کد خبر: 1842

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 803

مرکز اسناد «بنی صدر از ظهور تا سقوط» را منتشر کرد

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت 14 اسفند سالروز حمله گارد بنی صدر و منافقین همدست او به مردم انقلابی اقدام به معرفی کتاب «بنی صدر از ظهور تا سقوط» کرده است. این اثر زندگی سیاسی بنی صدر از […]

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت 14 اسفند سالروز حمله گارد بنی صدر و منافقین همدست او به مردم انقلابی اقدام به معرفی کتاب «بنی صدر از ظهور تا سقوط» کرده است. این اثر زندگی سیاسی بنی صدر از آن روزی که در اوج قدرت قرارگرفت تا آنجا که راه خیانت را پیشه کرد را مورد بررسی قرار می دهد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر» انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر ‌اندیشه‌ی ناب اسلامی و رهبری امام‌خمینی پس از سال‌ها مبارزه توانست طومار نظام ستمشاهی را برچیده و نظام جمهوری اسلامی را با هدف تحقق بخشیدن به آرمان‌های انقلاب، جایگزین آن نماید. طبیعتاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام گروه‌ها و افرادی که با رژیم گذشته مبارزه کرده‌بودند خود را شایسته‌ی رهبری و اداره‌ی امور جامعه می‌‌دانستند و ایجاد هرگونه محدودیتی از سوی نیروهای اصیل انقلاب، به انحصارطلبی و استبداد تعبیر می‌‌شد، بنابراین تعیین این صلاحیت برعهده‌ی مردم نهاده شد تا افراد شایسته را انتخاب نمایند.

بدین‌منظور پس از برگزاری انتخابات مختلف، دور از انتظار نبود که تعدادی از گروه‌ها و افرادی که مورد استقبال مردم قرار نگرفتند در حاشیه مشغول توطئه شوند، اما کسانی‌که مورد اعتماد مردم واقع شده بودند، می‌‌بایست در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.

ابوالحسن بنی‌صدر از جمله افرادی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانست به منصب ریاست جمهوری دست یابد. وی که نکات مبهمی به‌خصوص در روابطش با آمریکایی‌ها در کارنامه‌ی قبل از انقلابش وجود داشت، پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری، با تغییر رفتار نسبت به نیروهای انقلابی، دوره‌ی بحرانی را در نخستین ماه‌های پس از پیروزی انقلاب به‌وجود آورد که سرانجام نتیجه‌ای جزء سقوط و فرار از کشور برایش به‌دنبال نداشت.

وی به دلیل حاکمیت روح قدرت‌طلبی و خودبرتربینی بر تمام وجودش، در تلاش بود کلیه‌ی نهادهای قانونی کشور را زیر نفوذ و تسلط خود درآورد. او پس از ناکامی در این راه به گروهک‌های ضدانقلاب پناه برد تا شاید از این طریق به اهدافش دست یابد، اما این راه نیز موجب فاصله‌ی بیشتر وی از جریان اصیل انقلاب شد. دوران ریاست‌جمهوری بنی‌صدر یکی از تجربه‌های مهم و آموزنده‌ی تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که عملکرد دست‌پروردگان غرب و تلاش آنها برای انحراف انقلاب اسلامی را نشان می‌‌دهد.

ازاین رو مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت 14 اسفند سالروز حمله گارد بنی صدر و منافقین همدست او به مردم انقلابی اقدام به معرفی کتاب «بنی صدر از ظهور تا سقوط» نموده است. این اثر یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است و زندگی سیاسی بنی صدر از آن روزی که به عنوان معتمد مردم مسلمان ایران در اوج قدرت قرارگرفت تا آنجا که به عنوان مطرود خدا و خلق خدا راه خیانت را پیشه کرد را مورد بررسی قرار می دهد.

کتاب «بنی صدراز ظهور تا سقوط» نوشته فاطمه نظری کهره با بهای  90000 ریال و 452 صفحه برای اولین بار از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشرشده است.

 

منبع:منا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود