کد خبر: 2421

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 859

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام : انقلاب‌نكرده‌ها از انقلابيون و ضدروحاني‌ها از روحانيت انتقام مي‌گيرد / بسياري از دلسوزان به اشتباهات پي برده‌اند

چکیده: ناديده گرفتن سند چشم‌انداز و بي‌قانوني و ناكارآمدي، نه تنها موجب الهام‌بخشي ما در منطقه جهان نمي‌شود، بلكه الگويي منفي از ما به دنيا نشان مي‌دهد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از […]

چکیده:

ناديده گرفتن سند چشم‌انداز و بي‌قانوني و ناكارآمدي، نه تنها موجب الهام‌بخشي ما در منطقه جهان نمي‌شود، بلكه الگويي منفي از ما به دنيا نشان مي‌دهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از فعالان سياسي و اجتماعي استان مازندران، برپايي نظام جمهوري اسلامي براساس مكتب اهل بيت(ع) را حاصل ايثار، فداكاري و ازخودگذشتگي‌هاي طولاني مدت دلسوزان اقشار گوناگون جامعه خواند و گفت: خداوند  امانت بزرگي را به ما داده و بايد همواره وارثان خوب و صديقي براي اين امانت باشيم.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" ، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: حقيقتاً دوره‌هاي سختي را پشت سر گذاشتيم و مرارت‌هاي بسياري توسط مردم كشيده شد تا انقلاب به پيروزي، تثبيت، سازندگي و پيشرفت رسيد و نبايد اجازه داد زجرنكشيده‌هاي انقلاب با ندانم‌كاري و ناكارآمدي به سرمايه و ثروت عظيم انساني و مادي كشور صدمه بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري يكي از ضروري‌ترين نيازهاي كشور را قانون و قانون‌گرايي دانست و با بيان اينكه در حال حاضر به سند چشم‌انداز، سياست‌هاي كلي مورد تأييد رهبري، برنامه توسعه و حتي قانون اساسي بي‌اعتنايي مي‌شود، گفت: عدم التزام به قانون و يا برخورد گزينشي و سليقه‌اي با قانون موجب هرج و مرج، انحراف و خودمحوري مي‌شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني الهام‌بخشي انقلاب اسلامي را هدف اصلي سند چشم‌انداز 20 ساله كشور كه با تلاش فراوان كارشناسان نوشته شد، دانست و تصريح كرد: ناديده گرفتن سند چشم‌انداز و بي‌قانوني و ناكارآمدي، نه تنها موجب الهام‌بخشي ما در منطقه جهان نمي‌شود، بلكه الگويي منفي از ما به دنيا نشان مي‌دهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اميدواري و دوري از يأس را نياز اساسي حال حاضر كشور خواند و با بيان اينكه مردم و مسئولان تاكنون امتحان‌هاي دشواري را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: خوشبختانه مردم و بسياري از دلسوزان كه دلشان براي انقلاب و نظام اسلامي مي‌تپد به اشتباهات پي برده‌اند و همين امر مي‌تواند مسير بازگشت از خطا را هموار و اصلاح اشتباهات را تسهيل كند.

ايشان افزود: بايد مردم را اميدوار به آينده‌اي بهتر در صحنه‌ها حفظ كنيم.

هاشمي رفسنجاني، با بيان اينكه راهكارهاي خود را براي رفع مشكلات كشور همواره بيان داشته‌ام، رقابت صحيح و قانوني طيف‌هاي وفادار به نظام و قانون اساسي را اصل اساسي پويايي سياسي جامعه خواند و تأكيد كرد: خط‌كشي‌هاي سياسي و تفاوت ديدگاه‌ها و سليقه‌ها نبايد به جدال، حذف و طرد دلسوزان نظام منجر شود و همه بايد با احترام به قانون و ايجاد شرايط عادلانه و برابر براي رقابت گروههاي سياسي وفادار به نظام به نتيجه انتخاب مردم كه ولي‌نعمت نظام اسلامي هستند، احترام بگذارند.

هاشمي رفسنجاني اجحاف اقليت بر اكثريت و بالعكس را خلاف قاعده مردم‌سالاري خواند و تأكيد كرد: با رعايت اصول مردم‌سالاري نتيجه انتخاب و عملكرد منتخبين، مورد پذيرش مردم و گروهها قرار مي‌گيرد و مسئوليت‌پذيري و پاسخگويي از سوي مردم و مسئولان نيز نتيجه نهايي پويايي سياسي جامعه خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خودخواهي و خودحق‌بيني را آفت حكومت و نظام سياسي دانست و گفت: با وجود دشمنان كينه‌ورز خارجي، نبايد با دست و افكار خودمان كشور را دچار مشكلات و مضيقه‌هاي مضاعف كنيم.

ايشان افزود: متأسفانه در برخي مقاطع و موارد انقلاب‌نكرده‌ها از انقلابيون و ضدروحاني‌ها از روحانيت انتقام مي‌گيرند.

هاشمي رفسنجاني تعامل سازنده با ساير كشورها و دوري از دشمن‌تراشي را از ديگر محورهاي مهم اصلاح وضع كنوني خواند و با تأكيد بر لزوم همكاري متقابل و مفيد با ديگران، علي‌رغم اختلاف عقيده و سبك زندگي تصريح كرد: آنچه ملت‌ها و دولت‌ها را براي توسعه و پيشرفت متحد و همدل مي‌كند، ترس از دشمن نيست، بلكه صداقت، عقلانيت، احترام به خواست مردم، مديريت كارآمد و حفظ كرامت انساني آحاد جامعه است.

 

منبع:19دی

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود