تازه های کتاب
تازه های انتشارات کتاب ناب
بایسته های فرهنگ
سازمان های فرهنگی
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- شفاف سازی گزینشی وزارت ارشاد متولی قانون شفاف سازی
- فهرست ۱۰۰ عنوان پرفروشهای نمایشگاه مجازی کتاب هفتم
- ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی کشور قانونی یاغیرقانونی؟
- تئوریزه کردن تفکر لیبرالی صدور مجوز کتاب بدون بررسی در سایت معاونت فرهنگی ارشاد
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- گزارشی مغشوش، رکوردشکنی اداره کتاب در صدورمجوز بدون بررسی
مسائل نظری
حوزه علمیه
دانشگاه
- انتشار کتابهای فقهی درباره مسائل روز
- گزارشی از حضور استاد احمد مبلغی در مجمع جهانی فقه اسلامی
- ادله فقهی الزام حاکمیت به حجاب
- ظرفیتها و چالشهای استفاده از فقه در تقنین
- حجاب امری اجتماعی، با امکان قانونگذاری
- مسئله اجازه همسر، نیازمند بحث فقاهتی است
- کسانی که در اصول تابع دیگران باشند، نباید خود را مجتهد بدانند
- ارتحال عالمی عمیق
- به پایان آمد این دفتر...حکایت همچنان باقی است
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- تشکر و سپاس از ملّت مقاوم ایران و رزمندگان و دولتمردان
- درهای توفیقات الهی چگونه برای رهبر شهید انقلاب گشوده شد؟
- قدردانی رهبر انقلاب از پیامهای تسلیت علما و شخصیتهای دینی داخلی و خارجی
- خمینی خراسان
- تفکرات الحادی تا مغز استخوان علوم رسمی نفوذ کردهاند
- سیونهمین جشنواره بینالمللی خوارزمی و بیست و هفتمین جشنواره جوان خوارزمی
- فراخوان بیستودومین جشنواره پایاننامه و سیوسومین جشنواره کتاب سال دانشجویی
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- تمدید مهلت ارسال اثر به پنجمین دوره انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی
- بازسازی منابع تاریخی مفقود شیعه
- رتبهبندی علمی دانشگاهها، پژوهشگاهها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به حوزه علمیه قم
علمی آموزشی
علمی پژوهشی
هنر
- تغییر ساده مدیریتی یا جریان استحاله نرم حکمرانی علمی؟
- بزرگداشت مقام علمی فقیه نو اندیش آیت الله محمد ابراهیم جناتی ره
- آیتالله میلانی واقعاً احیاگر حوزه علمیه مشهد بود
- کارگزاران باید قدر مردم را بدانند
- دکتر مصطفی جعفرطیاری سرپرست دانشگاه ادیان و مذاهب شد
- نیازمندیهای پژوهشی وزارت فرهنگ اعلام شد
- حوزه پیشرو و سرآمد
- بیانیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور؛ درحمایت از رهبرانقلاب اسلامی
- انتصاب معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- راهحل مسائل ایران در توجه به تغییرات اجتماعی و فناورانه است
- امکان پیگیری مجوزها درسامانه شفافیت
- ضرورت ارایه راهکارهای نوین برای همراه شدن با تغییرات اجتماعی
- فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد
- دکتر میرشمسالدین ادیب سلطانی درگذشت
اخبار و مسائل کتاب
نقد و معرفی کتاب
-
دعوت به کتابخوانی سنتی، دعوت به عقبماندگی است
-
مجری و عدم اعتقاد به تکالیف!!
-
دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
-
اداره کتاب دولت سیزدهم یا دولت چهاردهم؟!
-
برنامه اصلاحات معاونت فرهنگی
-
حکمرانی در شکل کلان نیاز دارد، بداند در کجا سفت و کجا منعطف باشد
-
فعالیتهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در جهت اهداف انقلاب اسلامی است
-
حوالی احمد
-
برگزیدگان و شایستگان تقدیر جایزه کتاب سال چهلوسوم
-
جریانی که داستان زرد دینی تولید میکند نقد نمیشود
-
انتشار آثار منتخب جشنوارههای کتاب ایران ۱۴۰۰
-
انتشار کتاب بررسی فقهی حفظ نظام و مسائل آن
-
انتشار زنان در فرهنگ اسلامی از منظر خانواده، سیاست و حقوق
-
جایزه کتاب سال و جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
اقتصاد
اجتماعی
-
باید امید آفرینی کنیم
-
طرح اصلاح قیمت بنزین می توانست بهتر از این اجرا شود
-
خواستار استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستیم
-
در عرصه جنگ اقتصادی، به طور قاطع دشمن را عقب می زنیم
-
دولت خسته نیست
-
فعالیت 11 هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور
-
افرادی که نفوذ پیدا می کنند داغترین شعارهای حاکمیتی را میدهند
1391/11/01 23:29
آیت الله هاشمی رفسنجانی:«استخدام ها بماند بعد از انتخابات!» / با فریبکاری رئیس جمهور نمی شوم
گفتم، اگر طرح استخدامی دارید بگذارید بعد از انتخابات. اهل فریبکاری با مردم نیستم. رای شان را می خواهم امّا نه به قیمت فریب آنها. مردم درباره رئیس جمهور فریبکار چه قضاوتی خواهند کرد؟ ممکن است نتیجه […]
گفتم، اگر طرح استخدامی دارید بگذارید بعد از انتخابات. اهل فریبکاری با مردم نیستم. رای شان را می خواهم امّا نه به قیمت فریب آنها. مردم درباره رئیس جمهور فریبکار چه قضاوتی خواهند کرد؟ ممکن است نتیجه کارهای زیر بنایی امروز ما زیاد برای مردم ملموس نباشد امّا مطمئنم آثار آنها بعد از سالها برمردم روشن خواهد شد
اگر شما تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مرا ببینید، با همه تندیهایی که رقیبم میکرد، گفتم من همین هستم و برنامهام، همان است و بعداً هم همان خواهد بود. هر کسی میخواهد، رأی بدهد. یعنی به حالت استغناء با مردم حرف زدم
در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری پیشنهادات زیادی به من شد برای اینکه مردم را تشویق کنم تا به من رأی بدهند. اما من انجام ندادم . رئیس سازمان وقت امور استخدامی آمد پیش من و پیشنهاد خیلی روشنی داشت، می گفت با این حجم کارهای زیر بنایی که انجام داده اید و نتیجه اش امروز برای عموم مردم ملموس نیست و حتی ممکن است در تبلیغات انتخاباتی حربه ای در دست رقیبان شما شود می توانیم کاری کنیم در حوزه استخدامی کشور، برای اینکه یکدفعه حجم وسیعی از محبت کارمندان و استخدام های جدید را جلب کنیم...
آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره پیشنهاد مسئول امور استخدامی کشور در روزهای پایانی سال 1371 برای جلب آرای مردم گفت: گفتم، اگر طرح استخدامی دارید بگذارید بعد از انتخابات. اهل فریبکاری با مردم نیستم. رای شان را می خواهم امّا نه به قیمت فریب آنها. مردم درباره رئیس جمهور فریبکار چه قضاوتی خواهند کرد؟ ممکن است نتیجه کارهای زیر بنایی امروز ما زیاد برای مردم ملموس نباشد امّا مطمئنم آثار آنها بعد از سالها برمردم روشن خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده سخنان ایشان درباره عملکرد دولت سازندگی و انتخابات دور دوم ریاست جمهوری خود بدین شرح است:
* من در پستهایی که تا به حال گرفتم، هیچ وقت داوطلب نبودم. از شورای انقلاب تا وزارت کشور، مدیریت جنگ، ریاست مجلس و بعد هم ریاست جمهوری، خیلیها آمدند و گفتند که منحصر است و باید بیایی و ما هم آمدیم. دوره دوم ریاستجمهوری هم همین بود.
* من در دولت، ترکیب واقعی اعتدال را مراعات کرده بودم و از هر دو جناح کشوردر آن بودند. حتی استانداران ما نیمی از اینها و نیمی از آنها بودند. من هیچوقت جناحی عمل نکرده ام. چون اصولا بر این اعتقادم که کشور را نمی توان با یک سلیقه و یک جناح جلو برد. همیشه بر این اعتقاد بوده و هستم. چه زمانی که رئیس مجلس بودم. می توانید ترکیب هیات رئیسه مجالسی که من رئیس آن بودم را ببینید. آقایان محمد یزدی و موسوی خوئینی ها نواب رئیس بودند. در زمان مدیریتم بر جنگ هم همین روال بود. تمام مساعی ام بر این بود تا جایی که امکان داشت مدیر کارآمدی در صحنه مدیریت جنگ به صرف وابستگی به این جناح و آن جناح از عرصه خدمت دور نماند . بدون حضور همه دلسوزان و مدیران کارآمد در کنار یکدیگر نه تنها پیشرفت برای ما امکان ندارد بلکه ممکن است در صورت شعله ور شدن اختلافات و دوری از اعتدال کار بدست افراطی ها بیفتد که آن روز قطعا روز ناکارآمدی ما خواهد بود.
* آقای خاتمی در وزارت ارشاد افکاری داشت و جریانهایی هم شروع به مبارزه با او کرده بودند. وقتی که کار را شروع کرد، بعضیها با ایشان مخالف شدند و ایشان هم پیش من آمد و گفت که احساس میکنم علیه من برنامهریزی شده است و نمیتوانم بمانم. گفتم: اگر شما بمانید، من حمایت میکنم. منتها در مواردی که قبول دارم و در مواردی که قبول ندارم، حمایت نمیکنم. اگر با ما مشورت کنید، من حمایت میکنم. ایشان گفت که من نمیتوانم بمانم.
*در دوره اول که نامزد ریاست جمهوری شدم، نسبت خیلی بالا بود و فکر میکنم بالاترین نسبت در رؤسای جمهور بود. ولی در دور دوم خوب می دانستم که چه صحنه ای پیش روی ماست .چرا دولت من در برنامه اول تکلیف بسیار بزرگی در ساختن زیربناها و خرابی های جنگ داشت و خوب می دانستیم که اجرای طرحهای مهم زیربنایی کشور هزینه زیادی در پی دارند و نقدینگی زیادی به جامعه تزریق میکند که خودش می شودعامل تورم و چون بازده امور زیر بنایی انجام شده به سرعت برای مردم ملموس نبود خوب می دانستیم که رای توده مردم به دولت سازندگی که غالبا توجهی به عظمت این سرمایهگذاریها ندارند با کاهش روبرو خواهد شد. امّا چه باید می کردیم این برای ما یک تکلیف اساسی بود که اسب اقتصاد کشور را که بر اثر مشکلات جنگ آسیب دیده بود را دوباره زین کنیم. برای پیشرفت کشور و حتی برای حرکت دولتهای آینده.
* ما باید بعد از جنگ تصمیم بزرگی می گرفتیم، تصمیمی برای آینده این کشور، ممکن بود در همان ایام برای عامه مردم عظمت این کار روشن نبود. چون اثرش به فوریت در زندگی مردم قابل مشاهده نبود، اما ما باید تصمیم می گرفتیم هم برای حال امروز مردم و هم برای وضع فردای آنان، و من بعد از جنگ این تصمیم را گرفتم، آنهم با بودجه ای که بر اثر جنگ 50 درصد کسری داشت و رشد اقتصادی کشور هم بر همین مبنا منفی 5 درصد بود، شعار خالی که نمی توانستیم به مردم بدهیم و باید کاری می کردیم. با همین تصمیم حرکت کردیم تا با 60، 70 میلیارد دلار آنهم از منابع خارجی، کشور را از لحاظ تولید و رشد اقتصادی تکانی بدهیم و از تاثیرات جنگ 8 ساله بر آن بکاهیم که فکر می کنم انجام شد، تمام زیر ساختهای اولیه مورد نیاز را ساختیم و رشد اقتصادی کشور را از منفی 5/5 درصد زمان جنگ به بالای 6 درصد رساندیم.
* در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری پیشنهادات زیادی به من شد برای اینکه مردم را تشویق کنم تا به من رأی بدهند. اما من انجام ندادم . رئیس سازمان وقت امور استخدامی آمد پیش من و پیشنهاد خیلی روشنی داشت، می گفت با این حجم کارهای زیر بنایی که انجام داده اید و نتیجه اش امروز برای عموم مردم ملموس نیست و حتی ممکن است در تبلیغات انتخاباتی حربه ای در دست رقیبان شما شود می توانیم کاری کنیم در حوزه استخدامی کشور، برای اینکه یکدفعه حجم وسیعی از محبت کارمندان و استخدام های جدید را جلب کنیم. من گفتم: بگذارید بعد از انتخابات. من اصلاً اهل اینکه کاری کنم که بوی فریبکاری در آن باشد، نیستم. اگر شما تبلیغات انتخابات را ببینید، با همه تندیهایی که رقیبم میکرد، گفتم من همین هستم و برنامهام، همان است و بعداً هم همان خواهد بود. رای شان را می خواهم امّا نه به قیمت فریب آنها . مردم درباره رئیس جمهور فریبکار چه قضاوتی خواهند کرد؟ ممکن است نتیجه کارهای زیر بنایی امروز ما زیاد برای مردم ملموس نباشد امّا مطمئنم آثار آنها بعد از سالها برمردم روشن خواهد شد، هر کسی میخواهد، به من رأی بدهد. یعنی به حالت استغناء با مردم حرف زدم.
مطالب مشابه
- محسن رضایی: حضورم در انتخابات ۸۸ به خاطر مسایلی بود که الان نتیجه آن را می بینی
- عسگراولادی:سعی کردم، فضا را باز کرده و قفلها را باز کنم/منظور احمدی نژاد از "بهار" مشایی بود
- آیت الله استادی: انتخابات مختص گروه خاصی نیست/ رئیس جمهور بعدی به نصایح مراجع توجه داشته باشد
- ایت الله هاشمی رفسنجانی:ایران دموکراتیکترین انتخابات دنیا را برگزار کرد/ هیچ شبههای وارد نیست
- پیروزی مردم/ حسین علایی












