کد خبر: 2540

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: ---
0
بازدیدها: 999

واکنش ولایتی به اظهارات احمدی نژاد سیاست ایران در خصوص رابطه با آمریکا هیچ تغییری نکرده است

چکیده: سیاست کلی ایران در خصوص ارتباط با آمریکا مانند گذشته است و هیچ تصمیمی در تغییر این سیاست گرفته نشده و ایران به سیاست‌های استوار گذشته که پایه گذار آن امام(ره) بود و رهبر معظم انقلاب نیز آن را […]

چکیده:

سیاست کلی ایران در خصوص ارتباط با آمریکا مانند گذشته است و هیچ تصمیمی در تغییر این سیاست گرفته نشده و ایران به سیاست‌های استوار گذشته که پایه گذار آن امام(ره) بود و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تایید کرده پایبند است.
مشاور ویژه مقام معظم رهبری درباره اظهارات رئیس جمهور در نیویورک مبنی بر امکان برقراری رابطه میان ایران و آمریکا گفت: سیاست کلی ایران در خصوص ارتباط با آمریکا مانند گذشته است و هیچ تصمیمی در تغییر این سیاست گرفته نشده و ایران به سیاست‌های استوار گذشته که پایه گذار آن امام(ره) بود و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تایید کرده پایبند است.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه مراسم افتتاحیه سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات رئیس جمهور در نیویورک مبنی بر امکان برقراری ارتباط میان تهران و واشنگتن و اینکه آیا دولت‌ها و روسای جمهور مختلف می‌توانند پیشنهاد و یا اقدامی به منظور برقراری این ارتباط انجام دهند، گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا همچنان مثل گذشته است و هیچ تصمیمی برای تغییر این سیاست در نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته نشده است.

وی در ادامه افزود: ایران بر سیاست‌های استوار گذشته خود که پایه گذار آن امام خمینی(ره) بود و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کرده است، پایبند است.

مشاور مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی و 1+5 گفت:‌ ایران هیچ گاه از مذاکره خودداری نکرده است. هرگاه آنها حاضر باشند که مذاکره کنند جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر است و دبیر عالی شورای امنیت ملی نیز همواره آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده و این سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت:‌ سیاست ایران در مذاکرات ثابت است و ما حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را براساس قرارداد ان پی تی داریم و معتقدیم در این چارچوب به ایران اجازه داده می‌شود که به چرخه صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا کند.

ولایتی در ادامه در خصوص خارج کردن اسامی منافقین از لیست تروریست‌ها توسط آمریکا اظهار داشت:‌ این عمل نشانه ورشکستگی آمریکا است چرا که پیش از این مشخص شده بود که گروهک منافقین گروهکی تروریستی است و علاوه بر آشکار شدن لیست‌ ترورهایشان خودشان نیز قبول کرده بودند که ترورهایی را در ایران انجام داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها از روی ناچاری این کار را کردند نشان می دهد سیاست آمریکا در منطقه به بن بست رسیده و منافقین به عنوان گروه‌های بدنام و همچنین دوره‌گردها و هرزه‌های سیاسی یک روز را در دامن صدام حسین بودند و امروز نیز در دامن کاخ نشینان هستند.

 

منبع:19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود