کد خبر: 2521

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 905

بازخوانی سخنان 6ساله گذشته احمدی نژاد رییس جمهور قبلا راجع به «تحریم‌ها» چگونه سخن می گفت؟

چکیده: من امروز به آنها مي‌گويم آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌دان شما پاره شود...من به آنها مي گويم آنقدر قطعنامه صادر کنيد تا خسته شويد... شما فکر مي‌کنيد اگر جمع شويد و کاغذ پاره صادر کنيد، […]

چکیده:

من امروز به آنها مي‌گويم آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌دان شما پاره شود...من به آنها مي گويم آنقدر قطعنامه صادر کنيد تا خسته شويد... شما فکر مي‌کنيد اگر جمع شويد و کاغذ پاره صادر کنيد، مي‌توانيد جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيريد؟ تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال شده، سنگین‌ترین و شدید‌ترین تحریم‌هایی است که تا به حال علیه کشوری اعمال شده و البته این تصور دشمنان که بتوانند با این تحریم‌ها ایران را در موضع ضعف قرار دهند، اشتباه و ناشی از حساب وکتاب‌های صرفا مادی است.

سرویس سیاسی «فردا»؛ خبر برگزاری نشست خبری محمود احمدی نژاد پس از یک و سال و اندی غیبت، در وهله نخست حامل این مهم برای جامعه خبری بود که "سرانجام پرسش های بی پاسخ تمام خواهد شد". اما رئیس جمهور که گویا تنها برای دفاع از خود و دولت متبوعش به میان خبرنگاران آمده بود.

موضوع التهاب و نوسانات ارز و سکه یکی از دغدغه هایی بود که اکثر خبرنگاران به آن پرداخته و پی در پی خواهان پاسخگویی و شنیدن چرایی ایجاد این آشفته بازار از رئیس دستگاه اجرایی کشور بودند. احمدی نژاد نیز همچنان که پیش بینی می شد، خود و دولت را مبرا از هرگونه سوء مدیریت در این بازار کرد و از عده ای معلوم الحال سخن گفت که در پی بر هم زدن بازار و رسیدن به اهداف شوم خود در کشور هستند!

در این میان آنچه که توجهات را به خود معطوف کرد تغییر مواضع 180 درجه ای احمدی نژاد در مواجهه با تحریم و تصویب قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران در نشست خبری بود.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آقای لاریجانی رئیس مجلس گفته بود که تحریم، تأثیر چندانی در وضعیت فعلی اقتصاد ندارد، گفت: خب لابد تصمیمات ایشان اثر دارد اگر تحریم اثر ندارد! من احترام زیادی برای ایشان قائلم ولی بالاخره ایشان که می‌داند وضع چه خبر است و نفت چقدر فروش می‌رود و چطور بانک مرکزی دارد برای جابه‌جایی ارز و تأمین نیازهای کشور تلاش می‌کند.

شاید شنیدن این سخن که "تحریم ضربات فراوانی را بر پیکره اقتصاد وارد کرده است" از سوی هر کسی جز احمدی نژاد امری طبیعی به نظر آید، اما سوال این است که چرا رئیس جمهور پس از 7 سال ریاست جمهوری و تاکید همواره بر بی اثر بودن تحریم ها و "کاغذ پاره" خواندن آن، اینبار لب به اعتراض کشوده و واضع فعلی اقتصاد کشور و نا به سامانی های به وجود آمده در بازار ارز و سکه را معلول تحریم ها می داند؟

شاید خالی از لطف نباشد که در چند سطری نگاهی به موضع گیری های کاملا متفاوت رئیس جمهور در مواجهه با تحریم ها در طول چند سال اخیر داشته باشیم:

۲۵ اسفند ۱۳۸۵

بيست و ششمين سفر استاني خود در جمع مردم شهرستان ميبد خطاب به قدرتهاي بزرگ: شما فکر مي‌کنيد اگر جمع شويد و کاغذ پاره صادر کنيد، مي‌توانيد جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيريد؟ شما در بيست و هشت سال گذشته ما را محاصره اقتصادي و تحريم کرديد، اما امروز ملت ايران هسته‌اي است.

16 اردیبهشت 1386

بيست و هشتمين سفر استاني خود به کرمان در جمع دانشجويان دنياشهر: در شرايطي که کمتر از يک ماه به پايان مهلت شوراي امنيت پس از صدور قطعنامه دوم باقي مانده است احمدي نژاد اين قطعنامه ها را بي تاثير ارزيابي کرد و خطاب به غرب گفت: من به آنها مي گويم آنقدر قطعنامه صادر کنيد تا خسته شويد.

16 اسفند 1386

حاشيه جلسه هيات دولت: محمود احمدي نژاد قطعنامه سوم شوراي امنيت را بسته يي از «هدايا» توصيف كرد. كسي براي تهديدات هويج هم خرد نمي كند. از نظر ما اين قطعنامه فاقد اعتبار حقوقي و فني است و اهميتي هم ندارد.

۴ آذر ۱۳۸۷

مراسم بهره برداری از سه طرح مهم ملی در شرکت فولاد خوزستان: آنها فکر می کردند با صدور قطعنامه های متعدد، ملت ایران دست از آرمان های خود خواهد برداشت. حال امروز همان افراد و سردمداران کشورهای غربی حسرت می خوردند که چرا اقتصاد ایران را از اقتصاد جهان جدا کرده اند؛ آنان افسوس می خوردند که همان کار آنها باعث شده اقتصادشان زمین بخورد ولی به اقتصاد ایران لطمه ای وارد نشود.

محمود احمدی نژاد با بیان این که هر روز يك قطعنامه تهيه كردند و در شوراي امنيت عليه ایران صادر كردند؛ گفت: «من امروز به آنها مي‌گويم آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌دان شما پاره شود».

20 خرداد 1391

ديدار با نخبگان ايراني و تاجيکي در شهر "دوشنبه" : احمدی نژاد با اشاره به صدور قطعنامه 1929 از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد تاکيد کرد: صادر کنندگان اين قطعنامه ها بدانند که نمي توانند با اين ترفندها به ملت ايران ضربه بزنند. کساني که سلاح اتمي دارند و مرتب عليه ايران قطعنامه صادر مي کنند، بدانند اين قطعنامه ها براي مردم ايران پشيزي ارزش ندارند.

۱۳ تیر 1391
همایش سراسری بزرگداشت روز سرباز گمنام امام زمان (عج):احمدی نژاد تحریم را فرصتی برای رفع وابستگی به نفت دانست و گفت: تحریم‌هایی که علیه کشورمان اعمال شده، سنگین‌ترین و شدید‌ترین تحریم‌هایی است که تا به حال علیه کشوری اعمال شده و البته این تصور دشمنان که بتوانند با این تحریم‌ها ایران را در موضع ضعف قرار دهند، اشتباه و ناشی از حساب وکتاب‌های صرفا مادی است.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود