کد خبر: 2386

تاریخ انتشار: 1391-08-17 - 21:34

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 739

آیت الله هاشمی رفسنجانی:امام مخالف انحصار جناحی انتخابات بودند/ تخریب دلسوزان نظام مخلّ وحدت ملی است

چکیده: بايد زمينه را براي حضور عادلانه و باانگيزه همه سلايق و گروه‌هاي وفادار و ملتزم به قانون اساسي فراهم كنيم تا انتخاباتي پرشور، عادلانه و كاملاً قانوني برگزار و چشم طمع دشمنان كشور را كور نماييم […]

چکیده:

بايد زمينه را براي حضور عادلانه و باانگيزه همه سلايق و گروه‌هاي وفادار و ملتزم به قانون اساسي فراهم كنيم تا انتخاباتي پرشور، عادلانه و كاملاً قانوني برگزار و چشم طمع دشمنان كشور را كور نماييم

hashemirafsanjani.ir  - آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تبیین شاخص اصلی دولت وحدت ملی و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای نظام برای عبور از ناکارآمدی ها، بر لزوم برگزاری انتخابات عادلانه ، شفاف و قانونی با حضور تمام دلسوزان نظام  تصریح کرد و گفت : راه ايجاد هماهنگي و وحدت در كشور و مقابله با خطرات گزنده دشمنان، جمع سلايق مختلف زير چتر منافع و مصالح نظام، حول محور اسلام و قانون اساسي است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ديدار جمعي از احزاب و اصلاح‌طلبان، پيروزي انقلاب اسلامي، توفيقات دوران دفاع مقدس، سازندگي و توسعه و پيشرفت كشور از ابتدا تاكنون را با حضور تأثيرگذار مردم ممكن دانست و گفت: امام راحل عظيم‌الشأن بعد از پيروزي انقلاب اعلام كردند، مردم ولي‌نعمت ما هستند و همه چيز بايد با رأي و خواست مردم به پيش برود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، عبور از مراحل سخت تثبيت انقلاب، رفراندوم و تدوين قانون اساسي و ساير مراحل دشوار دهه اول انقلاب را تنها در سايه حمايت بي‌دريغ و مجدّانه مردم ممكن خواند و تصريح كرد: كدام انقلاب را در دنيا سراغ داريد كه بعد از گذشت دو ماه از پيروزي، انتخاب نظام سياسي را به رفراندوم بگذارد و به سرعت قانون اساسي كشور را تصويب و مجلس قانون‌‌گذاري و خبرگان را شكل دهد؟

ایشان در ادامه تلاش براي حذف و يا كمرنگ كردن نقش روحانيت و دستاوردهاي 30 ساله انقلاب را اولين هدف جرياني انحرافي خواند كه به دليل ملاحظاتي، دهه اول را نمي‌توانستند به طور مستقيم مورد حمله قرار دهند و بعدها با دستاويز قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات مقدسي چون امام زمان(عج) اهداف انحرافي خود را به ضرر منافع و پيشرفت كشور و نظام اجرا كردند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجـاني با بيان اينكه انقلاب اسلامي همـه موفقيت‌هاي خود در عرصه‌هـاي دفاع مقدس، سازندگي، توسعه و پيشرفت را در سايه احكام اسلام، خرد و عقل‌جمعي و حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌هاي حساس به دست آورده است، گفت: اگر از امكانات مادي، منابع انساني و موقعيت جغرافيايي كشور در چند سال اخير به خوبي استفاده مي‌شد و از فرصت افزايش درآمدهاي عظيم ارزي چند سال اخير در جهت خوداتكايي و حمايت از توليد پايدار بهره مناسب مي‌برديم، شرايط تحريم و تهديدهاي كنوني قدرت‌هاي جهاني را بهتر مديريت كرده و تهديدها را به فرصت‌ها تبديل مي‌كرديم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،  معرفي مردم و نظام اسلامي ايران از سوي دشمنان به عنوان غيرمتجانس با نظام و انضباط بين‌المللي و نيز تهمت‌هايي نظير تروريست و صادركننده مواد مخدر را ظلم به مردم متمدن، متدين و داراي تمدن كهن چندين هزار ساله خواند و تصريح كرد: اذهان آزاده جهان و كساني كه عدل و انصاف را مدنظر قرار مي‌دهند، اذعان مي‌كنند كه ملت ايران، ملتي ريشه‌دار، آشنا و ملتزم به اصول جهاني و بين‌المللي و معتقد به ارزش‌هاي والاي اسلامي و انساني و مكتب پربار اهل بيت(ع) است.

ايشان همچنین افزود: بايد با عقلانيت و پرهيز از افراطي‌گري از حقوق ملتمان در قبال اين حجم از تهمت‌ها، به درستي دفاع كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره  تبيين ايجاد وحدت ملي در كشور گفت: وحدت ملي، يعني در عين داشتن اختلافات سليقه‌اي در مورد منافع و مصالح نظام وحدت و هماهنگي ايجاد شود.

ایشان  با تأكيد بر لزوم حفظ و تقويت وحدت و انسجام ملي به منظور استحكام انقلاب و نظام اسلامي در داخل و عرصه بين‌المللي گفت: در حال حاضر، همه دلسوزان كشور از جناح‌ها و گروه‌هاي گوناگون، بر لزوم پذيرش اشتباه و اصلاح رفتارها و سياست‌ها تأكيد دارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خودي و غيرخودي كردن نيروهاي دلسوز و وفادار به نظام اسلامي و قانون اساسي را مخلّ وحدت و همدلي ملي دانست و تأكيد كرد: در زمان امام راحل(ره) كه حزب جمهوري اسلامي در اوايل انقلاب، در اوج اقتدار و قدرت براي پيروزي در همه انتخابات بود امام درس بزرگي به مسئولان دادند و دستور فرمودند جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين در شهرستان‌ها نبايد كانديدا معرفي كند و اين نظر امام براي شكستن انحصار و انحصارگرايي در كشور بود.

ايشان افزود: بايد زمينه را براي حضور عادلانه و باانگيزه همه سلايق و گروه‌هاي وفادار و ملتزم به قانون اساسي فراهم كنيم تا انتخاباتي پرشور، عادلانه و كاملاً قانوني برگزار و چشم طمع دشمنان كشور را كور نماييم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تحزب و احترام به شخصيت حزبي افراد را از الزامات پويايي فضاي سياسي جامعه عنوان كرد و گفت: بايد از تمام كساني كه با همه فشارها و تضييقات در چارچوب قانـون اساسي به فعاليت و مشاركت جمعـي ادامه داده و عِرق دين، ملـت و منافع نظام و مردم رادارند، تشكر و قدرداني كرد.

گفتنی است در ابتداي اين ديدار آقاي بهمن‌زاده دبير شوراي هماهنگي جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به مشكلات فعاليت احزاب اصلاح‌طلب در شرايط كنوني گفت: با همه موانع و مشكلات پيش روي فعالان اصلاح‌طلب، آنان خود را موظف و ملتزم به ادامه كار و فعاليت براي ايجاد فضايي مشاركت‌جويانه مي‌دانند.

همچنين دكتر مصطفي كواكبيان، رئيس جبهه اصلاح‌طلبان عنايت و توجه پدرانه آيت‌الله هاشمي به گروه‌هاي وفادار به نظام و كساني كه كار جمعي و حزبي مي‌كنند را مورد تقدير قرار داد و گفت: معتقديم در انتخابات پيش رو جريان اصلاح‌طلب تنها با اجماع و مشاركت حداكثري و نيز در سايه برگزاري انتخاباتي آزاد و قانوني، برقراري عدالت تبليغاتي و نظارت بر عدم استفاده از امكانات دولتي توسط مجريان و ناظران انتخابات مي‌تواند موفقيت‌هاي خوبي به دست آورد.

دكتر محتشمي، دبير كل حزب آزادي نيز با اشاره به كلام مولاي متقيان كه «مدارا را رأس سياست‌ها» عنوان ‌كردند، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را سمبل مدارا در كشور خواند و گفت: در طول تاريخ نظام اسلامي تا زماني كه در صحنه داخلي و بين‌المللي با مدارا رفتار و عمل كرده‌ايم، پيشرفت و توسعه داشته‌ايم و زماني كه دست از مدارا برداشته‌ايم، فرصت‌ها را تبديل به تهديد كرده‌ايم.

همچنين در ادامه دكتر حق‌شناس كارشناس رسانه‌اي با بيان تاريخچه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران و بيان فرصت‌ها و تهديدهاي سه دهه گذشته، فرصت موجود تا انتخابات رياست جمهوري آينده را مقطعي حساس براي زايش و تولدي مجدد براي تغيير و اصلاح وضع موجود و استفاده از پتانسيل اصلاح‌طلبان در آينده كشور خواند.


 

منبه:+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود