کد خبر: 2008

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 332

نظر امام دو روز قبل از ارتحال، درباره فتنه میان آیت الله هاشمی و آیت الله خامنه ای

دکترها و اطرافیان راضی بودند و احمدآقا نگران بود و برای تعجیل در اتمام کار بازنگری قانون اساسی تاکید داشت. کنار تخت امام ایستادم و دستم را روی دستشان گذاشتم. انگشت شست من را گرفتند و با کلمات مقطع […]

دکترها و اطرافیان راضی بودند و احمدآقا نگران بود و برای تعجیل در اتمام کار بازنگری قانون اساسی تاکید داشت. کنار تخت امام ایستادم و دستم را روی دستشان گذاشتم. انگشت شست من را گرفتند و با کلمات مقطع فرمودند: در بازنگری قانون اساسی تسریع شود و سپس چشمانشان را باز کردند و شمرده با صدای ضعیف اضافه کردند اگر متحد باشید انقلاب پیشرفت می‌کند، مکثی کردند و ادامه دادند: به خصوص شما و آقای خامنه‌ای نگذارید خناسان بین شما و ایشان فتنه کنند.

نگذارید خَنّاسان بین شما و آقای خامنه ای فتنه کنند"

پس از آن که دور تازه ای از تهاجمات اقتدارگرایان و افراطیون برای نشان دادن اختلاف بین رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شده است، امروز وبسایت هاشمی رفسنجانی اقدام به بازنشر بخشی از خاطرات رییس مجمع تشخیص مصلحت کرد.


آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطره روز دهم خرداد 1368 نوشته است: سری به بیت امام زدم، دکترها و اطرافیان راضی بودند و احمدآقا نگران بود و برای تعجیل در اتمام کار بازنگری قانون اساسی تاکید داشت. کنار تخت امام ایستادم و دستم را روی دستشان گذاشتم. انگشت شست من را گرفتند و با کلمات مقطع فرمودند: در بازنگری قانون اساسی تسریع شود و سپس چشمانشان را باز کردند و شمرده با صدای ضعیف اضافه کردند اگر متحد باشید انقلاب پیشرفت می‌کند، مکثی کردند و ادامه دادند: به خصوص شما و آقای خامنه‌ای نگذارید خناسان بین شما و ایشان فتنه کنند.

پس از آنکه آقایان مصباح یزدی و احمد جنتی به خطاب قرار دادن هاشمی رفسنجانی بعنوان یکی از گردن کلفت ها به انتقاد از بحث انتخابات آزاد پرداختند، سایر شاگردان مصباح یزدی و افراطیون در سخنان خود هاشمی را مورد تهاجم قرار دادند.

این در حالی است که حبیب الله عسگراولادی در سخنان خود تصریح کرده است که هاشمی را آسان بدست نیاورده ایم. وی گفته است  نحوه برخورد که با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود قابل قبول نیست. من با ایشان در زندان بوده‌ام و آیت‌الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسوولیت خود هیچ کوتاهی نکرده‌ است. البته ایشان مجتهد سیاسی است و در موضوعات سیاسی نظرات خاص خود را دارد.

 

منبع:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود