کد خبر: 2151

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 208

مطهری:رفتار احمدی‌نژاد مشکوک است

چکیده: پذیرفتن اینکه دولت به هر نفر ۲۳۰ تا ۲۴۰هزار تومان یارانه بدهد، ‌آسان نیست،‌ اگر طرح مورد نظر رئیس جمهور اجرا شود، به عنوان مثال به یک خانواده شش نفره روستایی در ماه، یک و نیم میلیون تومان […]

چکیده:

پذیرفتن اینکه دولت به هر نفر ۲۳۰ تا ۲۴۰هزار تومان یارانه بدهد، ‌آسان نیست،‌ اگر طرح مورد نظر رئیس جمهور اجرا شود، به عنوان مثال به یک خانواده شش نفره روستایی در ماه، یک و نیم میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود؛ آیا این مسأله سبب نمی‌شود تا دیگر انگیزه‌ای برای کار و تولید در افراد باقی نماند؟

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه حضور رئیس جمهور در تلویزیون پیش از حضور در مجلس مشکوک است، گفت: به نظر من این کار رئیس جمهور این احتمال را تقویت می‌کند که وی می‌خواهد از فشار افکار عمومی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

علی مطهری با بیان اینکه رئیس‌جمهور فکر می‌کند تنها راه‌حل خروج کشور از مشکلات اخیر اقتصادی، اجرای ناگهانی هدفمندی یارانه‌‌هاست،‌ گفت: این مطلب باید ابتدا توسط کارشناسان بررسی و سپس در رسانه ملی مطرح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: پذیرفتن اینکه دولت به هر نفر ۲۳۰ تا ۲۴۰هزار تومان یارانه بدهد، ‌آسان نیست،‌ اگر طرح مورد نظر رئیس جمهور اجرا شود، به عنوان مثال به یک خانواده شش نفره روستایی در ماه، یک و نیم میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود؛ آیا این مسأله سبب نمی‌شود تا دیگر انگیزه‌ای برای کار و تولید در افراد باقی نماند؟

وی سپس با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین منابع اجرای هدفمندی یارانه‌ها از محل آزاد کردن قیمت‌ها،‌ تصریح کرد: آیا سقف قیمت بنزین، سه‌هزار یا پنج‌هزار تومان است؟ این قیمت‌ها چه آثاری روی قیمت سایر کالاها می‌گذارد؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رئیس جمهور خیلی ساده‌انگارانه یا خوشبینانه به موضوع نگاه می‌کند؛ ‌گذشته از اینها،‌ احمدی‌نژاد باید قانون را رعایت کند. قانون مجلس می‌گوید فعلا تا پایان سال نود، اجرای هدفمندی یارانه‌ها ممنوع است؛‌ ضمن اینکه برای سال آینده هم باید ببینیم مجلس درباره قانون بودجه چه تصمیمی می‌گیرد. در هر صورت رئیس جمهور باید مجری قانون باشد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم تأکید کرد: رئیس جمهور اگرمی‌خواهد طرح خود را اجرا کند، ‌باید ابتدا نمایندگان مجلس را قانع کند؛ اگر هم لازم باشد، ‌باید جلسه غیر علنی تشکیل شود تا وی در مجلس از طرح خود دفاع کند.

وی گفت: اینکه رئیس جمهور ابتدا در رسانه ملی این طرح را مطرح می‌کند و سپس یک فضای اجتماعی ایجاد می‌شود،‌ مقداری مشکوک است؛ این رفتار احمدی‌نژاد، این احتمال را تقویت می‌کند که وی می‌خواهد از فشار افکار عمومی برای پیشبرد اهداف خودش استفاده کند

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود