کد خبر: 1787

تاریخ انتشار: 1392-01-02 - 20:12

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 600

غرویان:حضور خاتمی در انتخابات 92 باعث حماسه سیاسی است

دولتی فراجناحی، دولت ملی و دولت معتدل می تواند "حماسه سیاسی – اقتصادی" را به منصه ظهور برساند/برای رسیدن به شرایط مطلوب کشور، باید از تمام نیروهای وفادار به قانون اساسی، اسلام، نظام جمهوری اسلامی و […]

دولتی فراجناحی، دولت ملی و دولت معتدل می تواند "حماسه سیاسی – اقتصادی" را به منصه ظهور برساند/برای رسیدن به شرایط مطلوب کشور، باید از تمام نیروهای وفادار به قانون اساسی، اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه استفاده کنیم.
ایلنا: استاد حوزه علمیه قم، از لوازم ضروری برای ایجاد حماسه سیاسی در کشور را، ایجاد رقابتی تنگاتنگ در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دانست و گفت: آقای خاتمی هم اگر از آن مجرای طبیعی و از نظر قانونی وارد انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شوند، می توانند یک حماسه و موج مردمی را در فضای سیاسی کشور ایجاد کنند، کما این که دیگر رقبا و افراد هم می توانند در خلق این حماسه نقش داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک سال نو به همه مردم و با اشاره به نامگذاری سال 1392 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "حماسه اقتصادی - حماسه سیاسی"، اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب امسال را به نام "حماسه سیاسی – حماسه اقتصادی" نامگذاری کردند، بر اساس دو پارامتر و دو نکته اساسی است.

وی افزود: مبارزه با شرایط نامطلوب اقتصادی و رفع مسئله تحریم های اقتصادی و مسائل خارجی و همچنین مسئله تورم و گرانی که در مملکت مشهود است، نیاز به یک حماسه آفرینی دارد که باید توسط ملت صورت گیرد و البته دولت هم جدای از ملت نیست، و از این روست که مقام معظم رهبری عنوان "حماسه اقتصادی" را مطرح نمودند؛ "حماسه سیاسی" را نیز از جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 مطرح کردند که این دو مسئله، مهمترین مسائل سال 92 است و هدف گذاری مقام معظم رهبری هم برای این دو نکته مهم بود که امیدواریم ملت و دولت در جهت خلق این دو حماسه موفق عمل کنند.

شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی در پاسخ به این سؤال که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری سال 92، چه دولتی می تواند در تحقق "حماسه اقتصادی – حماسه سیاسی" در کشور موفق باشد؟ گفت: دولتی می تواند این دو حماسه سیاسی و اقتصادی را به منصه ظهور برساند که دولت فراجناحی، دولت ملی و دولت معتدل باشد.

غرویان افزود: بنده دیدگاهم این است که یک دولت با فکر معتدل که بتواند یک اجماع ملی را در میان همه گروه های سیاسی داخل نظام شکل دهد، می تواند این اهداف مهم سیاسی و اقتصادی را محقق نماید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تفکر شما نزدیک به تفکر مطرح شده از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای به وجود آمدن یک دولت وحدت ملی و استفاده از همه نیروهای داخل نظام نیست، گفت: من روی اشخاص و عناوین سیاسی و حزبی نمی خواهم تأکید کنم، اما برداشت من از اوضاع سیاسی کشور این است که برای برون رفت از شرایط موجود و حرکت به سمت شرایط مطلوب، باید از تمام نیروهای وفادار به قانون اساسی، اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه استفاده کنیم؛ گرچه می دانیم اختلاف سلیقه و فکر وجود دارد که طبیعی است، اما بنده از افراط و تفریط خوف دارم و معتقدم باید دولتی سر کار باشد که از نظر مدیریت شرایط داخل کشور و تعامل با مجموعه نیروهایی که تحت چارچوب نظام و ساختار قانونی کشور عمل می کنند، اهل مسامحه، تسامح و اعتدال باشد، نه این که رادیکال و یا غرب زده و خودباخته باشد، بلکه با یک واقع بینی از اوضاع داخلی و خارجی، کار خود را به پیش ببرد.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص لوازم ضروری برای ایجاد حماسه سیاسی در کشور و حضور همه سلایق در انتخابات ریاست جمهوری، از جمله حضور سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق، گفت: در مورد افراد و حضور شان در انتخابات، در حال حاضر نمی توان نظر داد، چون باید وزن کشی های انتخاباتی صورت گیرد، اما آن امر لازم این است که رقابت انتخاباتی باید رقابت تنگاتنگی باشد و حماسه اصلی را ملت می آفرینند و اشخاص نیز، حماسه آفرینی شان بسته به این است که ملت آن ها را بخواهند.

غرویان افزود: ایشان(سیدمحمد خاتمی) هم اگر از آن مجرای طبیعی و از نظر قانونی وارد انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شوند، می توانند یک حماسه و موج مردمی را در فضای سیاسی کشور ایجاد کنند، کما این که دیگر رقبا و افراد هم می توانند در خلق این حماسه نقش داشته باشند.

وی در پایان گفت: انشاالله امیدواریم دولتی سرکار بیاید که این دوهدف عالیه مقام معظم رهبری مبنی بر خلق "حماسه اقتصادی - حماسه اقتصادی" را تحقق بخشد.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود