کد خبر: 2465

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 1 353

محمد رضا علیان مدیر پیشکسوت انتشارات پیام آزادی درگذشت

چکیده:  محمدرضا جاسبی علیان، مدیر موسسه انتشارات پیام آزادی شب گذشته، تنها یک هفته پس از آئین بزرگداشت خود در حوزه هنری دار فانی را وداع گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی […]

چکیده:

 محمدرضا جاسبی علیان، مدیر موسسه انتشارات پیام آزادی شب گذشته، تنها یک هفته پس از آئین بزرگداشت خود در حوزه هنری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»، محمدرضا جاسبی علیان مدیر موسسه انتشارات پیام آزادی و عضو هیئت رئیسه مجمع ناشران انقلاب اسلامی شب گذشته و پس از طی یک دوره بیماری سخت درگذشت.

علیان جاسبی هفته گذشته و برای آخرین مرتبه  در مراسمی که به منظور بزرگداشت وی از سوی مجمع ناشران انقلاب و در حوزه هنری برگزار شده بود، حاضر شده بود.

پیش از این نیز برادر وی وضعیت جسمانی وی را به دلیل پیشرفته شدن بیماری سرطن در بدن وی وخیم اعلام کرده بود.


«محمدرضا جاسبی (علیان)» متولد سال 1327 شمسی در تهران است. وی از سال 1357، فعالیت انتشاراتی خود را با تاسیس انتشارات «پیام آزادی» آغاز کرد که تاکنون موفق به انتشار بیش از 800 عنوان کتاب با شمارگان بیش از 30 میلیون نسخه کرده است.

محمدرضا علیان جاسبی سالها با نشر و کتابت آشنا بود و اکثر نویسندگان و مولفان نیز آثاری را برای انتشار به او سپرده‌اند، مدیر مسئول انتشارات پیام آزادی متولد 1327 در تهران بود که از سال 1357 فعالیت انتشاراتی خود را با تاسیس «انتشارات پیام آزادی» آغاز کرد.

قائم ‌مقامی انجمن اسلامی ناشران و کتابفروشان تهران، عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی از مهم‌ترین مسئولیت‌های جاسبی تاکنون به شمار می‌رود.

علیان که دیر هنگامی‌ بود با نشر و کتاب سر و کار داشت، از دو سال پیش با بیماری سخت سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، البته دینداری و ایمانش مانع از ناله و ابراز دردهایش بود، که در نهایت بر اثر همین بیماری در 64 سالگی درگذشت.

پیکر زنده‌یاد محمدرضا علیان در قطعه 70 بهشت‌زهرا آرام گرفت

 چکیده: منا نشر/ پیکر زنده‌یاد محمدرضا علیان جاسبی، دقایقی پیش در قطعه 70 بهشت زهرا(س) در خاک آرمید.



 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منا نشر»،  پیکر مرحوم محمدرضا جاسبی(علیان) مدیر انتشارات پیام آزادی که شب گذشته به دیدار حق شتافت، صبح امروز از مقابل منزلش به سمت بهشت زهرا مکان آرامش ابدی‌اش تشییع شد.

او که سال‌ها با کتاب مانوس بود و در حوزه نشر فعالیت می‌کرد امروز در قطعه 70 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


در این مراسم جمعی از ناشران انقلاب، کودک و نوجوان، مجمع ناشران انقلاب و مسئولانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و او را بسوی خانه ابدی همراهی کردند.

مراسم ختم مرحوم محمدرضا جاسبی علیان روز سه شنبه دوم آبان از ساعت 15 تا 16.30 در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان 17 شهریور پایین تر از میدان شهدا خیابان شهید قادری برگزار می‌شود.

ضمنا مراسم شب هفت مرحوم جاسبی نیز روز جمعه پنجم آبان از ساعت 15 تا 16.30 دقیقه در مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان ری، خیابان آب منگول بعد از بیمارستان سوم شعبان برگزار می‌شود.

محمدرضا جاسبی علیان مدیر فقید انتشارات پیام آزادی و عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی شب گذشته پس از دو سال بیماری در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

محمدرضا علیان جاسبی مدیر مسئول انتشارات پیام آزادی در قطعه 70 ردیف 31 شماره 3 آرمید.

 

منبع:منا +  + وگزارش تصویری تشییع پیکر محمد رضا علیان جاسبی

گزارش تصویری تشییع و دفن اینجا و اینجا

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود