کد خبر: 2077

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 286

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:رشد اقتصادی منفی نه دهم درصد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات رئیس جمهور مبنی بر نرخ رشداقتصادی ۵.۲ درصدی گفت: آماری که رئیس جمهور می دهد قابل تامل است زیرا کارشناسان معتقدند رشد اقتصادی ما منفی نه دهم […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات رئیس جمهور مبنی بر نرخ رشداقتصادی ۵.۲ درصدی گفت: آماری که رئیس جمهور می دهد قابل تامل است زیرا کارشناسان معتقدند رشد اقتصادی ما منفی نه دهم درصد است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با مهر، با ابراز تعجب از گفته رئیس جمهور که تخلف سه هزار میلیارد تومانی را تخلف کوچک اداری توصیف کرد، گفت: برای شخص رئیس جمهور که برای عده ای ال سی باز کردند که این افراد پول کلان بردند، این تخلفات کوچک دیده می شود.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: هر اختلاسی ابتدا از تخلفات اداری شروع می شود هر کارمندی که مرتکب اقدامات خلاف شود تخلف اداری کرده است که برخی از این تخلفات کوچک هم نیست و به نوعی جرم محسوب می شود. اتفاقا تخلف سه هزار میلیاردی جرم بزرگی است که عده ای مرتکب شدند.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فقط به بعد تخلف اداری بودن آن توجه کرده است در حالی که بیش از بیست روز دادگاه تشکیل شد و برای اولین بار در ایران در جریان اخلال در امور اقتصادی ۴ نفر محکوم به اعدام شدند چطور این تخلف می تواند کوچک و اداری باشد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص این گفته رئیس جمهور که رشد اقتصادی به ۵.۲ درصد رسیده است نیز گفت: باید دید رئیس جمهور این آمار و ارقام را از کجا می آورد. در ایران هیچگاه آمار دقیق و درست نیست زیرا مرجع مناسبی برای آمار وجود ندارد و در واقع بیشتر این آمار و ارقام سیاسی و اجتماعی است.وی ادامه داد: در ایران دستگاهها برای خودشان آمار و کارنامه صادر می کنند. آمار رشد ۵ درصدی در اقتصاد با شرایطی که می بینیم قابل قبول نیست. کارشناسان هم معتقدند رشد اقتصادی ما منفی نه دهم درصد است. اگر دولت معتقد به رشد ۵ درصد است بهتر است از یک موسسه آماری بی طرف که کار سیاسی نکند بخواهد تا آمار دقیقی بدهد که قابل اعتنا و اعتماد باشد.

نماینده آمل درباره نرخ دلار در سال آینده نیز گفت: وقتی دولت خودش با ارز آزاد کار می کند و ارز را سه نرخی کرده است چطور ممکن است که با قاطعیت سخن از ارز با قیمت بسیار پایین تر از ۲۵۰۰ تومان بزند؟ نرخ واقعی ارز زمانی است که دست مردم برسد نه اینکه در خزانه باشد و روی آن قیمت گذاری شود.

یوسفیان ملا گفت: ما در بودجه تاکید کردیم نرخ ارز شناور مدیریت شده باشد، متاسفانه این نرخ شناور است اما مدیریت شده نیست. وقتی ارز در کشور سه نرخی است نمی شود روی این گفته رئیس جمهور خیلی حساب کرد که نرخ ارز پایین تر از نرخ ارز مبادلاتی باشد.

 

منبع:الف

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود