کد خبر: 2429

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 067

انتقاد پژوهشگر حوزه از تعطیلی دفتر جنبش نرم افزاری

چکیده: عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با گلایه از مسؤولان حوزوی در کوتاهی صورت گرفته در اجرایی کردن مطالبات رهبری از حوزه علمیه، گفت: بدنه حوزه علمیه آماده فعالیت در بخش نظریه پردازی، […]

چکیده:

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با گلایه از مسؤولان حوزوی در کوتاهی صورت گرفته در اجرایی کردن مطالبات رهبری از حوزه علمیه، گفت: بدنه حوزه علمیه آماده فعالیت در بخش نظریه پردازی، شروع جنبش نرم افزاری، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و ورود به عرصه تولید دانش متناسب با زمان است.

 

شریف لک زایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روند کند اجرا شدن مطالبات رهبری در حوزه علمیه، گفت: توجه ویژه حوزه به فلسفه اسلامی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و حوزه علمیه که خاستگاه این فلسفه است نباید در این زمینه کوتاهی کند.

وی افزود: باید فلسفه اسلامی در مهندسی حل مشکلات جامعه نقش آفرین باشد، همچنین باید به ابعاد سیاسی اجتماعی فلسفه اسلامی در حوزه علمیه  توجه لازم صورت گیرد.

لک زایی اضافه کرد: شروع جنبش نرم افزاری و ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه از مطالبات رهبری از حوزویان است و باید در این خصوص توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که کارگزاران فعلی حوزه نمی توانند به سمت و سوی تحول حرکت و بدنه حوزه را جهت دهی کنند، اظهار کرد: بدنه حوزه علمیه آماده فعالیت در بخش نظریه پردازی، شروع جنبش نرم افزاری، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و ورود به عرصه تولید دانش متناسب با زمان است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که ارائه ایده های هم فکر از سوی کارگزاران به معنی تحول نیست، خاطر نشان کرد: قوانین و ساختارهای موجود حوزه علمیه باید متحول و متناسب با شرایط روز به بدنه حوزه تزریق شود.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: لازمه تحول این است که تعدادی از مدیران نالایق تعویض شوند تا روند امور به دست دلسوزان حوزوی بیفتد.

لک زایی با اشاره به تعطیلی مرکزی که مسؤولیت جنبش نرم افزاری در حوزه را بر عهده داشت، افزود: از مسؤولان امر می پرسم چرا باید جنبش نرم افزاری در حوزه علمیه به تعطیلی کشیده شود.

وی با اشاره به روند تشکیل رشته های تخصصی در حوزه علمیه، اظهار داشت: نیاز به رشته های کلامی، فلسفی، اصولی، فقهی و جامعه شناسی متناسب با نیازهای روز از ضروریات حوزه امروز است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: تشکیل رشته های اندیشه سیاسی اسلام، فلسفه سیاسی اسلام، فقه سیاسی اسلام، کلام سیاسی اسلام، تفسیر سیاسی قرآن، فقه خانواده، فقه ورزش، فقه رسانه و فقه قضا از جمله رشته هایی است که باید در حوزه تشکیل شود.

وی در پایان تاکید کرد: تحول محتوایی در حوزه به همراه تعامل مناسب با دنیا و تأمین نیازهای روز جامعه وظیفه ای است که نمی شود از آن شانه خالی کرد.

 

منبع+

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود