کد خبر: 1806

تاریخ انتشار: 1391-12-30 - 17:15

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 767

کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار:دولت به جای حمایت از تولید ملی در جهت تخریب آن قدم برداشت

اجرای قانون هدفمند سازی یارنه ها که قرار بود یک کالبد شکافی بزرگ اقتصادی باشد با اجرای بد آن و بدلیل سوءمدیریت ها امروز شاهد متوقف شدن اجرای مراحل بعدی این قانون هستیم. دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و […]

اجرای قانون هدفمند سازی یارنه ها که قرار بود یک کالبد شکافی بزرگ اقتصادی باشد با اجرای بد آن و بدلیل سوءمدیریت ها امروز شاهد متوقف شدن اجرای مراحل بعدی این قانون هستیم.
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه در سال تولید ملی هیچگونه قوانین راهگشا برای رونق تولید و حل مشکلات این حوزه اتخاذ نشد، گفت: دولت دهم به جای حمایت از تولید ملی در جهت تخریب آن قدم برداشت.

کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از اقدامات دولت برای محقق ساختن شعار سال 91 "تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی " گفت: رهبر انقلاب با دوراندیشی و پیش بینی نوع تحریم ها علیه ایران شعارهای سال سه چهار سال اخیر را با مضامین اقتصادی طراحی کردند؛ اما دولت دهم به هیچیک از این شعارها عمل نکرد.

وی افزود: اجرای قانون هدفمند سازی یارنه ها که قرار بود یک کالبد شکافی بزرگ اقتصادی باشد با اجرای بد آن و بدلیل سوءمدیریت ها امروز شاهد متوقف شدن اجرای مراحل بعدی این قانون هستیم.

کریمی اصفهانی، با اشاره به بخشی از موانع تولید در سال جاری گفت: افزایش حامل های انرژی ، تورم و گرانی ارز، افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تزریق نشدن پول به بنگاههای تولیدی، افزایش نقدینگی و عامل های دیگر مشکلاتی بود که در سال 91 بر سر بخش تولید قرار داشت؛ بنابراین نه تنها دولت هیچ اقدامی در حمایت از تولید ملی برنداشت بلکه اقداماتش نتیجه عکس داشت و شاهد تخریب تولید ملی بودیم.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار، در پاسخ به این سوال که صنف شما چه اقدامتی را برای رونق تولید ملی انجام داده است، تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد در کشور مردمی نیست و اگر کارها به بخش مردمی واگذار می شد تولید نیز رونق می گرفت.

وی اذعان کرد: دخالت های دولت در اقتصاد اجازه هیچ حرکتی را به اصناف نداد بویژه آنکه تصمیمات و قانون های متعدد و بعضا مغایر دولت امنیت را در بخش سرمایه گذاری و تولید آسیب پذیر کرد.

کریمی اصفهانی، با بیان اینکه انتظار می رفت در سال تولید ملی قوانین راه گشا و جدیدی برای رونق تولید ملی تدوین شود، گفت: متاسفانه هیچ میدانی برای رونق در تولید وجود نداشت و دست سرمایه گذاران و تولید کنندگان در این خصوص بسته بود و همانطور که بارها گفته شده است متاسفانه حتی دولت سهم 30 درصد بخش تولید از محل درآمد آزادسازی قیمت ها را هم نداد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار، در پایان خاطرنشان کرد: دولت به جای استفاده از نظر کارشناسان و خرد جمعی برای اتخاذ یک راهکار مناسب در جهت حمایت از تولید ملی به اجتهادهای شخصی خود بسنده کرد؛ بنابراین به جای حمایت از تولید ملی شاهد تخریب آن بودیم.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود