کد خبر: 1720

تاریخ انتشار: 1392-01-01 - 01:49

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 109

آیت الله جوادی آملی: راه علمی و عقلانی را باید در برخورد با مخالفان پیش گرفت

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر ارتباط گسترده علمی با علمای دیگر ادیان و مذاهب، گفت: باید راه علمی و عقلانی را در برخورد با مخالفان در پیش گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی عبدالله […]

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر ارتباط گسترده علمی با علمای دیگر ادیان و مذاهب، گفت: باید راه علمی و عقلانی را در برخورد با مخالفان در پیش گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و هیئت همراه با وی که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، بر تقویت نهادهای بین المللی داخلی برای گسترش گفتگو میان ادیان و مذاهب تأکید کرد و گفت: از آنجا که اسلام حی قیوم است هم انسانها را بیدار می کند و هم زنده نگه می دارد، ممکن نیست کسی که اسلامی فکر می کند بخوابد و یا اگر از خواب بیدار شد حیات قائم و طيّب نداشته باشد.

وی با ناکافی دانستن نهادهای متولی گفتگوی میان ادیان و مذاهب، گفت: نهادهایی که الان فعال هستند لازم است اما کافی نیست، اسلام به ما دستور داده که هم محلی فکر کنیم، هم منطقه ای و هم بین المللی، که ما دراین نگاه سوم ضعف داریم.

استاد برجسته حوزه در ادامه افزود: دین می‌گوید اگر می‌خواهید در زمین زندگی کنید باید امنیت داشته باشید و الان که کل جهان به هم وابسته است امنیت هر کشوری در سايه امنيت ديگری آرميده است.

سه راهکار در برخورد با سلفی‌ها و تکفیری‌ها

آیت الله جوادی آملی با بیان سه راهکار در برخورد با گروه‌های سلفی و تکفیری تأکید کرد: در مورد سلفی‌ها و تکفیری‌ها ما باید سه کار انجام دهیم، یک کار علمی باید داشته باشیم، یک کار علمی - سیاسی باید داشته باشیم و یک کار سیاسی محض.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت احترام مقدسات دیگر ادیان و مذاهب گفت: اگر اصل دین بر این است که مقدسات هر کشوری را محترم بشماریم این نکته باید در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها به عنوان یک اصل رعایت شود، اما مباحث و مجادلات علمی سر جای خودش محفوظ است.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تحریکات بیگانگان در کشتار شیعیان در کشورهای عراق و پاکستان، ارتباط گسترده علمی با علمای دیگر ادیان و مذاهب را مورد توصیه قرار داد و گفت: باید مراقب اختلاف افکنان بود و باید راه علمی و عقلانی را در برخورد با مخالفان طی کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی از برگزاری نشست جهانی علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی با مشارکت حوزه علمیه قم و دبیرخانه مجمع بیداری اسلامی در سال 92 خبر داد.

 

 

منبع:مهر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود