مردم در انتخابات عامل تحقق حماسه سیاسی/ نمی‌توان افردا منتقد نظام را ردصلاحیت کرد

وقتی افرادی دائما تبلیغ کنند که نظر رهبری به فلان شخص است عده زیادی از مردم ممکن است فکر کنند حتما باید به فلان شخص رای دهند و مخالفین و یا معاندین برای اینکه ضربه‌ای به ولایت فقیه بزنند تلاش کنند که […]

وقتی افرادی دائما تبلیغ کنند که نظر رهبری به فلان شخص است عده زیادی از مردم ممکن است فکر کنند حتما باید به فلان شخص رای دهند و مخالفین و یا معاندین برای اینکه ضربه‌ای به ولایت فقیه بزنند تلاش کنند که آن فرد رای نیاورد و این نقطه آغاز فتنه و خصومت‌هاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده و زمینه سازی برای آن از جانب مسوولان می‌تواند تاثیر زیادی در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی داشته باشد.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال نو با عنوان "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: عبارت حماسه سیاسی ناظر به انتخابات آینده ریاست جمهوری است که برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. طبیعی است که مشارکت بالای مردم در این انتخابات می‌تواند تاثیر زیادی در تغییر رفتار غرب درباره تحریم‌های اقتصادی و حتی تهدید نظامی داشته باشد.

وی افزود: غرب وقتی احساس کند در ایران همبستگی ملی وجود دارد قطعا در عزم آنها تزلزل و تردید ایجاد می‌کند؛ زیرا آنها همواره برای به زانو درآوردن حریف خود تلاش می‌کنند وضع داخلی آنها را به هم بریزند و اگر احساس کنند کشوری از داخل مستحکم است، در اراده آنها تاثیرگذار است.

مطهری با بیان اینکه برای رسیدن به مشارکت بالا و رقم زدن حماسه سیاسی درانتخابات مقدماتی لازم است، برگزاری انتخاباتی کاملا سالم را یکی از این مقدمات دانست و توضیح داد: شورای نگهبان نباید در تایید صلاحیت‌ها سخت‌گیری داشته باشد و گرایش سیاسی مخالف و منتقد را دلیل بر رد صلاحیت نداند.

وی با ابراز این عقیده که داشتن گرایش غیراسلامی مانع احراز صلاحیت ریاست جمهوری می‌شود، گفت: رد صلاحیت افرادی با این ویژگی با توجه به قانون اساسی کشور ما اشکالی ندارد، اما صرف اینکه کسی منتقد نظام باشد و یا خواستار اجرای کامل و بدون تنازل قانون اساسی باشد و یا تاکید بر اجرای فصل سوم قانون اساسی داشته باشد که شامل حقوق ملت است نمی‌توان این افراد را رد صلاحیت کرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همه گروه‌های سیاسی که نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند باید در این انتخابات نماینده و کاندیدا داشته باشند و در انتخابات شرکت کنند. رهبر انقلاب در نطق اخیری که داشتند تاکید کردند که سلایق مختلف وارد شوند و رویگردان نباشند. این تاکید ایشان بهانه‌ای برای شرکت نکردن برخی گروه‌های منتقد به جا نگذاشته است.

وی تاکید کرد: وقتی سلایق مختلف در انتخابات شرکت کنند و گروهی خواستار تغییر وضع موجود و گروهی دیگر خواهان حفظ آن باشند در این صورت طبعا شور و هیجان و رقابت سالمی ایجاد می شود که باعث پرشور شدن انتخابات و بالا رفتن مشارکت می‌شود.

مطهری تاکید کرد: مردم و مسئولان باید توجه داشته باشند که برخی افراد، رهبری را به نفع فرد یا گروهی در مساله انتخابات داخل نکنند. همان طور که خود ایشان فرمودند من یک رای دارم و آن را هم کسی نمی‌داند. دائم برخی نگویند که مثلا نظر رهبری با فرد خاصی است. کاری نکنند که دست افراد بسته شود و به گونه‌ای جلوه دهند که حمایت از کاندیدای دیگر بر ضد اصل ولایت فقیه است و انتخابات را از حالت طبیعی خود خارج کنند. این اقدام نقطه آغاز فتنه است. وقتی افرادی دائما تبلیغ کنند که نظر رهبری به فلان شخص است عده زیادی از مردم ممکن است فکر کنند حتما باید به فلان شخص رای دهند و مخالفین و یا معاندین برای اینکه ضربه‌ای به ولایت فقیه بزنند تلاش کنند که آن فرد رای نیاورد و این نقطه آغاز فتنه و خصومت‌هاست.

وی افزود: امیدواریم افرادی به دنبال این رفتارها نباشند. همانطور که در انتخابات سال 88 این روش که متاسفانه از جانب برخی اصولگرایان دنبال می‌شد آسیب زیادی به کشور زد.

مطهری اضافه کرد: مشارکت بالا زمینه‌های مناسب خود را می‌خواهد که ان شالله مردم حضور گسترده‌ای خواهند داشت و پیام روشنی برای غرب خواهد داشت و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما را هم حل خواهد کرد و پشتوانه‌ای هم برای رییس جمهور آینده خوهد بود.

مطهری با اشاره به بخش دوم شعار امسال با عنوان حماسه اقتصادی گفت: این موضوع بی‌ارتباط با بخش اول آن نیست. اگر حماسه سیاسی ایجاد شود در وضع اقتصاد کشور اثر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روشن است که مردم با سختی‌هایی روبرو هستند، قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است گفت: مردم به دلیل ایمان و اعتقادی که به اسلام و آرمان‌های انقلاب دارند شرایط را تحمل می‌کنند ولی این دلیل نمی‌شود که مسئولان فکر اساسی برای بهبود وضع اقتصاد کشور نکنند. باید فرض را بر این گذاشت که تحریم‌ها همچنان برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند. بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بهبود وضع اقتصاد کشور داشته باشیم.

مطهری ادامه داد: بسیاری از این نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از سوء مدیریت بود و بخش کمتر آن به دلیل تحریم‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 91 بخشی از ارز مرجع کشور صرف واردات خودرو لوکس و اقلام غیر ضروری شد گفت: این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی دقیقی برای مواجهه با این شرایط جدید نداشتیم.

مطهری ادامه داد، تحریم بانک مرکزی چند ماه قبل انجام شده بود و حدود هشت ماه وقت برای برنامه‌ریزی وجود داشت و هیچ برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفت تا جایی که نقل و انتقال ارز برای ما مشکل شد و در این شرایط هم به جای وارد کردن ضروری ترین کالاها ، واردات خودروها و کالاهای لوکس از جانب برخی افراد به دلیل سود کلان ادامه یافت و دولت هم بیشتر به فکر افزایش یارانه‌ها بود.

این نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر مدیریت صحیح اقتصادی در کشور حاکم شود به راحتی می‌توانیم از این شرایط خارج شویم. غرب هم اگر احساس کند که این تحریم‌ها اثر قابل توجهی نداشته و ایران می‌تواند سال‌ها روی پای خود بایستد از موضع خود کوتاه می‌آید؛ آنها منتظرند ایران دست‌ها را بالا ببرد و یا اینکه وضع داخل کشور به هم بریزد، اما اگر احساس کنند که ایران می‌تواند با مدیریت درست، زندگی قابل قبولی برای مردم خود فراهم کند قطعا از موضع خود کوتاه خواهند آمد.

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود