کد خبر: 1882

تاریخ انتشار: 1391-11-12 - 23:07

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 858

مطهری: براي كنترل احمدي‌نژاد برنامه داريم

معتقدم اصولگراها هم نسبت به، به وجود آمدن این شرایط و اوضاع مسئول و سهیم هستند؛ حمایت‌های بیش ازحدی که از آقای احمدی‌نژاد انجام دادند کار را به اینجا کشاند؛ جایی که باید با تخلفات آقای احمدی‌نژاد […]

معتقدم اصولگراها هم نسبت به، به وجود آمدن این شرایط و اوضاع مسئول و سهیم هستند؛ حمایت‌های بیش ازحدی که از آقای احمدی‌نژاد انجام دادند کار را به اینجا کشاند؛ جایی که باید با تخلفات آقای احمدی‌نژاد برخورد می‌شد، سکوت کردند و همین باعث شد آقای احمدی‌نژاد میدان را برای هرگونه کار و رفتاری باز ببیند؛ بنابراین همه کسانی که بی حساب از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند نسبت به شرایط موجود مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.
رفتارهای محمود احمدی‌نژاد در چند هفته گذشته باعث شده حامیان دیروز وی دست به دعا شوند تا این چند ماه باقی مانده از دوران ریاست‌جمهوری‌اش ختم به خیر شود و به قول آنها رفتارهای رئیس دولت فتنه جدیدی را برای کشور رقم نزند. شاید آن روز که اصولگرایان احمدی‌نژاد را از خیابان بهشت به سمت پاستور مشایعت می‌کردند فكر نمي كردند روزی مجبور شوند برای عاقبت به خیر شدنش دست به نذر و نیاز بزنند و مستاجر را راضی کنند که بدون دردسر خانه را خالی کند. با این حال بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که احمدی‌نژاد حاضر نیست به سادگی از قدرت کنار رود و از مدت‌ها پیش برای پیروز کردن نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم برنامه‌ریزی کرده است.

به نظر می‌رسد همین مسئله باعث نگرانی اصولگرایان از چگونگی به پایان رسیدن دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد شده است؛ در این باره با علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم. وی هشدار می‌دهد اگر احمدی‌نژاد به رفتارهای تنش‌زای خود ادامه دهد طرح عدم کفایت وی را پیگیری می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح گفت‌وگوی "قانون" با نماینده مجلس نهم شوراي اسلامي است.

بعد از رفتار و افشاگری آقای احمدی‌نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار،انجام داد این نگرانی به وجود آمده است که چند ماه مانده به پایان عمر دولت دهم، وی چگونه این دوره را به پایان می‌رساند؛ با توجه به عملکرد آقای احمدی‌نژاد طی هفت سال گذشته به نظر شما دوران ریاست‌جمهوری وی چگونه به پایان می‌رسد؟
اگر نامزد مورد نظر آقای احمدی‌نژاد مشایی باشد، وي پای مشایی تا آخر می‌ایستد چون احمدی‌نژاد به مشایی اعتقاد و ارادت خاصي دارد و آقای مشایی مراد ایشان است؛ اگر آقای احمدی‌نژاد اصرار به نامزدی مشایی داشته باشد و شورای نگهبان مشایی را رد صلاحیت کند، احمدی‌نژاد ایستادگی می‌کند و حتی حاضر است کشور را به خاطر وي به آشوب بکشاند اما اگر نامزد مورد نظر دولت آقای مشایی نباشد می‌توان امیدوار بود که دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد با آرامش تمام شود.

اما با توجه به شواهد موجود مشایی نامزد آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است.
بله، همین طور است. اما به هر حال هنوز این موضوع به صورت رسمی مطرح نشده است و باید منتظر ماند که چه کسی را معرفی می‌کنند.

چنان که آقای احمدی‌نژاد رفتاری که در مجلس انجام داد را ادامه دهد اصولگراها برای برخورد با وی چه برنامه‌ای دارند و می‌خواهند طی این مدت چگونه با وی رفتار کنند؟
در این زمینه بین اصولگراها اختلاف‌نظر وجود دارد؛ اکثریت اصولگرایان معتقدند که باید کاری کرد که این دوره ریاست‌جمهوری با آرامش به پایان برسد اما بنده معتقدم این مسئله بستگی به عملکرد و رفتار آقای احمدی‌نژاد دارد؛ اگر وي بخواهد رویه‌اي را كه تا كنون داشته را ادامه دهد و کارهایی شبیه کارهایی که در مجلس انجام داد، انجام دهد بهتر است طرح عدم کفایت وي مطرح شود و از ریاست‌جمهوری کنار رود و طبق قانون ظرف 50 روز رئیس‌جمهور جدید تعیین شود.

یعنی معتقدید اگر رفتار جلسه روز استیضاح عبدالرضا شيخ الاسلامي، وزیر تعاون،كار و امور اجتماعي یکبار دیگر از سوی احمدی‌نژاد تکرار شود طرح عدم کفایت وي را باید به جریان انداخت؟
بله، البته این نظر شخصی من است.

چه تعداد از نمایندگان مجلس با این نظر موافق و همسو هستند؟
با توجه به اتفاقی که در جلسه استیضاح وزیر تعاون،کار و امور اجتماعي افتاد تعداد قابل توجهی از نمایندگان با نظر من موافق هستند که اگر آقای احمدی‌نژاد یک بار دیگر این گونه رفتار کند و دست به کارهای مشابه زند باید طرح عدم کفایت وي مطرح شود.

به نظر شما چرا کار به اینجا کشیده شد؟ یعنی منشاء اینگونه رفتارهای آقای احمدی‌نژاد را ناشی از چه مسئله‌ای می‌دانید؟
معتقدم اصولگراها هم نسبت به، به وجود آمدن این شرایط و اوضاع مسئول و سهیم هستند؛ حمایت‌های بیش ازحدی که از آقای احمدی‌نژاد انجام دادند کار را به اینجا کشاند؛ جایی که باید با تخلفات آقای احمدی‌نژاد برخورد می‌شد، سکوت کردند و همین باعث شد آقای احمدی‌نژاد میدان را برای هرگونه کار و رفتاری باز ببیند؛ بنابراین همه کسانی که بی حساب از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند نسبت به شرایط موجود مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

 

 

منبع:

19دی

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود