کد خبر: 1759

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 061

آیت الله استادی: انتخابات مختص گروه خاصی نیست/ رئیس جمهور بعدی به نصایح مراجع توجه داشته باشد

خطیب جمعه قم گفت: انتخابات مختص گروه خاصی نبوده و کاملا مردمی است.  به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا استادی در خطبه های نماز جمعه قم خطاب به افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند بیان […]

خطیب جمعه قم گفت: انتخابات مختص گروه خاصی نبوده و کاملا مردمی است.

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا استادی در خطبه های نماز جمعه قم خطاب به افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند بیان کرد: کسی باید کاندید شود که در اول در خود به این نتیجه برسد که توانایی انجام کار دارد و بتواند کارهای خوب دولتی فعلی را ادامه داده و ضعف های این دولت که کم هم نیست را انجام ندهد.

 وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) بیان داشت: اگر انسان اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ کرده و مسیر الهی را پیش بگیرد خیر دنیا و آخرت نصیبش خواهد شد.

 خطیب جمعه قم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در این زمان ممکن است هر کسی سوالات مختلفی داشته باشد و بنده سفارش می کنم به بیانات رهبر انقلاب گوش داده و راهنمایی های ایشان را با دقت تامل کرده و همان مسیر را در پیش گیریم.

 وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم حضرت رضا (ع) ابراز داشت: مردم با شرکت حداکثری خود در انتخابات ریاست جمهوری، نظام را تضمین کرده و نشان خواهند داد که به رغم مشکلات فراوان نظام اسلامی را صیانت می کنند.

 خطیب امام جمعه قم خطاب به نمازگزاران اظهار داشت: اگر سیاست مدارانی به گونه ای صحبت کنند دلیل بر سرد شدن شما از شرکت در انتخابات نمی شود چرا که شرکت هر کسی در انتخابات نشان از حمایت او از نظام و جمهوری اسلامی است.

 وی تصریح کرد: انتخابات مختص گروه خاصی نبوده و کاملا مردمی است چرا که هر کسی در این انتخابات بیشترین رای را داشته باشد انتخاب می شود.

 آیت الله استادی یادآور شد: اگر کسی معتقد به نظام است و نظام را دوست دارد اما کار ناپسندی انجام دهد دلیل نمی شود او را ضد انقلابی دانسته و بگوییم نباید در انتخابات شرکت کند.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یاد آور شد: هر کسی تنها حق یک رای دارد و رهبری نیز با تاکید بر این امر اظهار داشتند که هیچکسی از رای ایشان باخبر نیست پس همه باید مراقب باشند که فریب پیامک ها و تبلیغات نادرست را نخورند.

 خطیب جمعه قم با اشاره به تلاش برای انتخاب فرد اصلح عنوان کرد: می توان در این زمینه با مشورت مراجع تقلید و سیاستمداران مطمئن فرد اصلح را انتخاب کنید.

لزوم رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخابات

 وی عنوان کرد: اخلاق اسلامی باید در همه مراحل انتخابات کاملا رعایت شود تا باعث بدگویی و آبروریزی کسی نشود.

 آیت الله استادی ادامه داد: اگر کسی از نامزدی حمایت کرده و برای او تبلیغ می کند باید به گونه ای رفتار کند که دینش را به دنیا نفروشد و او را کاملا بشناسد.

 خطیب جمعه قم افزود: کسی که در این انتخابات به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود نباید توصیه های مراجع را نادیده بگیرد و اگر تذکری به او داده می شود باید گوش فرا دهد.

 وی در ادامه خطبه ها با اشاره به قرین شدن نوروز با ایام فاطمیه گفت: همه نهاد ها اعم از رسانه و صداسیما و مردم در حد لازم احترام این ایام را نگه داشته و کارهایی که مناسب با این ایام نیست را انجام ندهند اگرچه آن کار گناه نباشد.

 وی خطاب به جوانان افزود: قدرت واقعی آن است که بتواند بر وسوسه های شیطان غالب آید و کارهای زشت و حرام انجام ندهد.

 

منبع:مهر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود