کد خبر: 2341

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 315

آیت الله جوادی آملی: احیاء فرهنگ وقف نیازمند پژوهش‌های علمی است

چکیده: یکی از مهم ترین وظایف اوقاف و امور خیریه، احیاء فرهنگ وقف است تا فرهنگ وقف در بین مردم فراگیر شود که سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه دستاوردی نداشته است. یکی از مراجع تقلید شیعیان، یکی […]

چکیده:

یکی از مهم ترین وظایف اوقاف و امور خیریه، احیاء فرهنگ وقف است تا فرهنگ وقف در بین مردم فراگیر شود که سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه دستاوردی نداشته است.
یکی از مراجع تقلید شیعیان، یکی از مهم ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه را احیاء فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: احیاء فرهنگ وقف، نیازمند فعالیت و پژوهش‌های علمی است.

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار با مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی از اداره کل اوقاف و امور خیریه قم بسیار امیدوار بخش است و بر اساس گزارشات دریافتی این اداره کل توانسته است به وظایف خود عمل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه احیاء موقوفات یکی از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه است، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است به مقدار زیادی موقوفات موجود را احیاء کند و این امر نیز باعث خشنودی علما و مردم شده است چرا که دستاوردی بزرگ در عرصه وقف به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موفقیت در عرصه احیاء موقوفات، اعلام کرد: یکی از مهم ترین وظایف اوقاف و امور خیریه، احیاء فرهنگ وقف است تا فرهنگ وقف در بین مردم فراگیر شود که سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه دستاوردی نداشته است.

آیت الله جوادی آملی در پایان سخنان خود افزود: احیاء امور اهل بیت(ع) بسیار با اهمیت است و وقف یکی از این موارد است که مورد تاکید امام رضا(ع) نیز قرار گرفته است البته باید به این موضوع توجه داشت که احیاء فرهنگ وقف، نیازمند فعالیت و پژوهش های علمی است.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود