کد خبر: 2362

تاریخ انتشار: 1391-08-24 - 16:43

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 031

آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در باغ کتاب

چکیده: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 92 در این مجموعه خبر داد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب […]

چکیده:

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 92 در این مجموعه خبر داد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی«منانشر» ،"محمد هادی ایازی" امروز سه شنبه در نشست خبری باغ کتاب تهران ، این مجموعه را همچون نگینی در تپه های عباس آباد توصیف کرد و گفت : منطقه عباس آباد به عنوان یک مکان فرهنگی فضای مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی است؛ مکانهایی همچون باغ هنر، باغ کتاب، باغ فلسفه، میدان فرهنگی ، باغ موزه دفاع مقدس و گذرگاره فرهنگی تهران.
وی با تاکید بر اینکه این اماکن بسیاری از کمبودهای فرهنگی کلانشهر تهران را می تواند جبران کند، افزود: علاوه بر بحث فرهنگی، در این مکان فضای مفرحی برای گردشگری و شهروندان پیش بینی شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اعلام خبر آمادگی شهرداری تهران برای برپایی نمایشگاه کتاب در سال 92 در این مکان گفت : این طرح تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و نمایشگاه کتاب ˈیاد یار مهربانˈ نیز بعد از ماه صفر در این مکان برگزار خواهد شد.
وی به انجام اقدامات شهرداری در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت : ایجاد فضایی به مساحت یک هزار و 500 متر در خیابان انقلاب در مجاورت دانشگاه تهران و بهره برداری از آن تا پایان سال برای نمایشگاه کتاب با مدیریت موسسه همشهری ، ایجاد مجموعه فرهنگی و بازار کتاب در راستای خیابان کریم خان زند در ضلع شمالی بوستان مریم و اجرای عملیات پایانی در کمتر از 24 ماه به منظور تامین بخشی از نیازهای مردم تهران در تهیه کتاب در فضای بالغ بر 5 هزار متر مربع از جمله این اقدامات است.
وی ایجاد یک گذر فرهنگی در شهر تهران را یکی دیگر از این طرح ها عنوان کرد و گفت : در حال ساماندهی خیابان 17 شهریور و مهیا کردن میدان امام حسین (ع) تا شهدا هستیم که با اصلاح کاربری در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع مبدل به یکی از بازارهای کتاب تهران خواهد شد.
ایازی تصریح کرد که با تدبیر شهرداری سه بازار کتاب در سطح تهران پیش بینی شده است ، علاوه بر آن قرار است در 374 محله شهر تهران خانه کتاب ایجاد شود تا کودکان، نوجوانان و جوانان با حداقل طی مسافت، به قرائت خانه دسترسی یابند ، در شرایط فعلی 250 خانه کتاب راه اندازی شده که 50 کتابخانه به صورت شبانه روزی فعال است.
جمع آوری کتاب های مازاد و اهدا آن به کتابخانه ها در قالب طرح هبه کتاب ، رونمایی از کتاب در فرهنسگراها ، مسابقات کتابخوانی از دیگر اقدامات شهرداری در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است که ایازی بدان اشاره کرد.
وی گفت :شهرداری تهران آمادگی دارد تا نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 92 را در محل باغ کتاب برگزار کند و از فضاهای پیرامونی و مجموعه های فرهنگی اطراف برای برپایی هر چه گسترده آن کمک بگیرد.
در این برنامه از ˈ سند راهبردی باغ کتاب ˈ رونمایی و یک نسخه آن به نمایندگانی از کتابخانه ملی، مجلس شورای اسلامی ،بنیاد ایران شناسی، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و کتابخانه آستان قدس رضوی برای استفاده در این مراکز اهدا شد.
در این مراسم نمآهنگی از روند ساخت پروژه باغ کتاب برای حاضران به نمایش در آمد .
نشست خبری باغ کتاب تهران با حضور علی اکبر اشعری مدیر این پروژه، محمد هادی ایازی معاون فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از اهالی رسانه در این مجموعه برگزار شد.

 

منبع: منا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود