کد خبر: 2116

تاریخ انتشار: 1391-10-16 - 23:14

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 758

زيباكلام: احمدي‌نژاد تا آخر خط مي‌رود يا ...! شک نکنید دنبال رییس‌جمهور کردن ولایتی هستند

چکیده: زیباکلام شانس پیروزی ولایتی را بیش از حداد عادل دانست و گفت: البته آقای احمدی‌نژاد مشکل و معضل اصلی بر سر راه پیروزی دکتر ولایتی است صادق زیباکلام گفت: نامزد اصلی اصولگرایان علی اکبر ولایتی […]

چکیده:

زیباکلام شانس پیروزی ولایتی را بیش از حداد عادل دانست و گفت: البته آقای احمدی‌نژاد مشکل و معضل اصلی بر سر راه پیروزی دکتر ولایتی است
صادق زیباکلام گفت: نامزد اصلی اصولگرایان علی اکبر ولایتی خواهد بود اما احمدی‌نژاد مشکل و معضل اصلی بر سر راه پیروزی ولایتی است.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر این مطلب که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شرکت نخواهند کرد، افزود: اگر ظرف ۴ماه آینده تغییر و تحول خاصی صورت نگیرد کم و بیش تکلیف انتخابات روشن است لذا بنده معتقدم افرادی چون آقایان حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی در انتخابات کاندیدا نمي‌شوند. رقابت در انتخابات پیش رو میان آقای احمدی‌نژاد و دیگر اصولگرایان است که نامزد اصلی اصولگرایان علی اکبر ولایتی خواهد بود البته صحبت‌هايي در خصوص سعید جلیلی و حداد عادل یا دیگر گزینه‌ها مطرح مي‌شود که این موضوع برای بازار گرمی انتخابات است.

زیباکلام شانس پیروزی ولایتی را بیش از حداد عادل دانست و گفت: البته آقای احمدی‌نژاد مشکل و معضل اصلی بر سر راه پیروزی دکتر ولایتی است زیرا اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمي‌کنند و همانطور که اشاره کردم رقابت بین اصولگرایان و احمدی‌نژاد خواهد بود.در واقع اصلاح‌طلبان مي‌دانند کاندیداهای اصلی آنها چون آقای خاتمی رد صلاحیت مي‌شوند و نمي‌توانند در انتخابات حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: بنده معتقدم اصولگرایان به هیچ وجه اجازه نمي‌دهند اصلاح‌طلبان وارد انتخابات ۹۲شوند زیرا تجربه تلخی از ۸سال حکومت این طیف دارند البته اصولگرایان به دنبال حضور حزب مردمسالاری و آقای کواکبیان یا آقای مهرعلیزاده در انتخابات هستند تا اینها را به عنوان اصلاح طلب مطرح کنند و بر حسب ظاهر گفته شود اصلاح‌طلبان هم در این انتخابات حضور دارند در حالی که اصلاح‌طلبان حقیقی و واقعی یعنی آقای خاتمی را به هیچ وجه نخواهند گذاشت در انتخابات شرکت کنند. در واقع اگر اصولگرایان مجبور شوند کاندیداتوری یک اصلاح‌طلب را با این احتمال که برنده شود بپذیرند آن گزینه تنها آقای عارف خواهد بود و غیر از ایشان هیچ فرد دیگری را از بین اصلاح‌طلبان نخواهند پذیرفت به عبارت دیگر حد تحمل اصولگرایان تنها دکتر عارف است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: صحبت‌هايي که در خصوص ۱+۲، یا کاندیداتوری شخصیت‌هايي چون سعیدی کیا، ناطق نوری و قالیباف مطرح مي‌شود فقط بازار گرمی است در حالی که اصولگرایان تلاش مي‌کنند ولایتی به پیروزی برسد. وی اظهار داشت: شخصیت‌هايي چون خاتمی، قالیباف، حسن روحانی یا علی لاریجانی به صورت قرص و محکم بحث کاندیداتی خود را تکذیب نکرده اند زیرا ممکن است در عرصه بین الملل یا داخلی تغییر و تحولاتی ایجاد شود و احمدی‌نژاد دست به تحرکاتی بزند که موجب شود اصولگرایان نتوانند ولایتی را به راحتی رییس جمهور آینده کنند.

زیباکلام تاکید کرد: احمدی‌نژاد تا به حال نشان داده که به سادگی قدرت را رها نمي‌کند اما از سوی دیگر اصولگرایان نیز ترجیح مي‌دهند با احمدی‌نژاد درگیر نشوند و به شدت از این موضوع پرهیز مي‌کنند در حالی که احمدی‌نژاد به دنبال درگیری با اصولگرایان است زیرا به خوبی مي‌داند نه تنها با این درگیری چیزی از دست نمي‌دهد بلکه بعد از ۲۴خرداد، اصولگرایان به هیچ وجه نخواهند گذاشت وی در قدرت باقی بماند و حتی ممکن است اطرافیانش به دلیل پرونده‌هايي که دارند بازداشت شوند بنابراین برای اینکه رییس دولت به یک معامله و توافقی با اصولگرایان برسد دست به تهدید و تحرکاتی خواهد زد.
وی افزود: سوال اساسی این است که آقای احمدی‌نژاد تا کجا مي‌خواهد در برابر اصولگرایان مقاومت کند و آیا رویارویی که با اصولگرایان آغاز کرده را تا آخر خط مي‌رود و یا اینکه صرفا مي‌خواهد برای خودش تضمینی بگیرد تا بعد از ۲۴خرداد با وی و اطرافیانش کاری نداشته باشند این موضوعی است که فقط در قلب احمدی‌نژاد است و کسی از آن خبر ندارد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بنده معتقدم اگر ظرف ۳الی۴ماه آینده مشکلات، مسائل و برخورد اصولگرایان با آقای احمدی‌نژاد بیشتر شود این احتمال وجود خواهد داشت که برنامه های اصولگرایان برهم بخورد و دیگر نتوانند به آسانی بر انتخاب ولایتی به عنوان رییس جمهور آینده حساب باز کنند که در این صورت ممکن است بحث کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی جدی شود.
زیباکلام ادامه داد: تا این لحظه بحث نامزدی آقایان هاشمی، خاتمی، حسن روحانی و دیگر گزینه‌ها جدی نیست زیرا همانطور که اشاره کردم عزم اصولگرایان بر کاندیداتوری دکتر ولایتی قرار گرفته است از سوی دیگر اولویت اول احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری رحیم مشایی است البته آیت الله هاشمی شاهرودی اولویت دوم احمدی‌نژاد است البته در صورتی که بتواند ایشان را برای کاندیداتوری مجاب کند. دکتر صالحی گزینه سوم احمدی‌نژاد برای انتخابات پیش رو است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی اگر بتواند رضایت دیگر اصولگرایان را جلب کند کاندیداتوری در انتخابات را مي‌پذیرد اما دکتر علی اکبر صالحی همچون عارف تنها چهر ه ای است که اگر اصولگرایان مجبور شوند حاضرند کاندیداتوری وی را بپذیرند زیرا صالحی نشان داده که فرمانبردار مطیع و به قول آقای خاتمی یک رییس جمهور تدارکاتچی است بنابراین آقای صالحی تنها شخصیتی است که احمدی‌نژاد و اصولگرایان مي‌توانند روی آن شخص توافق کنند غیر از این سه گزینه به نظر بنده فرد چهارمی برای نامزدی از سوی دولت وجود ندارد که مورد تایید احمدی‌نژاد و دیگر اصولگرایان باشد.
زیباکلام کاندیداتوری غلامحسین الهام از سوی دولت را منتفی شده دانست و اظهار داشت: الهام بیش از اندازه به احمدی‌نژاد نزدیک است از این رو مورد تایید اصولگرایان قرار نمي‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حداد عادل و قالیباف از ائتلاف با دکتر ولایتی به دنبال سهم خواهی از دولت آینده هستند؟ گفت: ائتلاف ۱+۲مثل ۷+۸یا۱+۱۳در انتخابات گذشته معنا و مفهوم جدیی ندارد. بزرگترین مشکل قالیباف مستقل بودن ایشان است در واقع اصولگرایان اعتمادی که به ولایتی یا حداد عادل به دلیل مطیع و فرمانبردار بودن آنها دارند به قالیباف ندارند لذا احتمال ضعیفی وجود دارد که قالیباف بخواهد به عنوان رییس جمهورعمل کند بنابراین بنده شانس زیادی برای ایشان نمي‌بینم.
وی کاندیداتوری علی لاریجانی از سوی اصولگرایان را بعید دانست و تصریح کرد: اصولگرایان همان مشکلی که با آقای قالیباف دارند با رییس مجلس هم دارند زیرا آقای لاریجانی مي‌تواند مستقل عمل کند.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود