کد خبر: 2487

تاریخ انتشار: 1391-07-24 - 09:27

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 925

پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم شورای اسلامی:سوال از رئیس جمهور بی فایده است مجلس باید کار اصلی را انجام دهد

چکیده: مجلس قدرت استیضاح قانونی رئیس جمهور را دارد، اما اگر تا کنون از این ابزار استفاده نکرده به خاطر شرایط سیاسی کشور و نیاز به وحدت و همدلی بوده است. اما در این شرایط نیز کاری که باید انجام شود، […]

چکیده:

مجلس قدرت استیضاح قانونی رئیس جمهور را دارد، اما اگر تا کنون از این ابزار استفاده نکرده به خاطر شرایط سیاسی کشور و نیاز به وحدت و همدلی بوده است. اما در این شرایط نیز کاری که باید انجام شود، باید انجام گیرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نهم شورای اسلامی به گزینه کارآمد تر مجلس برای پاسخگو کردن رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: اکنون طرح سوال از رئیس جمهور تحویل هیات رئیسه شده اما قطعا تاثیر زیادی ندارد و روحیه چالش گر رئیس جمهور را بیشتر تقویت می کند.
محمد علی پور مختار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی زندگی در خصوص اینکه آیا پیش از اصلاح قانون سوال از رئیس جمهور، طرح مجدد سوال کار درستی بود یا خیر افزود: نیاز زیادی به تغییر طرح سوال از رئیس جمهور وجود نداشت.
وی در ادامه اذعان داشت: در اصلاح قانون سوال از رئیس جمهور نمایندگان به دنبال پاسخگو کردن رئیس جمهور هستند. به طوری که همچون سوال از وزرا ، روند تعریف شود که اگر نمایندگان از پاسخ های رئیس جمهور نیز قانع نشدند کارت زردی به او داده شود و در مرحله بعد به استیضاح برسد.
پور مختار همچنین توضیح داد: در حال حاضر قانون اجازه استیضاح رئیس جمهور را به ما داده است. به طوری که اگر نمایندگان در خصوص موضوعی تاکید داشته باشند می توانند طرح استیضاح رئیس جمهور را بدهند و همانند استیضاح از وزرا در صورت عدم اقناع حکم برکناری وی را بدهند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: طی روزهای گذشته نمایندگان به خاطر حساسیت هایی که در حوزه اقتصادی پیش آمده بود از مدیران اقتصادی دولت دعوت کرده و جلسات زیادی را گذاشتند، اما پاسخ ها ما را قانع نکرد. به همین خاطر طرح سوال از رئیس جمهور مطرح شد.
نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس اذعان داشت: مجلس به دنبال اینست که خود رئیس جمهور به عنوان نفر اول قوه مجریه در این باره به مجلس و مردم پاسخ دهد. از این رو طرح سوال را به هیات رئیسه داد. اما قطعا این طرح سرانجام مثبتی نداشته و روحیه چالش گری رئیس جمهور را بیش از پیش تقویت می کند.
وی در ادامه گفت: در مرحله قبل که مجلس از رئیس جمهور سوال کرد، اتفاق خوبی را شاهد نبودیم. از این رو مجلس به دنبال اصلاح قانون بود. این در حالیست که آنچه در تغییر این قانون محقق خواهد شد، اکنون در قوانین هست و نمایندگان قادر به ارائه طرح استیضاح رئیس جمهور هستند. بنابراین به نظرم مجلس کاری که باید انجام بدهد را انجام می دهد.
پور مختار اذعان داشت: مجلس قدرت استیضاح قانونی رئیس جمهور را دارد، اما اگر تا کنون از این ابزار استفاده نکرده به خاطر شرایط سیاسی کشور و نیاز به وحدت و همدلی بوده است. اما در این شرایط نیز کاری که باید انجام شود، باید انجام گیرد.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود